cf moto

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
T-web
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: cf moto

Bericht door T-web »

Ik heb mijn twijfels bij Cf,Kymco maar ook bij Yamaha enz...
Als je ziet dat je je door grasmachientjes,kettingzagen enz...moet door zwoegen om bij een Quad te komen die daar al jaren onder stof staat te verkommeren. Vraag je dan uitleg, moet de technieker van dienst worden opgebelt, omdat de andere verkoper hier geen uitleg kan over verstrekken.
Als je 10.000 € wilt uitgeven en je moet zulke miserie meemaken, is je vetrouwen in het product snel zoek.
Ik probeer nu al maanden om de nieuwe arctic cat 550 te bekomen, omdat deze na 't lezen van vele lovende 'vooral buitenlandse pers' zijn geld waard zou zijn...alleen vind je ze niet in België.
.Een quad blijft een marginaal produkt in België !
pk19000
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door pk19000 »

Nu mag je motorisch een grizzly niet vergelijken met een cfmoto, die laat die cf moto in een mum van tijd achter. En qua degelijke mechaniek moet je de jappen echt niets meer leren. Als die er voor gaan in eender welke tak van de motorsport kan je er prat op gaan dat ze potten breken.
Er zijn gewoonweg bvb geen betrouwbaardere motorfietsen als jappen. En dikwijls parels van hoogtechnologische wonderfietsen. Daar kun je gewoon niet omheen.

De prijs is de laatste tijd ook navenant natuurlijk.
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

libie schreef:Wel CF is prijs/kwaliteit goed. Tot op heden heb ik nog geen grote problemen gehad met CF. De problemen die ik reeds heb gehad zijn steeds kleinigheden: zadel dat niet goed past, contactje van remlicht dat blijft hangen.
Ik heb van een X5 gehad dat een dichting van de cardan lekte, maar de klant had een maand in Portugal in het zand gereden , ge weet waarschijnlijk ook wel zand schuurt en kruipt overal tussen. Maar we hebben de dichting onder waarborg vervangen, ook al is dit niet echt een defect van het voertuig. Ik rijd zelf met een grizzly (dit van voor ik CF dealer werd) en moet toe geven dat de CF's tot op heden niet moeten onderdoen voor mijne Yamaha. Wat betreft Kymco denk ik dat deze er goed op vooruit zijn gegaan bij vroeger. Ze hebben nu ook onafhankelijke vering wat ze vroeger niet hadden. Ik heb vorig jaar meegereden met een georganiseerde rit en mijn indruk van een Kymco was dat dit nogal plastiekerig overkwam, ook het geluid klonk ietwat speelgoedachtig. Pas op : ik breek Kymco niet af, verre van. Ik wil hier nu niet een bak kritiek op mijn hoofd halen van Kymco rijders. Ik heb nog niet met een Kymco gereden en weet dus niet hoe een Kymco rijd of aanvoeld.
Indien ge een CF op een normale manier gebruikt en ge plaatst deze in een afgesloten ruimte (dus niet onder een afdakje waar vocht en vrieskou steeds aanwezig is) zal je weinig problemen hebben. Het voordeel van een CF is dat ge vrij veel krijgt voor uw geld denk maar aan alu velgen, digitaal instrumentenpaneel , winch, trekhaak en 2 jaar garantie. Dat kan ik niet zeggen van mijn Yamaha. Ik hoop u wat meer info te hebben verstrekt, mocht ge nog vragen hebben stel deze gerust.
Op onze site http://www.flandersquadshop.be" onclick="window.open(this.href);return false; kan je foto's zien van tochtjes die we hebben gemaakt.
mvg Libie
Kymco heeft de beste plastiek van allemaal. Een dealer die elk merk doet heeft mij dat ook bevestigd. Bij een blauwe yamaha die overkop gegaan is en daarbij een kap "geplooid" heeft, zie je een "witte streep".
Speelgoedachtig geluid ? :? t'ja, een kymco heeft een europese homologatie met katalysator. Er bestaan uiteraard ook "sportuitlaten" voor elk type. Doma heeft voor de 250/300 modellen een sportuitlaat die stiller is dan de originele ! en neen, de demper kan er niet uit. En toch heb je vermogenwinst hiermee. Chapeau voor Doma :applaus:
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

