Homologatie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
bizzi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 09:21

Homologatie

Bericht door bizzi »

Hallo iedereen!

ik heb halfweg oktober mijn nieuwe quad gekocht (grizzly 700). Begin december was deze al aanwezig bij mijn dealer.
Enkel de papieren moesten nog in orde gebracht worden (douane en homologatie).
Nu zijn we ondertussen een maand verder en nog altijd geen papieren. Is hier iets fout aan het lopen, of duurt dat altijd zo lang?

PS 't is in België...

grtz!
bizzi
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Homologatie

Bericht door niko »

Heb je die laten over komen van nederland ofzo? Of is het gewoon een nieuwe Belgische quad?
porsche lover
Gebruikersavatar
ZmilleZ
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 212
Lid geworden op: ma 10 nov, 2008 21:33
Locatie: Anti quad land

Re: Homologatie

Bericht door ZmilleZ »

bizzi schreef:Hallo iedereen!

ik heb halfweg oktober mijn nieuwe quad gekocht (grizzly 700). Begin december was deze al aanwezig bij mijn dealer.
Enkel de papieren moesten nog in orde gebracht worden (douane en homologatie).
Nu zijn we ondertussen een maand verder en nog altijd geen papieren. Is hier iets fout aan het lopen, of duurt dat altijd zo lang?

PS 't is in België...

grtz!
bizzi
Ni panikeren , ik heb ook heeeeel lang moeten wachten vorig jaar .
I 'm one of the two AKRA brothers
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: Homologatie

Bericht door wolf »

ZmilleZ schreef:
bizzi schreef:Hallo iedereen!

ik heb halfweg oktober mijn nieuwe quad gekocht (grizzly 700). Begin december was deze al aanwezig bij mijn dealer.
Enkel de papieren moesten nog in orde gebracht worden (douane en homologatie).
Nu zijn we ondertussen een maand verder en nog altijd geen papieren. Is hier iets fout aan het lopen, of duurt dat altijd zo lang?

PS 't is in België...

grtz!
bizzi
Ni panikeren , ik heb ook heeeeel lang moeten wachten vorig jaar .
zo is het, geduld hebben ik heb ook zo lang moeten wachten. En ik denk nu met die feestdagen loopt alles vertraging op maar zo is het plezier achteraf des te meer...
bolleraptor 250
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: za 09 jan, 2010 00:17

Re: Homologatie

Bericht door bolleraptor 250 »

best eens vragen aan de dealer dan , ik heb sinds januari een raptor 250R en bij mij was de homologatie kit aangekomen maar de papieren waren zoek geraakt dus opnieuw papieren moeten aanvragen ! heb toh een dikke 3 maand moeten wachten hoor !

grtz steven
eric vermeer
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 21 jul, 2008 10:23
Locatie: alphen nb

Re: Homologatie

Bericht door eric vermeer »

ja duurt altijd (te)lang
ik heb vorig jaar mijn warrior ook op kenteken laten zetten
en heeft ongeveer 4 maanden geduurd maar dat kwam omdat ik niets van papieren erbij had en het via duitsland moest
maar het was het wachten waard
bizzi
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 20 mar, 2009 09:21

Re: Homologatie

Bericht door bizzi »

ik snap er eigenlijk niet veel van. Mijn quad staat reeds bij de dealer en de kit is geïnstalleerd. Ik weet niet door wie.
De papieren moesten eerst naar de douane en daarna naar ministerie voor homologatie. Quad komt zeker niet uit Duitsland omdat dealer al slechte ervaring heeft met deze imports. Van papieren die niet in orde zijn heb ik nog niets gehoord...
Aangezien de douane al in orde is en de kit reeds geïnstalleerd, wat is dan nog het probleem om de homologatie rond te krijgen? Het gaat toch gewoon om een stempel die ze moeten zetten?
Klopt het dat mijn dealer er niet veel kan aan doen?
Als ik nog 4 maanden moet wachten dan zitten we al bijna aan de zomer. Tegen dan heb ik al lang mijn voorschot teruggeëist!
:afgestudeerd:
Plaats reactie