afstellen vario wallaroo
afstellen vario wallaroo
morgen komt kameraad een keertje langs met z'n wallaroo, vario moet blijkbaar worden afgesteld?! kan dit en kunnen wij dat zelf?
het principe van het jetten ook hetzelfde als bij de quads?
het principe van het jetten ook hetzelfde als bij de quads?
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
ik heb er echt totaal geen idee van... is chinees voor mij zo'n scooter...blast Racer AKA sdsracer schreef:ha ok dan. ja jetten is hetzelfde principe, luchtschroef sproeiers, juist alemaal wat kleiner. wat is er gebeurt met de vario?? moet ie afgedreven worden of opgedreven worden???
hij zegt dat ie harder moet en dat blijkbaar gaat door de vario af te stellen?
![Verward :?](./images/smilies/icon_verward.gif)
mss nog andere ideeën op m een beetje harder te doen gaan zonder cc's te vermeerderen? zit al een da vinci uitlaat (ofzoiets) op...
DQT Racing Team
Wallaroo heeft geen tussenbus in de vario!!!!blast Racer AKA sdsracer schreef:hehe da vinci, zal wel leovinci zijn.andere trekveren kun je in de vario steken, alsook de tussenbus in de voorste vario eruit halen, rondel uit de leovinci halen, grotere in en uitlaten steken voor de carbuluchtfilter eruit en nylon kous overtrekken (kan geen kwaad bij 50cc voor op de baan)
greetz
-
- Quadracer
- Contacteer:
Dat helpt geen zak verander je enkel je toerental mee waarbij de koppeling aangrijpt en waarin de vario begint te werkrn(opschakelen zeg maar) je gaat er geen km harder door.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadrunner
- Contacteer:
vario afstellen betekent hem juist aanspannen
als je een andere vario steekt moet je je veer terug aanspannen,dit kan je zelf,best wel met 2,niet te hard aanspannen want dan gaat hij geen topsnelheid meer hebben maar als je hem niet hard genoeg aanspant gaat hij niet sneller optrekken,normaal schrijven ze voor hoeveel je moet aanspannen
als je een andere vario steekt moet je je veer terug aanspannen,dit kan je zelf,best wel met 2,niet te hard aanspannen want dan gaat hij geen topsnelheid meer hebben maar als je hem niet hard genoeg aanspant gaat hij niet sneller optrekken,normaal schrijven ze voor hoeveel je moet aanspannen
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
-
- Quadrunner
- Contacteer:
-
- Quadracer
- Contacteer:
eehm bij een scooter had je altijd een vario dat zijn drie schijven met die rolletjes erin en dan achter een soort trommelrem die door de middelpunt vlierende kracht zijn zeg maar remblokken tegen de buiten trommel aandrukte waardoor die trommel ging draaien en dan de snaar naar de vario aandreef die dan weer naar de vertanding ging. Misschien dat ze bij polaris een integraal oplossing hebben maar???? Ik heb nooit een polaris opengehad
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."