Er wordt nogal aardig wat gekocht en verkocht op het forum.
Nu vraag ik me af of het niet beter is om een soort punten systeem hier aan te zetten.
Zo kan men een + 1 -1 of niets geven. ( let op! alleen voor mensen die wat gekocht of verkocht hebben kunnen over de koper/verkoper een ''revieuw'' achterlaten)
Zoals wanneer iemand wat gekocht heeft van een verkoper en het goed vond.
( verkoper ) +1: :reden: ''persoon'' levert snel na betaling en product ziet er uit zoals verwacht
(Koper) +1: :reden: Komt afgesproken beloftes na en maakt gelijk geld over!
Nu het minder goede
(Verkoper) -1: :reden: Levertijd duurt erg lang/ product ziet erger uit dan verkoper omschreef
(''geïnteresseerde koper'') -1: :reden: Na het bieden zomaar afhaken/ Komt niet opdagen op afgesproken dag.
Het is dus niet de bedoeling om zomaar een topic aan te maken en elkaar via dat topic even +1 te gaan geven.
Ik weet dat ze dit via Scooterfreaks ook doen. En ik moet zeggen je ziet meteen wie er netjes handelt en wie niet.
Nu weet ik niet of dit praktisch haalbaar is op dit forum. ( Zit niet zo in het php gebeuren )
Maar mij lijkt dit wel een zeer goed systeem.
Voor die gene die langer op QFB zitten weten wel zoon beetje wie te vertrouwen is met verkopen.
Maar er komen dagelijks nieuwe mensen die ook spullen willen kopen.
Zo kunnen zij ook zien dat wij geen ''oplichters'' zijn die wat aanbieden. ( door de eerder verkochte spullen met beoordeling erbij )
Ik weet niet of hier interesse in is?
Maar mij lijkt het wel een mooi idee.
Meningen zijn welkom zowel positief als negatief.
Laat jullie horen