Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
devart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 23 dec, 2009 21:53

Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door devart »

Hey

Ik richt met tot dit forum, omdat ik een beetje ten einde raad ben.

Enkele weken geleden een tweedehands Raptor 700 2007 Special Edition gekocht. Fully loaded, alles erop en eraan, incl een PC III

Nu, ik wist niet wanneer die quad nog onderhoud kreeg of zo, en ketting en vooral tandwielen waren versleten. Dus bij Yamaha dealer binnengedaan, laten vervangen, en gevraagd dat ze hem meteen ook eens volledig nakeken.

Toen ik hem ophaalde, vertelden ze me dat ze de bougie vervangen hadden, want dat die wel ver op was.

En daar begin dus de miserie. Ben naar huis gereden (tussendoor 2 keer gestopt en quad stilgelegd). Dag nadien wil ik toerke doen, vertrek thuis, ben 100m ver, motor sputtert en een luide knal, en valt stil. Niet meer aan de praat te krijgen. Dealer gebeld, kwam dag nadien langs, bougie was kapot (vond het al raar was net een nieuwe). Bougie vervangen, alles terug okay.

Vorig weekend met de sneeuw een goed toerke gedaan, terug een tussenstop of 2-3.

Vandaag wil ik nog eens even rijden, rijdt tot aan de poort, en leg em even stil, en sputtert weer zo wat (= niet vlot draaien). 15 minuten later wil ik vertrekken, start moeilijk maar start uiteindelijk wel, geef beetje gas, en knal, weer een luide knal uit de uitlaat. Weer niet meer aan de praat te krijgen, krijgt weer geen ontsteking dus gegarandeerd is die bougie opnieuw kapot...

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Van wat kan een bougie zo snel kapot zijn (max 1u mee gereden)? Wat vooral raar is, is dat die oude bougie er weliswaar niet goed uitzag volgens dealer, maar dit niet voorhad. Heb ook contact gehad met voirge eigenaar, en die zegt ook nooit problemen gehad te hebben.

Toen ik de dealer de eerste maal er over aansprak, zei die me dat ze bij hen net dezelfde (raptor 2007 SE) te koop staan hebben, maar volledig origineel, en dat die enkel gestart wordt om 25m naar de straatkant te rijden elke dag, en dat ze daar ook wekelijks een nieuwe bougie in moeten steken.

Is er dus effectief een patroon en is dit normaal? Of wat moet ik hier nu van denken? Wie o wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
cor
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 17:54
Locatie: omg rotterdam

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door cor »

hoi
welkom op het forum
lulkoek dat de pit zo snel stuk gaat die van mij heb ik uit voorzorg na 6000 km vervangen was niet stuk
misschien de verkeerde heb zelf ngk cr7e die hoort er ln volgens mijn dealer

m.v.g. cor
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 656
Lid geworden op: vr 09 mei, 2008 11:43

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door cyclonedriver »

stator zal ni goe meer zijn
mhpmeinders
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 88
Lid geworden op: za 30 dec, 2006 21:36

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door mhpmeinders »

ik heb ook een 700 maar nooit problemen met de bougie
je schrijft over full loaded dus waarshijnlijk zal daar een ander type bougie bijhoren
misschien een koudere bougie ?
vraag de eerste eigenar naar het juiste type
succes


gr michel
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door raptor350 »

mhpmeinders schreef:ik heb ook een 700 maar nooit problemen met de bougie
je schrijft over full loaded dus waarshijnlijk zal daar een ander type bougie bijhoren
misschien een koudere bougie ?
vraag de eerste eigenar naar het juiste type
succes


gr michel
Met full loaded bedoeld hij wss dat er veel opties op staan zoals bumper , nerfsbars etc ...
Een standaard bougie kan met gemak de Big 3 aan !! Dus andere uitlaatlijn, powercommander en andere inlaat.

Je kunt eens zo'n iridium bougie proberen ( die zijn van veel betere kwaliteit , kosten rond de 15 euro wel )
Maar dit zal slechts een tijdelijke oplossing zijn voor uw probleem, het ligt vast aan een versleten onderdeel.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
devart
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 23 dec, 2009 21:53

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door devart »

Met fully loaded bedoel ik idd, velgen, versterkte achteras, nerfs, kw veren en schokdempers, etc...

Maar dus ook de PC, dubbele DAM en open luchtfilter.

Zoals gevreesd kan het dus aan 2 dingen liggen:
* verkeerde bougie (niet-standaard) maar vermits dealer officiële dealer is betwijfel ik dat (maar ik vraag het na)
* ofwel is er idd wat anders mis (maar kan de stator daar iets mee te maken hebben?)
mhpmeinders
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 88
Lid geworden op: za 30 dec, 2006 21:36

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door mhpmeinders »

Ik begrijp de term fully loaded maar omdat er ook een pc3 opzit

is het heel goed mogelijk dat de afstelling dus niet juist is
ben benieuwd naar de oplossing

succes gr michel
Gebruikersavatar
den dj
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 955
Lid geworden op: wo 06 jul, 2005 20:49
Locatie: Groot Belgie

Re: Raptor 700 : bougie gaat steeds kapot

Bericht door den dj »

Vroeger heb ik er ook is problemen mee gehad met mijn schakelbrommer.Kocht dan nieuwe NGK bougie en ging na een 500km stuk .Na een paar keer heb ik eens een Champion gekocht, en deze gingen duizende km mee! Dus probeer eens een ander merk zou ik zeggen :bier: je weet maar nooit
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Plaats reactie