Politiereglement aangepast in G'bergen?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat

Politiereglement aangepast in G'bergen?

Bericht door kymcodriver »

Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
marteijn
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Politiereglement aangepast in G'bergen?

Bericht door marteijn »

tjonge tjonge,waar ze ulder allemaal mee bezig houden!!
ze zouden beter eens werk maken van de diefstallenplaag!
ik zal eens letterlijk vermelden wat de inspecteur van de politie zei toen ik mijn diefstal kwam melden:(3 jaar geleden)

Ik kwam toe op het politiebureel op het gemeentehuis van (ergens in de regio Aalst)
ik begroette de receptionist en zei dat ik de nodige documenten bij mij had zoals chassisnr,verzekering en inschrijvingsbewijs
de receptionist ging naar het bureel en zei tegen de inspecteur dat het slachtoffer van de diefstal van 10 dagen geleden(was op reis) gearriveerd was.
de inspecteur zei op een brute manier en dit letterlijk "AH JA PAKT DAAR EEN VERKLARING VAN AF HEE,KAN IK DAAR TOCH NIE AAN DOEN DA DIE JONGEN ZIJNEN BOEL KWIJT IS"!!!
op dat moment dacht ik tja "DIENEN BOEL" word geklasseerd en zal er jamais de la vie nog iets van horen!
Nu 3 jaar later had ik toch gelijk en heb er nooit niets meer van gehoord!

Dus mensen van de politiedienst maak eens werk van de diefstallenplaag in plaats van "op een gemakkelijke manier en zonder al te veel moeite" het reglement te veranderen voor quadrijders, en zo bestaan er,die de natuur respecteren en op een veilige manier van hun hobby proberen te genieten!

Maar ja als kleine man kunnen we nooit op tegen zo een machtsvertoon en eigenlijk zijn we dan genoodzaakt om de regels te overtreden en dit met respect voor de natuur en omwonenden.

Mss een idee anders laat ons eens een wandelingetje maken met de croo en we zullen onze schup meebrengen om de strond op te kuisen die meneer de croo zijn paard en zijn ridderlijke garde achterlaat!!!
WIE DOET ERMEE!!!!!!???????? 8)
B j o r n
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door B j o r n »

bedankt Mr. de Croo en zijn gevolg maar is op de volgende verkiezingen
www.demoorverkens.net

LTR450
Raptor 700
cd_BE
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cd_BE »

Het is tot veel quadrijders nog niet doorgedrongen.

Zolang wij elkaar niet gaan waarschuwen als één van ons onaangepast rijgedrag en agressief rijdt, zullen de steden blijven zoeken achter een manier om al de quads te verbannen.
SMC 200 groen dat is mijn quadje, je moet laag beginnen hé
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door kymcodriver »

cd_BE schreef:Het is tot veel quadrijders nog niet doorgedrongen.

Zolang wij elkaar niet gaan waarschuwen als één van ons onaangepast rijgedrag en agressief rijdt, zullen de steden blijven zoeken achter een manier om al de quads te verbannen.
Awel cd_BE ik ben het nu eens helemaal eens met u ze.
We zouden beter aan de croo en co laten zien dat we onze verantwoordelijkheid opnemen om onze hobby te redden door het goede voorbeeld te geven.
En hier op het forum kunnen ze alvast hun steentje bijdragen door wat minder ruzie te maken als quadrijders onder elkaar.
En die foto's en video's waarin ze op de openbare weg de clown uithangen in de sneeuw enz... zouden ze hier beter bannen.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf en zo is er een kans dat we kunnen blijven rijden.
Natuurlijk is het ook waar dat de politie en de politiekers er beter die clowns uithalen en zwaar straffen als voorbeeld i.p.v. iedereen over de zelfde kam te scheren.
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Tjah, wat zijn trage wegen? Al wat geen autosnelweg is vind ik traag, maar ja, dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Ik zie maar 1 oplossing; van de trage wegen snelle wegen maken :lol:
porsche lover
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Het verbod is er gekomen door dat er blijkbaar wildcrossers bezig zijn geweest. Waarom spreekt men deze personen niet aan , wie zegt dat die mensen wisten dat ze aan het wild crossen waren ? Meestal is men er wel bewust van maar ge weet maar nooit. Ik vrees dat het waarschuwen van een rijder voor agressief rijdgedrag of ongepaste handelingen niet veel zal helpen, als je het doet krijg je meestal een opgestoken vingertje. Meestal zijn het personen die hoofdzakelijk op de weg rijden, als er dan een verbod komt om te rijden op de trage wegen hebben zij er toch geen last van. De gemakkelijkste manier en ook de lafste manier om de rijders te straffen is zo'n verbod opstellen. Men zou beter die rotte appels staande houden en een fikse boete geven. Dit brengt nog wat op om de kas te spijzen en de rijders die het goed menen blijven ten minste gespaart.
Het is 5 na 12 dus meer dan tijd dat iedereen zijn verstand gebruikt : rij waar het mag, stop met stunten uit te halen (gebruik het aantal wielen die aan uw voertuig hangen, ze dienen ervoor), beperk uw lawaai (o.a. uitlaten, enz).
Dit is de enige kans om verdere verbods toestanden te vermijden.
marteijn
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marteijn »