T-web schreef:Ik heb mijn twijfels bij Cf,Kymco maar ook bij Yamaha enz...
Als je ziet dat je je door grasmachientjes,kettingzagen enz...moet door zwoegen om bij een Quad te komen die daar al jaren onder stof staat te verkommeren. Vraag je dan uitleg, moet de technieker van dienst worden opgebelt, omdat de andere verkoper hier geen uitleg kan over verstrekken.
Als je 10.000 € wilt uitgeven en je moet zulke miserie meemaken, is je vetrouwen in het product snel zoek.
Ik probeer nu al maanden om de nieuwe arctic cat 550 te bekomen, omdat deze na 't lezen van vele lovende 'vooral buitenlandse pers' zijn geld waard zou zijn...alleen vind je ze niet in België.
.Een quad blijft een marginaal produkt in België !
door grasmachientjes, kettingzagen enz moet door zwoegen .................ik kan ni goe volgen zenne
vergeet niet dat een quad die off-road gebruikt word, serieus afziet. Als hij dan ook ni onderhouden word, dan volgen er snel grote kosten en dit is voor gelijk welk merk zo. Het blijft mekaniek
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

libie schreef:Beste Steven,

Sinds einde maart ben ik dealer van CFmoto. Marten heeft z'n CF in nederland gekocht en blijkbaar wil z'n dealer hem niet helpen. Toen ik op het forum zag dat Marten aan het sukkelen was om een onderdeel te verkrijgen heb ik in de bres gesprongen voor hem. Samen met Luxinvest doen we er alles aan om hem te helpen. Toen Marten zijn CF kocht was Luxinvest ook nog niet de invoerder voor Benelux wat nu wel het geval is. Dit betekend dat ook Luxinvest niks kan verweten worden aangaande zijn probleem. In plaats van Luxinvest en mezelf af te breken zou hij moeten blij zijn dat wij verkregen hebben dat dit onderdeel zal gemaakt worden door de fabrikant. Hoe het komt dat dit onderdeel moet gemaakt worden zullen we waarschijnlijk nooit weten. Voor mij is het belangrijkste dat de klant geholpen word, ook al duurd het in dit geval (zonder dat wij er iets kunnen aan doen) wat lang.
Ik vind het ongehoord dat wij opdraaien voor de zogenaamde lange periode als je weet dat de quad reeds maanden langs de kant stond voor ik met de persoon in kwestie in contact kwam. Ik kan u ook mee delen dat ik reeds meerdere CF rijders terug contente CF rijders heb gemaakt en dit in samenwerking met Luxinvest. Deze mensen doen hun uiterste best om dingen recht te zetten wat in het verleden met andere invoerders of verdelers is misgelopen. Marten weet goed dat z'n probleem heel binnenkort word opgelost, de fabrikant heeft ons laten weten dat het onderdeel rond kerst/nieuwjaar hier zal zijn.
Dit weet hij reeds sinds enkele weken. Dus niet echt normaal om op het forum te zeggen dat hij niks van ons hoort.
Als het onderdeel hier is zal hij het wel horen.
Beste Kris,
Dit bovenstaande verhaal is heel mooi omschreven maar niet geheel op waarheid gebaseerd.
Ten eerste heb ik nog NOOIT een mailtje mogen ontvangen van luxinvest. Het laatste bericht wat ik kreeg, en dit is een citaat van u: "Ik hoop het onderdeel dan ook zo snel mogelijk te verkrijgen, ik blijf hiervoor regelmatig druk steken op de importeur.
Maar helaas ligt dit meerom niet in mijn handen."
Dit stond in het laatste mailtje van 10 december jl.
Vind u het dan raar dat ik hier niks mee kan? U geeft me geen datum of iets dergelijks. En het zo "snel mogelijk" is voor mij niet concreet. Nogmaals ik heb niet de quad bij u gekocht en u heeft aangeboden mij te willen helpen maar u kunt niet ontkennen dat dit zo onderhand wel erg lang duurt. En wie hier dan ook de schuldige is is niet relevant in deze topic. Maar zo kom je wel weer eens achter nieuwe feiten. Dat hij rond kerst en oud-en nieuw binnen komt was mij niet bekend. Is het dan zo'n grote moeite om mij een mailtje te sturen? Mocht ik u hiermee beledigd hebben dan spijt me dat ten zeerste maar u begrijpt mij toch hopelijk ook wel?
Ik geef alleen maar aan dat het weleens een probleem kan zijn om onderdelen te krijgen na een garantie periode en dit kunt u niet ontkennen. Nu zal ik wel weer de enige zijn die het ooit is overkomen maar daar koop ik niet zoveel voor. Het is in ieder geval fijn dat u het onderdeel binnen krijg hoewel ik het betwijfel of u het nog wel aan mij wilt leveren. En als je een importeurschap of dealerschap op je neemt dan is dat toch ook automatisch voor de modellen die al op de weg rijden of heb ik dat mis. Het zou in de autobranche een mooie bedoening worden in ieder geval.
Met vriendelijke groet,
marten
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

