cf moto

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
newforce
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: cf moto

Bericht door newforce »

AdlyRS schreef:als er spullen van je cf moto kapot zijn kun je e rook spullen van een yamha grizzly opdoen die passen altijd
Best wel grappig eigenlijk, dat betekendt dat een hoop spullen van yamaha en cf moto uit de zelfde fabriek komen :lol:
het werkt net als in de auto industrie, ze "lenen"van alles bij elkaar :D
I am driving a taiwanees New Force Motor and i am proud of it.
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

newforce schreef:
Maikels schreef:Ik heb ook sterk getwijfeld om een cf te kopen maar heb uiteindelijk voor de kwaliteit en service gekozen van Yamaha.
CF blijft een chinese producent en wanneer deze eventueel binnen een paar jaar er mee ophouden is die quad geen cent meer waard. Niet dat ik beweer dat zij er mee gaan stoppen maar toch had ik hier mijn twijfels over service.
Weet er trouwens iemand een site waar je nog leuke parcours kan vinden?
CF moto/goes/newforce motor is een fabrikant uit taiwan en niet uit china.
Even de website raadplegen dan kun je de adres/vestegings gegevens zien :wink:
Hier moet ik ( helaas) toch een correctie op doen. Volgens mij is CF Moto wel degelijk chinees. Dit staat ook op hun site:
ZHEJIANG CFMOTO POWER CO.,LTD
Add: No.116, Wuzhou Road, Yuhang Economic Development Zone, Hangzhou 311100, Zhejiang Province, China
Dit igt weliswaar aan de kust naar Taiwan maar het is nog China...
En het staat ook uitdrukkelijk op mijn " Certificate of conformity".
New Force komt waarschijnlijk wel uit Taiwan, Tenminste dat geeft hun site aan. Ik weet wel dat TGB uit Taiwan komt (TGB staat ook voor Taiwan Golden Bee).
Ach wat maakt het uit... Het is hetzelfde als Belgie en Nederland. :wink:
newforce
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door newforce »

marten schreef:
newforce schreef:
Maikels schreef:Ik heb ook sterk getwijfeld om een cf te kopen maar heb uiteindelijk voor de kwaliteit en service gekozen van Yamaha.
CF blijft een chinese producent en wanneer deze eventueel binnen een paar jaar er mee ophouden is die quad geen cent meer waard. Niet dat ik beweer dat zij er mee gaan stoppen maar toch had ik hier mijn twijfels over service.
Weet er trouwens iemand een site waar je nog leuke parcours kan vinden?
CF moto/goes/newforce motor is een fabrikant uit taiwan en niet uit china.
Even de website raadplegen dan kun je de adres/vestegings gegevens zien :wink:
Hier moet ik ( helaas) toch een correctie op doen. Volgens mij is CF Moto wel degelijk chinees. Dit staat ook op hun site:
ZHEJIANG CFMOTO POWER CO.,LTD
Add: No.116, Wuzhou Road, Yuhang Economic Development Zone, Hangzhou 311100, Zhejiang Province, China
Dit igt weliswaar aan de kust naar Taiwan maar het is nog China...
En het staat ook uitdrukkelijk op mijn " Certificate of conformity".
New Force komt waarschijnlijk wel uit Taiwan, Tenminste dat geeft hun site aan. Ik weet wel dat TGB uit Taiwan komt (TGB staat ook voor Taiwan Golden Bee).
Ach wat maakt het uit... Het is hetzelfde als Belgie en Nederland. :wink:
je hebt gelijk newforce motor komt uit taiwan en cf moto uit china.
Zo zie je maar "what's in a' name"
I am driving a taiwanees New Force Motor and i am proud of it.
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

Nou ter uwer informatie ik heb het betreffende onderdeel NOG niet. Het zal wel niet meer leverbaar zijn......

