keuze quad 450 700

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
ToTo
Toeschouwer
Toeschouwer

keuze quad 450 700

Bericht door ToTo »

hallo iedereen ik ben bijna 18 en ik rij nu met een zwarte ltz 400 (suzuki) van 2008 maar zou graag willen overschakelen naar een 450 of 700 omdat ik iets rapper wil gaan en wat meer power nodig heb .
Ik zou eerder voor een 450 gaan omdat ik meer cross en soms baan doe. Dus wat zal het worden KFX 450 , LTR , YFZ of raptor 700, kfx 700 . kheb ook al getwijfelt voor banshee . laat maar komen die reacties :) :crosser:
ToTo-Ltz 400
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Re: keuze quad 450 700

Bericht door L crosser »

LTR :applaus:
w-tec club member
AdlyRS
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AdlyRS »

LTR 8) :crosser:
Mijn extra grote KittyCat
cor
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cor »

raptor 700 zeer prettig op de weg met cross geen ervaring
hoor wel regelmatig dat een yamaha 450 veel meer onderhoud vergt of dit waar is weet ik niet

m.v.g. Cor
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

Yfz, en onderhoud valt best mee (mits je hem standaard houd). Ik rij ook al een tijd met een 450 en dan 80% offroad en baan, en hij bevalt dus echt uitermate goed.
YFZ450, It's a feeling
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

raptor 700 is te zwaar voor te crossen, en de 450's van zowel yamaha als suzuki zijn aan elkaar gewaagd dus das een keuze van wat je zelf het fijnst vind rijden :wink:
w-tec club member
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

als iedereen gewoon zijn eigen quad vermeld, gaan we niet ver geraken hoor !

Waarom ltr, yfz, raptor 700 .... Argumenteer jullie eens !! :afgestudeerd:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie :wink:
w-tec club member
JR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JR »

Met een 700 kan je gerust crossen, alleen vergt het meer inspanning.
Als je dan toch wil rijden op parcours, dan ga je automatisch je quad wel veranderen.(stuurdemper, killswitch, verbreden, nerfbars,veren, uitlaat, jetkit, ...)
Welke quad? Wel elke heeft zijn voordelen. Maar het belangrijkste is dat hij je goed zit. Als je zitpositie inorde is kan je verder afwegen. Dus rijdt eens met elk type eens en kijk dan verder.
De meest nemen een yfz; ltr of ktm.
En elke quad vraagt voldoende onderhoud. Op tijd olie, oliefilter en luchtfilter vervangen is nodig bij elke quad. Wij vervangen olie elke 5uur en de filter nog veel vlugger. Enkel de zuiger is bij een 450 sneller versleten.
‰ Quadracing Team
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

L crosser schreef:lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie :wink:
en de SX 450 / KFX 450 / TRX 450 ....
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

raptor350 schreef:
L crosser schreef:lees hier boven maar eens ^ ^ ^ een 700 is 'niet' geschikt voor de cross dus daarom zou ik al de 450 pakken en ja reden van ltr voor mij is dat hij veel soepeler en fijner rijdt als een yfz (zowel de yfz als de yfz R) maar daarom zeg ik ga eens proefrijden met beide machines en bepaal het zelf, blijft anders toch een eindeloze discussie :wink:
Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.
YFZ450, It's a feeling
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

ben ik het mee eens! maar jongens als je een quad wilt moet je je er gewoon bij neerleggen dat het veel onderhoud vergt maar zoals al vaker gezegd zal TOTO zelf met de quads moeten gaan rijden om een eigen oordeel te vellen iedereen vind wat anders (die vind dat fijner en die vind dit fijner) dus ik neem aan dat het hierbij is opgelost :wink:
w-tec club member
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

scoops schreef:
raptor350 schreef:
Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.
Ik kan geen antwoord geven op ToTo zijn vraag want ik heb nog nooit gereden met 450cc's quads of een raptor 700 ;-)
dus ik ga mij hierover ook niet uitspreken !

Ik vind het gewoon wat absurd als mensen komen met een antwoord : LTR :?
Daar heeft hij ook niets aan ;-) ...

Het is indd wel grotendeels eigen smaak / keuze. Daarvoor zou je ze allemaal eens persoonlijk moeten kunnen testen.
Maarja, in de praktijk is diet niet makkelijk te doen vrees ik :?
ToTo
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door ToTo »

Kom eens met wat inhoud i.p.v. opmerkingen te maken (nu al 2 keer) wat niets toevoegd aan dit topic terwijl je zelf met de opmerking kwam om te argumenteren.[/quote]

Ik kan geen antwoord geven op ToTo zijn vraag want ik heb nog nooit gereden met 450cc's quads of een raptor 700 ;-)
dus ik ga mij hierover ook niet uitspreken !

Ik vind het gewoon wat absurd als mensen komen met een antwoord : LTR :?
Daar heeft hij ook niets aan ;-) ...

Het is indd wel grotendeels eigen smaak / keuze. Daarvoor zou je ze allemaal eens persoonlijk moeten kunnen testen.
Maarja, in de praktijk is diet niet makkelijk te doen vrees ik :?[/quote]

merci jelle houd u kalm ! :D
Laatst gewijzigd door ToTo op wo 30 dec, 2009 02:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ToTo-Ltz 400
ToTo
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door ToTo »

L crosser schreef:ben ik het mee eens! maar jongens als je een quad wilt moet je je er gewoon bij neerleggen dat het veel onderhoud vergt maar zoals al vaker gezegd zal TOTO zelf met de quads moeten gaan rijden om een eigen oordeel te vellen iedereen vind wat anders (die vind dat fijner en die vind dit fijner) dus ik neem aan dat het hierbij is opgelost :wink:

nja dat is waar, ik vind de ltr een beest en uniek met de uitlaat in het midden maar het enige na deel is dat je dan geen achteruit hebt en bij een kfx 450 wel!
ToTo-Ltz 400
Plaats reactie