ik vind het wel van de zotte dat je voor je onderdelen van een in nederland geleverde cf-moto naar een dealer in belgie moet gaan.ik wil cf- moto niet af kraaken maar je hoort over dit merk wel veel meer verhalen dan over andere merken in nederland.b.v.b .de merken adly en tgb quads hebben het met hun onderdelen voorziening beter geregeld in nederland dit heb ik zelf al meegemaakt met deze merken quads.groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Marten,

Ik heb u nogmaals de mail waar in staat dat het onderdeel rond kerst/nieuwjaar hier zou aankomen doorgestuurd, normaal stond ge in copie. Ik heb u beloofd om u te proberen te helpen dus waarom zou ik u het onderdeel dan plots niet meer willen bezorgen ? Als ik iemand kan helpen ook al heeft de persoon zijn voertuig niet bij mij gekocht dan ben ik zeer tevreden want dit is voor mij goeie reclame, ook al duurd het wat lang. Ik weet best ook wel dat het wat lang duurd, ik had het ook wel liever anders gehad. In de toekomst zal het voor onderdelen voor mensen uit Nederland wel wat gemakkelijker worden eens het dealernetwerk in Nederland uitgebreider is. Doch moet ik zeggen dat er heel wat rijders uit Nederland bij mij klant zijn en zijn tot dusver tevreden. Om eerlijk te zijn Marten het probleem dat u heeft heb ik nog niet voorgehad, maar ik ben dan ook nog maar van eind maart Dealer. Als quadshop is iedereen bij mij welkom, ook al heeft de persoon zijn voertuig niet bij mij gekocht en ook al is het voertuig geen CF, ik heb als klanten rijders van : Kymco, Suzuki, Yamaha, TBG.
marten
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marten »

Beste Kris,
Ik begrijp nu ook dat er van alles aan gedaan wordt om dit onderdeel zo snel mogelijk gemaakt te krijgen. Deze mail heb ik echter nooit gehad omdat het E-mail adres niet klopt. Dus als ik niet op de hoogte gehouden wordt van eventuele ontwikkelingen dan wordt ik een ontevreden klant. Zeker als het me wordt toegezegd en vervolgens hoor ik niks. Ik heb 1 oktober een E-mail verstuurd naar de importeur en sindsdien het ik dus totaal niks vernomen van hen. Dat vind ik niet netjes.
Als u of de importeur mij op de hoogte had gehouden was er niks loos geweest. Ik begrijp ook wel dat als een onderdeel gemaakt moet worden dat dat volgende week niet klaar is. Ikzelf zit ook in de techniek dus ik ken de slagen van de zweep wel.