Enige alternatief is nu een compleet nieuwe voor-differentieel van €500,-. Dus voor iets wat €28,- gekost zou kunnen hebben moet ik nu €500,- neertellen, maar voor dat geld zal mijn voor-differentieel dan ook weer mooi glimmen.....
erika
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door erika »

Ik heb een cfmoto 500 gekocht een paar maanden geleden ,ben zeer tevreden ervan ,wat het service betreft .Wel ik ben zeer tevreden ervan ,heb die gekocht bij deforce in roeselare en daar is de service zeer goed , die zijn niet duur en geen lange wachttijd ,wat mij betreft ik moet niets anders hebben als een cfmoto .
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pk19000 »

Wel marten, dit vind ik echt niet kunnen en countert toch wel de status van cf moto. Zeker wat service betreft. Eigenlijk ook over de mechaniek. Een voertuig dat zo jong is mag niet stukgaan.
Ik heb nog niemand gehoord die al meer dan 5000km achter de rug heeft, en dan nog wat voor soort km's ?
We weten allemaal dat offroad veel meer van mens EN MACHINE vraagt als rustig cruisen langs landelijke weggetjes.
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

erika schreef:Ik heb een cfmoto 500 gekocht een paar maanden geleden ,ben zeer tevreden ervan ,wat het service betreft .Wel ik ben zeer tevreden ervan ,heb die gekocht bij deforce in roeselare en daar is de service zeer goed , die zijn niet duur en geen lange wachttijd ,wat mij betreft ik moet niets anders hebben als een cfmoto .
Nee Erika,
Als je een van mijn andere topics leest ben ik ook in eerste instantie blij met het apparaat. De elllende heb je dan ook niet meteen. Het probleem krijg je dus als er meerdere types op de markt komen en jij een "verouderd model" schijnt te hebben. Ja wat is "verouderd" als ie van 2007 is.......
Ik neem aan dat als je iets stuk hebt dit ook wilt vervangen en niet het gehele component. Het zal wat zijn als je je zuiger te barste hebt gereden en je de complete motor moet vervangen........
Dit heb ik dan dus nu met mijn voor differentieel. En in Roeselare zijn ze niet thuis. Ik heb nog NIKS van ze gehoord...... ja via de Flatershop heb ik gehoord dat ze het onderdeel moeten laten maken..... Dat duurt dus nog 3 jaar....
Dus wees gewaarschuwd. Verkoop hem maar voordat de garantie afgelopen is.
Trouwens als je hem nog maar een paar maanden hebt is het zowieso al triest dat je weet dat hun service goed is. Dit houdt dus in dat je al iets stuk hebt gehad. :|
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Beste Marten,

Blijkbaar kan je het nog steeds niet laten om mensen die alle moeite doen om u te helpen door het slijk te halen.
Je hebt reeds van mij en van Luxinvest meerdere keren een mail gekregen dat uw probleem zal worden opgelost.
Wat denk je eigenlijk dat we dagelijks u een mail gaan sturen ? Uw uitspattingen op het forum duiden op weinig respect.
Je bent goe bezig.
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pk19000 »

Beste Libie,

Ik kan natuurlijk alleen maar afgaan op hetgeen ik hier lees maar als ik het goed heb is Marten al van begin augustus op zoek naar een onderdeel. Uit je mail opmakende zit je in de verkoop of iets dergelijks, als hij inderdaad intussen al een half jaar aan't wachten is op stukken (wat niet onbestaande is) dan is er geen haar op mijn hoofd dat er nog aan denkt om een cf moto aan te kopen.

Wie dat hier schuld treft, en als het niemand van hier is dan ligt alle schuld bij de fabrikant die het niet nauw neemt met de naverkoop-service. En dat is echt het laatste dat een fabrikant van voertuigen zich kan permiteren. Zo zal hij geen vaste voet aan belgische bodem krijgen.

En als dat hier het geval is kan je een klant het niet kwalijk nemen dat hij alle middelen aanwendt om zich alsnog engszins een beetje in te dekken. Een klein beetje druk op de ketel bij de dealer (al dan nalatig of niet) kan dan zeker geen kwaad. Dan mag die man nog de halve aardbol verzetten, als het niet baat...