libie schreef:Het verbod is er gekomen door dat er blijkbaar wildcrossers bezig zijn geweest. Waarom spreekt men deze personen niet aan , wie zegt dat die mensen wisten dat ze aan het wild crossen waren ? Meestal is men er wel bewust van maar ge weet maar nooit. Ik vrees dat het waarschuwen van een rijder voor agressief rijdgedrag of ongepaste handelingen niet veel zal helpen, als je het doet krijg je meestal een opgestoken vingertje. Meestal zijn het personen die hoofdzakelijk op de weg rijden, als er dan een verbod komt om te rijden op de trage wegen hebben zij er toch geen last van. De gemakkelijkste manier en ook de lafste manier om de rijders te straffen is zo'n verbod opstellen. Men zou beter die rotte appels staande houden en een fikse boete geven. Dit brengt nog wat op om de kas te spijzen en de rijders die het goed menen blijven ten minste gespaart.
Het is 5 na 12 dus meer dan tijd dat iedereen zijn verstand gebruikt : rij waar het mag, stop met stunten uit te halen (gebruik het aantal wielen die aan uw voertuig hangen, ze dienen ervoor), beperk uw lawaai (o.a. uitlaten, enz).
awel libie,dit ben ik volledig met u eens!!!!!!!!!!!!
sorry voor de misschien te enthousiaste (en/of ongemanierde) quadrijders.
wolf
Quadrider
Quadrider

Bericht door wolf »

marteijn schreef:
libie schreef:Het verbod is er gekomen door dat er blijkbaar wildcrossers bezig zijn geweest. Waarom spreekt men deze personen niet aan , wie zegt dat die mensen wisten dat ze aan het wild crossen waren ? Meestal is men er wel bewust van maar ge weet maar nooit. Ik vrees dat het waarschuwen van een rijder voor agressief rijdgedrag of ongepaste handelingen niet veel zal helpen, als je het doet krijg je meestal een opgestoken vingertje. Meestal zijn het personen die hoofdzakelijk op de weg rijden, als er dan een verbod komt om te rijden op de trage wegen hebben zij er toch geen last van. De gemakkelijkste manier en ook de lafste manier om de rijders te straffen is zo'n verbod opstellen. Men zou beter die rotte appels staande houden en een fikse boete geven. Dit brengt nog wat op om de kas te spijzen en de rijders die het goed menen blijven ten minste gespaart.
awel libie,dit ben ik volledig met u eens!!!!!!!!!!!!
sorry voor de misschien te enthousiaste (en/of ongemanierde) quadrijders.

ik zou het zelf niet beter kunnen zeggen
VaTaR
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door VaTaR »

niko schreef:Tjah, wat zijn trage wegen? Al wat geen autosnelweg is vind ik traag, maar ja, dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Ik zie maar 1 oplossing; van de trage wegen snelle wegen maken :lol:
trage wegen zijn zandwegen enzo...
Er is dus nog geen verbod voor het rijden op de openbare weg
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Weet ik wel, maar als de trage wegen nergens gespecifeerd staan in de wet kunnen ze niets doen natuurlijk. Maar ik moet opletten wat ik zeg, want blijkbaar is dit een gevoelige snaar bij sommigen.
porsche lover
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Niko,

De omschrijving van trage wegen staat omschreven in het politiereglement, en het zijn de wegen waar de meesten onder ons graag rijden. Op de site van geraardsbergen staat het beschreven.
Plaats reactie