Ik denk dat we er niet teveel meer over moeten emmeren want daar worden we beide niet beter van. Ik ben in ieder geval blij dat u het onderdeel nog aan me wilt leveren en het is me wel duidelijk dat er wel degelijk aan gewerkt wordt om de after sales van CF moto in Nederland te verbeteren. Ik hoop in ieder geval dat u mijn standpunt hierin ook kunt begrijpen. Ik zal dit ook nog in een PB aan u en de importeur melden.

Met vriendelijke groet,
Marten
stevepolaris
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door stevepolaris »

Hallo mannen ,ik heb sinds een maand of drie een cfmoto -2a ik heb deze gekocht toen er 500km op teller en drie maanden oud was ,staat nu 1800km op tot nu toe moeten vervangen zijn koel fentilator deze liep vast waardoor motor te warm werd ,uitlaad einddemper beugel eraf gescheurd waardoor heel de uitlaad vervangen moet worden ,ook is het normaal bij deze quad dat de aanrijfriem gilt bij het vertrekken ,remblokjes gaan als warme boter 2x vervangen(maar dat komt waarschijnlijk door het vele offroad dat ik ermee rijd ,water enzo ) verder werkt de parkeer rem niet echt ,normaal is ook als je de achter rem gebruikt dat deze behoorlijk klappert ,Verder rijd de quad wel lekker,hij ligt goed op de weg is kompleet met lier en digitale tellers en komt niet snel vast te zitten met zijn sper en 4x4 op de weg kan je er ook uren op toeren zonder moeite ik heb er al veel plezier van ,en ik gebruik hem echt waar die voor gemaakt is dus dan slijt het wel iets harder maar tot nu toe leuk ding groeten steve :crosser:
where your road ends mine begins
Offroad Junky
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Offroad Junky »

stevepolaris schreef:Hallo mannen ,ik heb sinds een maand of drie een cfmoto -2a ik heb deze gekocht toen er 500km op teller en drie maanden oud was ,staat nu 1800km op tot nu toe moeten vervangen zijn koel fentilator deze liep vast waardoor motor te warm werd ,uitlaad einddemper beugel eraf gescheurd waardoor heel de uitlaad vervangen moet worden ,ook is het normaal bij deze quad dat de aanrijfriem gilt bij het vertrekken ,remblokjes gaan als warme boter 2x vervangen(maar dat komt waarschijnlijk door het vele offroad dat ik ermee rijd ,water enzo ) verder werkt de parkeer rem niet echt ,normaal is ook als je de achter rem gebruikt dat deze behoorlijk klappert ,Verder rijd de quad wel lekker,hij ligt goed op de weg is kompleet met lier en digitale tellers en komt niet snel vast te zitten met zijn sper en 4x4 op de weg kan je er ook uren op toeren zonder moeite ik heb er al veel plezier van ,en ik gebruik hem echt waar die voor gemaakt is dus dan slijt het wel iets harder maar tot nu toe leuk ding groeten steve :crosser:
Hoi Steve,

Dat met die koelfan kan ik mij wel voorstellen, als ik lees veel offroad en water.... wat ik heb gedaan is alle stekkers afgekit.
Overal waar water een probleem kan zijn heb ik bewerkt met het een of het ander.
Uitlaat heb ik zo geen verklaring voor.
Remblokjes??? rij je met de voet op de rem??
Parkker rem kun je goed afstellen hoor.

En dan het probleem met de riem..... iedereen klaagt daar over, en iedereen accepteerd dit! Nou ik niet.. en heb gezocht tot ik een oplossing had. Alles heb ik geprobeerd, vario geheel uit elkaar en alles gevet(hielp een beetje) Maar de echte oplossing heb ik gevonden in de riem.