Mvg,
Steven
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Beste Steven,

Sinds einde maart ben ik dealer van CFmoto. Marten heeft z'n CF in nederland gekocht en blijkbaar wil z'n dealer hem niet helpen. Toen ik op het forum zag dat Marten aan het sukkelen was om een onderdeel te verkrijgen heb ik in de bres gesprongen voor hem. Samen met Luxinvest doen we er alles aan om hem te helpen. Toen Marten zijn CF kocht was Luxinvest ook nog niet de invoerder voor Benelux wat nu wel het geval is. Dit betekend dat ook Luxinvest niks kan verweten worden aangaande zijn probleem. In plaats van Luxinvest en mezelf af te breken zou hij moeten blij zijn dat wij verkregen hebben dat dit onderdeel zal gemaakt worden door de fabrikant. Hoe het komt dat dit onderdeel moet gemaakt worden zullen we waarschijnlijk nooit weten. Voor mij is het belangrijkste dat de klant geholpen word, ook al duurd het in dit geval (zonder dat wij er iets kunnen aan doen) wat lang.
Ik vind het ongehoord dat wij opdraaien voor de zogenaamde lange periode als je weet dat de quad reeds maanden langs de kant stond voor ik met de persoon in kwestie in contact kwam. Ik kan u ook mee delen dat ik reeds meerdere CF rijders terug contente CF rijders heb gemaakt en dit in samenwerking met Luxinvest. Deze mensen doen hun uiterste best om dingen recht te zetten wat in het verleden met andere invoerders of verdelers is misgelopen. Marten weet goed dat z'n probleem heel binnenkort word opgelost, de fabrikant heeft ons laten weten dat het onderdeel rond kerst/nieuwjaar hier zal zijn.
Dit weet hij reeds sinds enkele weken. Dus niet echt normaal om op het forum te zeggen dat hij niks van ons hoort.
Als het onderdeel hier is zal hij het wel horen.
jasade
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door jasade »

@ libie,

Was jij dat die een maand of twee geleden bij luxinvest was om vario riemen op te halen ?
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Nee, ik heb nog geen vario riemen nodig gehad.
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pk19000 »

@ Libie,

Bedankt voor je relaas, zo horen we ook het verhaal eens langs de andere zijde. In alle geval, een dealer zoals een dealer hoort te zijn. Alvast nog veel succes met je zaak, nu nog alleen, dewelke ???
Ik heb interesse in een x5 en een kymco mxu 500irs, ik geloof alleen iets meer in de betrouwbaarheid van kymco maar ga ze eerst beide eens proefrijden.

Eigenlijk ben jij de gedoodverfde man om ons allen te vertellen wat je eigen bevindingen zijn van cf moto. Re'cht voor de raap 't liefst natuurlijk.

Mvg,
Steven
Offroad Junky
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Offroad Junky »

Cf onderdelen?????????

Niet lang zoeken http://www.atv-newforce.eu heeft zeer veel in stock.

Heb er erg goede ervaring mee.
Voor de cf en atlas rijders kijk ook maar eens hier http://atlas500.siteboard.de/portal.htm of hier http://rangerforum.foren-city.de/

Grtz,

Offroad Junky
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Wel CF is prijs/kwaliteit goed. Tot op heden heb ik nog geen grote problemen gehad met CF. De problemen die ik reeds heb gehad zijn steeds kleinigheden: zadel dat niet goed past, contactje van remlicht dat blijft hangen.
Ik heb van een X5 gehad dat een dichting van de cardan lekte, maar de klant had een maand in Portugal in het zand gereden , ge weet waarschijnlijk ook wel zand schuurt en kruipt overal tussen. Maar we hebben de dichting onder waarborg vervangen, ook al is dit niet echt een defect van het voertuig. Ik rijd zelf met een grizzly (dit van voor ik CF dealer werd) en moet toe geven dat de CF's tot op heden niet moeten onderdoen voor mijne Yamaha. Wat betreft Kymco denk ik dat deze er goed op vooruit zijn gegaan bij vroeger. Ze hebben nu ook onafhankelijke vering wat ze vroeger niet hadden. Ik heb vorig jaar meegereden met een georganiseerde rit en mijn indruk van een Kymco was dat dit nogal plastiekerig overkwam, ook het geluid klonk ietwat speelgoedachtig. Pas op : ik breek Kymco niet af, verre van. Ik wil hier nu niet een bak kritiek op mijn hoofd halen van Kymco rijders. Ik heb nog niet met een Kymco gereden en weet dus niet hoe een Kymco rijd of aanvoeld.
Indien ge een CF op een normale manier gebruikt en ge plaatst deze in een afgesloten ruimte (dus niet onder een afdakje waar vocht en vrieskou steeds aanwezig is) zal je weinig problemen hebben. Het voordeel van een CF is dat ge vrij veel krijgt voor uw geld denk maar aan alu velgen, digitaal instrumentenpaneel , winch, trekhaak en 2 jaar garantie. Dat kan ik niet zeggen van mijn Yamaha. Ik hoop u wat meer info te hebben verstrekt, mocht ge nog vragen hebben stel deze gerust.
Op onze site http://www.flandersquadshop.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je foto's zien van tochtjes die we hebben gemaakt.
mvg Libie
Plaats reactie