Ik heb na een lange tijd men lt r terug voor de eerste keer gestart en er een toer meegereden. Nu kraakt mijn achterbrug vanachter aan mijn as , ik denk de lagers. Maar als ik hem met de wielen van de grond zet en aan de as draai dan draait deze nog zeer goed. Weet iemand hoe ik dit vervelend krakend geluid kan oplossen? Want wd-40 en andere smeringsmiddelen helpen niet.
of zouden mijn lagers toch stuk gelopen zijn ? En is dit moeilijk om zelf te vervangen ?
Lagers achterbrug lt-r
Lagers achterbrug lt-r
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
-
- Quadrider
Re: Lagers achterbrug lt-r
is het je ketting niet ?? check eens al je schakels en je bolletjes die rond draaien.72_mrd schreef:Ik heb na een lange tijd men lt r terug voor de eerste keer gestart en er een toer meegereden. Nu kraakt mijn achterbrug vanachter aan mijn as , ik denk de lagers. Maar als ik hem met de wielen van de grond zet en aan de as draai dan draait deze nog zeer goed. Weet iemand hoe ik dit vervelend krakend geluid kan oplossen? Want wd-40 en andere smeringsmiddelen helpen niet.
of zouden mijn lagers toch stuk gelopen zijn ? En is dit moeilijk om zelf te vervangen ?
of als die teveel spand kan het ook zijn.
moet eens je quad vooraan omhoog heffen en weg en weer wikkelen als je gekraak hoor is het je rollement.
kan maar je ketting of je rollement zijn.
grtzz
-
- Quadfanaat
Dat kraakende geluid herken ik wel
ik heb bij mijn quad de achterbrug eruit gehaald en alles schoongemaakt en toen opnieuw in het vet gezet
Hierna geen probleem meer
de kans is groot dat een van de lagers toch is beschadigd
succes michel
ik heb bij mijn quad de achterbrug eruit gehaald en alles schoongemaakt en toen opnieuw in het vet gezet
Hierna geen probleem meer
de kans is groot dat een van de lagers toch is beschadigd
succes michel
- blaster_Horst
- Easy Quadrider
De as er uit halen is goed zelf te doen, als je de borgmoer en de grote moet van de as er af haalt dan kun je je tandwiel houder er zo van af schuiven en dan kun je de as dr uit trekken aan de schijfrem zijde.
de lagers kun je zo uit het exentriek tikken doormiddel van een lange drijver en een hamer, als je de lagers nog wilt gebruiken als ze goed zijn probeer dan voorzichtig te tikken zodat je je lagers niet beschadigd.
zorg dat je nieuwe lagers goed zijn ingevet met wiellager vet.
ik zou voor de zekerheid er toch nieuwe lagers in zetten, dit zijn de kosten niet.
controleer tevens je stofringen om het exentriek goed of deze nog goed zijn.
de lagers kun je zo uit het exentriek tikken doormiddel van een lange drijver en een hamer, als je de lagers nog wilt gebruiken als ze goed zijn probeer dan voorzichtig te tikken zodat je je lagers niet beschadigd.
zorg dat je nieuwe lagers goed zijn ingevet met wiellager vet.
ik zou voor de zekerheid er toch nieuwe lagers in zetten, dit zijn de kosten niet.
controleer tevens je stofringen om het exentriek goed of deze nog goed zijn.