0 pk YFZ...
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
Garantie is verplicht voor elk merk voor minimum 1 jaar, dit volgens recente Europese wetgeving.
Garantie vervalt enkel wanneer kan worden aangetoond dat er geknoeid werd dat tot oorzaak kan leiden dat iets stuk gaat ; ja; zelfs een niet originele uitlaat steken kan voldoende zijn tot verval van garantie.
In de praktijk kan je het zo stellen; de dealer moet het juist overbrengen aan de invoerder en dan is er geen enkel probleem. (Is trouwens ook zo met verzekeringen)
Garantie vervalt enkel wanneer kan worden aangetoond dat er geknoeid werd dat tot oorzaak kan leiden dat iets stuk gaat ; ja; zelfs een niet originele uitlaat steken kan voldoende zijn tot verval van garantie.
In de praktijk kan je het zo stellen; de dealer moet het juist overbrengen aan de invoerder en dan is er geen enkel probleem. (Is trouwens ook zo met verzekeringen)
Garantie op quads blijft een dubieuze zaak, op een crossmotor zit volgens mij ook geen garantie.
Als je gaat crossen dan kan er altijd iets kapot gaan, puur en alleen omdat er veel meer externe factoren bij komen kijken die schade aan kunnen richten.
Ik verwacht dan ook niet dat je garantie krijgt, zeker niet met je import uit de VS.
Laten we het beste ervan hopen!
Als je gaat crossen dan kan er altijd iets kapot gaan, puur en alleen omdat er veel meer externe factoren bij komen kijken die schade aan kunnen richten.
Ik verwacht dan ook niet dat je garantie krijgt, zeker niet met je import uit de VS.
Laten we het beste ervan hopen!
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ja en dan zit je daar met zo een grijze import = WEG garantie !Linhai schreef:Garantie is verplicht voor elk merk voor minimum 1 jaar, dit volgens recente Europese wetgeving.
Waarom ? Omdat de IMPORTEUR voor de GARANTIE betaaald en doorrekent aan jou ( de klant ) .Als het serienummer niet geregistreed staat = PECH gehad
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Maandag weet ik meer, we zullen zien...
In elk geval zal het slecht gaan als ik geen garantie krijg en kan de anti-reclame in volle hevigheid losbreken
Forum power noemen we dat
In elk geval zal het slecht gaan als ik geen garantie krijg en kan de anti-reclame in volle hevigheid losbreken

Forum power noemen we dat

www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
ja is ni leuk om mee te maken , maar waar ik aan dacht, is het wel een fabrieksfout ? u vertelde dat dealer X u kleppen slecht geregeld had zonder speling, zonder speling is nog niks dan moest hij trouwens nog draaien , maar in u geval bleven ze zelfs nog openstaan op de plaats dat hij moest speling hebben , dus komt u klep ook veel lager, zou ze soms toen ni tegen de zuiger getikt hebben ??? en zo dit als gevolg ? 

-
- Quad GOD
- Contacteer:
Nee, kleppen stonden te wijd, wijd geregeld, dus daar zat het probleem niet.
Alvast goed nieuws : via Steve Vandenberghe die vorig jaar Dakar heeft gereden ben ik bij Jos Dolphijn geraakt in Wuustwezel. Heb hem zonet gebeld. Ik ben er geen klant maar hij zei me dat ik het blok moest binnendoen, dan zou hij kijken wat hij kon doen en ongevraagd zei hij me ook dat hij zou kijken wat hij kon doen in garantie. Prima kerel dus, en nogmaals het bewijs dat de dealer als hij wil veeeeel kan doen. Met de nadruk op als ie wil...
Zit trouwens kans in dat ik direct blok serieus onder handen neem, hij heeft nog een kit liggen van Yamaha Racing Rinaldi, die ook de moto's van Everts doen. Heb de keuze ts. een 450 Racing kit of 500 cc Racing kit.

Alvast goed nieuws : via Steve Vandenberghe die vorig jaar Dakar heeft gereden ben ik bij Jos Dolphijn geraakt in Wuustwezel. Heb hem zonet gebeld. Ik ben er geen klant maar hij zei me dat ik het blok moest binnendoen, dan zou hij kijken wat hij kon doen en ongevraagd zei hij me ook dat hij zou kijken wat hij kon doen in garantie. Prima kerel dus, en nogmaals het bewijs dat de dealer als hij wil veeeeel kan doen. Met de nadruk op als ie wil...
Zit trouwens kans in dat ik direct blok serieus onder handen neem, hij heeft nog een kit liggen van Yamaha Racing Rinaldi, die ook de moto's van Everts doen. Heb de keuze ts. een 450 Racing kit of 500 cc Racing kit.

-
- Quadracer
- Contacteer:
Mag je dan nog wel in de zelfde klasse rijden???
Ik zou dat sowieso doen nu kan je een deel van de investering op de garantie schuiven(hopenlijk dan) Als je het later toch wilt moet je hem volledig betalen.
Ik zou dat sowieso doen nu kan je een deel van de investering op de garantie schuiven(hopenlijk dan) Als je het later toch wilt moet je hem volledig betalen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Goed nieuws mannen, garantie komt grotendeels in orde, enkel het werk en wat materiaal (dichtingen en zo) moet ik betalen, in totaal voor een 500 € ben ik ervan af.
Jos Dolphijn in Wuustwezel is echt een dealer naar mijn hart, doet wat ie kan, zonder veel poespas en zonder veel praten. Vrijdag zal alles klaar zijn en bouwen we het blok er terug in. Zaterdag al terug in Komen gas geven. En dit is dus niet de plaats waar ik de quad gekocht heb !
Je ziet dat garantie dus zuiver van de goodwill van de dealer komt en de manier waarop hij het overbrengt aan de garantiedienst.
Trouwens nog een tip voor de YFZ450 rijders : piston moet om de 30-45 uur vervangen worden !
Jos Dolphijn in Wuustwezel is echt een dealer naar mijn hart, doet wat ie kan, zonder veel poespas en zonder veel praten. Vrijdag zal alles klaar zijn en bouwen we het blok er terug in. Zaterdag al terug in Komen gas geven. En dit is dus niet de plaats waar ik de quad gekocht heb !
Je ziet dat garantie dus zuiver van de goodwill van de dealer komt en de manier waarop hij het overbrengt aan de garantiedienst.
Trouwens nog een tip voor de YFZ450 rijders : piston moet om de 30-45 uur vervangen worden !
-
- Quad GOD
- Contacteer:
Zoals vroeger reeds gemeld mag je het rijden op de baan niet onderschatten, je rijdt daar veel vol gas (ik toch...) en dat is zeker niet bevorderlijk voor de levensduur.Teunie schreef:Fijn dat het opgelost is onder garantie!
30-45 u met 1 zuiger is wel erg weinig, maar neem aan dat dit alleen bij competitie is?!
Zal volgens mij niet veel verschil maken tussen competitie of recreatief. Het recreatief rijden van Teunie en Hans nadert naar mijn inzien al dicht van het competitieve

Yamaha heeft gekozen voor een goede cilinderblok met nickasil zodat het vervangen van de piston, segmenten en dichtingen voldoende is. Vroeger was het zo dat je telkens moest boren naar overmaat en grotere segmenten steken. Nu ben je in principe gerust met enkel de piston.
Het steken van een andere piston is nu ook weer geen drama, als je niet te lang wacht natuurlijk zoals ik heb gedaan. Na de eerste keer met een goede leermeester bij je lukt het je de tweede keer zeker op een uurtje of twee. Piston kost rond de 250 € denk ik.