Koude handen!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

Ze mogen wel eens beginnen met grote maten maken van alles vind ik :(
Van crosskledij heb ik de grootste maat, maar is nog niet alles hoor. Om nog maar te zwijgen over crossbotten....
Heb maat 50, motobotten heb ik daarin gevonden, maar voor crossbotten is dat wel iets anders...
porsche lover
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Koude handen!

Bericht door Boncari »

Ja, dat krijg je als je te vaak in je eigen restaurant eet :P

Grapje hoor :bier:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

haha, nee tis eerder de lengte! Alhoewel dat er toch een paar kilootjes van mogen. :D
porsche lover
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Koude handen!

Bericht door Ardjuh »

niko schreef:ardjuh;
Dus jij rijdt met eerst met harnas, daarop motokledij en daarop crosskledij? :?
Erg goed kan je jezelf dan toch niet meer bewegen?
In verschillende lagen.
1- (thermo) shirt
3- body protector vest.
(4- eventueel cross shirt/trui)
5- (motor)jas

Dit had ik overigens ook aan met snowboarden... als je gewoon goed passend materiaal hebt is
het minimaal/geen beperking in je bewegingsvrijheid. :D
Mijn body protector zit ook strak om me lichaam heen, een goede thermo laag eronder en je hebt al genoeg
isolatie om warm te blijven dus.. Jas is dan alleen nog om de wind tegen te houden.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Koude handen!

Bericht door cyberdrone »

Idd in lagen werken, ik doe meestal een t-shirt met lange mouwen aan in synthetische stof (merk odlo) of van merino wol. Die kledij kun je vinden bij as-adventure of andere outdoorkleding zaak. Daarover doe ik dan nog een fleece en dan mijn motovest, als het echt aan het vriezen is doe ik soms nog mijn regenpak over mijn vest aan. Voor de handen werken die latex handschoentjes wel echt goed. Voor de benen ook zo een lange thermische onderbroek.

Het enige waar ik dan nog kou heb zijn mijn voeten :(
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

cyberdrone schreef:Idd in lagen werken, ik doe meestal een t-shirt met lange mouwen aan in synthetische stof (merk odlo) of van merino wol. Die kledij kun je vinden bij as-adventure of andere outdoorkleding zaak. Daarover doe ik dan nog een fleece en dan mijn motovest, als het echt aan het vriezen is doe ik soms nog mijn regenpak over mijn vest aan. Voor de handen werken die latex handschoentjes wel echt goed. Voor de benen ook zo een lange thermische onderbroek.

Het enige waar ik dan nog kou heb zijn mijn voeten :(

Aan m'n voeten heb ik nu nog nooit koud gehad zi. Ik draag zelfs geen winterkousen of dergelijke. Gewoon mijn motobotten van het merk daytona. Die sluiten goed aan, en m'n broek hangt over die botten. Ben er al meermaals mee in water en slijk tot bijna mijn knieën gezeten, en nog geen druppel nat aan m'n voeten gehad.
Bravo voor daytona :applaus:
porsche lover
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Koude handen!

Bericht door cyberdrone »

ik heb bijna altijd koude voeten, ongeacht wat soort schoenen, botten of kousen ik aanheb ..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

cyberdrone schreef:ik heb bijna altijd koude voeten, ongeacht wat soort schoenen, botten of kousen ik aanheb ..
En ook als je volledig waterdicht en winddichte botten aandoet? Daaronder dan nog eens een goe paar dikke winterkousen?
porsche lover
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Re: Koude handen!

Bericht door cyberdrone »

yep, ik heb van die speciale motosokken van X-sockx gekocht, en heb bulson water & winddichte botten en nog altijd koude voeten. Ik denkd at ik gewoon een slechte bloedsomloop heb.
Ik heb al vanalle sokken, schoeisel geprobeerd, ook voor te wandelen of fietsen .. bijna altijd koude voeten.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

Ok, dan kan het inderdaad aan jou liggen. Zoals er handverwarmers bestaan, bestaan er geen voetverwarmers? :lol:
Zo van die botten die je op je batterij moet aanschakelen die dan de warmte doorgeven :D
porsche lover
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Koude handen!

Bericht door Boncari »

cyberdrone schreef:yep, ik heb van die speciale motosokken van X-sockx gekocht, en heb bulson water & winddichte botten en nog altijd koude voeten. Ik denkd at ik gewoon een slechte bloedsomloop heb.
Ik heb al vanalle sokken, schoeisel geprobeerd, ook voor te wandelen of fietsen .. bijna altijd koude voeten.
Probeer maar eens om zwarte peper in je sokken te strooien ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Koude handen!

Bericht door Ardjuh »

niko schreef:Ok, dan kan het inderdaad aan jou liggen. Zoals er handverwarmers bestaan, bestaan er geen voetverwarmers? :lol:
Zo van die botten die je op je batterij moet aanschakelen die dan de warmte doorgeven :D
Je hebt elektrisch verwarmde sokken!!! :lol:
No Can't Do!
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door Vyrena »

je hebt ook van die zooltjes die je in je laarzen legt en dat aanzet voordat je gaat rijden, deze zoolverwarming wordt dan warm, jij stapt in je laarzen en hebt lekkere warme voeten...

Even de simpele variant:

Afbeelding
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Koude handen!

Bericht door raptor350 »

lol ^^ :D :lol:

Gewoon zo van die dikke crosskousen ( zoals voetbalkousen ) En daarover uw crossbotten ;-)
Dan kun je toch geen koude voeten meer hebben ? ...
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Koude handen!

Bericht door niko »

ja dacht ik ook, maar blijkbaar heeft cyberdrone extreem koude voeten :wink:
porsche lover
Plaats reactie