Ik rij nu met een Gates (wel duur) riem, en geloof het of niet het probleem is opgelost. Die orginele bagger wat die chineesen er op leggen is echte rommel.
Ik kan nu echt vol in de ankers gaan en dan weer wegrijden als of er niets aan de hand is.

Grtz,

Peter
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Farmer JM »

stevepolaris schreef:Hallo mannen ,ik heb sinds een maand of drie een cfmoto -2a ik heb deze gekocht toen er 500km op teller en drie maanden oud was ,staat nu 1800km op tot nu toe moeten vervangen zijn koel fentilator deze liep vast waardoor motor te warm werd ,uitlaad einddemper beugel eraf gescheurd waardoor heel de uitlaad vervangen moet worden ,ook is het normaal bij deze quad dat de aanrijfriem gilt bij het vertrekken ,remblokjes gaan als warme boter 2x vervangen(maar dat komt waarschijnlijk door het vele offroad dat ik ermee rijd ,water enzo ) verder werkt de parkeer rem niet echt ,normaal is ook als je de achter rem gebruikt dat deze behoorlijk klappert ,Verder rijd de quad wel lekker,hij ligt goed op de weg is kompleet met lier en digitale tellers en komt niet snel vast te zitten met zijn sper en 4x4 op de weg kan je er ook uren op toeren zonder moeite ik heb er al veel plezier van ,en ik gebruik hem echt waar die voor gemaakt is dus dan slijt het wel iets harder maar tot nu toe leuk ding groeten steve :crosser:
Oehhw, ik die van plan ben van een CF X6 te kopen krijg het toch wel wat benauwd bij het lezen van al deze problemen.
Blijkbaar zal het mindere geld dat je er voor uitgeeft toch wel ergens verborgen zitten.
Hopelijk is de nieuwe X6 die pas halverwege deze maand beschikbaar is op al deze punten verbeterd.... :?
Iemand al ervaring met een X5 of X6?
ratjetoet
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ratjetoet »

hallo ik heb een neww force is een beetje hetzelfde maar net niet helemaal. :p
ik heb nu een kleine 2000km gereden en de remmen den het nog steeds en rij veel offroad(zelfs gisteren toen kwamen we bevroren terug)
met de riem heb ik ook als ik vol in de ankers ga anders niet.
en de koeling werkt ook naar behoren dat was op me raptor 660 wel anders.
voor de prijs klasse vind ik het goede machine,s met elk merk kan wat wezen elke fabriek heeft een maandagmorgen :lol: :lol:
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Farmer JM »

Is Newforce hetzelfde als een CF moto? Ik weet dat een Goes identiek is als een CF behalve dan de naam en de typering :wink: Ik denk er wel zo over: 2 jaar de garantie benutten en daarna verkopen!
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

tiens, ik had de allereerste CF500 in europa (het testmodel zonder coc)

ik heb da spel afgebeuld, een challenge mee gedaan, verbouwd en gebrakt dat het geen naam heeft en dient nu als werkpaard in frankrijk op een maat zijn boerderij

het blok is een exacte kopie van het Suzuki Vintson 500 blok
de "kas" en chassis is 99.9% grizzly (heb de octrooi plannen en bezwaar van Yamaha nog ergens liggen van 4j geleden)

de probs die ik er mee had :

clevette afgebroken (schuld van iemand die niet wist hoe je van H naar L schakelt)
diffhuis gebarsten, eigen schuld, 2 voorwielen in de lucht, volle wielspin met 26inch banden en dan neerkomen was teveel vh diffhuis, diff zelf OK

vd rest geen miserie mee gehad, de laatste 2 bouwjaren ken ik niet
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Farmer JM »

En hoe verklaar je dat een CF rap 60-90kg meer weegt dan een gelijkaardige grizzly? Dat zal eerder ten nadele komen verbruik en optreksnelheid denk ik? Maar waar zitten die extra kg's dan? dikker ijzer van mindere kwaliteit om toch dezelfde sterkte te bahalen als een grizzly? :?:
Plaats reactie