craemertje schreef:onder spanning moet er 2 vingers speling zijn
en als ik men ketting afregel laat ik altijd iemand op mijn quad zitten .
wand als je erop zit spand die zich op.
2vingers onder spanning?
vind ik wel veel hoor.
ik denk dat het ook afhankelijk is of je off-of-onroad rijd.
als je offroad rijd zul je meer speling moeten hebben dan als je onroad rijd.
ik denk dat als je onroad rijd dat met de ketting onder spanning 1 vinger voldoende is.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ik denk als je de ketting gewoon met veel water en dreft afwast en terug met WD40
inspuit dat dit voldoende is want rubber verdraagt niet goed ontvetter .
Ik heb eens iets geprobeerd (heeft niks met de quad te maken )met thinner op rubber , een paar keren doet dat niks maaaaar dan wel zelle. Wasbenzine laat nog iets vettige laag achter maar thinner niet.
Ik maak mijn ketting altijd zuiver met wasbenzine( is een concentratie dat geen kwaad kan want dat droogt direct op, en laat zeker geen vette laag na).
Ik neem een zuivere doek en schud er wat wasbenzine op.
met deze doek wrijf ik over mijn ketting, duw de quad dan vooruit en wandel mee terwijl ik mijn ketting zuiver wrijf.
Daarna veeg ik hem eens na met een vochtige doek en spuit hem vervolgens weer in met kettingspray.
Heb nog nooit problemen hiermee gehad... en altijd een propere ketting.
Succes
leroy schreef:Ik maak mijn ketting altijd zuiver met wasbenzine( is een concentratie dat geen kwaad kan want dat droogt direct op, en laat zeker geen vette laag na).
Ik neem een zuivere doek en schud er wat wasbenzine op.
met deze doek wrijf ik over mijn ketting, duw de quad dan vooruit en wandel mee terwijl ik mijn ketting zuiver wrijf.
Daarna veeg ik hem eens na met een vochtige doek en spuit hem vervolgens weer in met kettingspray.
Heb nog nooit problemen hiermee gehad... en altijd een propere ketting.
Succes
ik vind het prima gelijk je het doet hoor
maar wasbenzine laat geen echt vette laag achter hoor maar het ontvet niet zo agressief als thinner .
ik was men ketting altijd met benzine (met een verfborstelke en potje benzine erbij).
ik heb is de proef op de som genomen en een aantal o-ringetjes een dag of 5 in een potje benzine gedaan. en die kwamen er mooi uit, zonder er iets aan te zien, en ze waren nog even flexibel als die dat niet in de benzine hadden gezeten. ze scheurden zelfs even snel
je mag een o ring ketting zoiezo NIET smeren want zo wordt dit een zandmagneet maar je moet gewoon blijven rijden.
als er roest op de ketting zit maak niet uit dit hoort zo.
kebab007 schreef:je mag een o ring ketting zoiezo NIET smeren want zo wordt dit een zandmagneet maar je moet gewoon blijven rijden.
als er roest op de ketting zit maak niet uit dit hoort zo.
WTF !!
Waarom maken ze speciale bussen waar op staat: For O-ring chain use only ... xD
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
kebab007 schreef:je mag een o ring ketting zoiezo NIET smeren want zo wordt dit een zandmagneet maar je moet gewoon blijven rijden.
als er roest op de ketting zit maak niet uit dit hoort zo.
Wild & Wicked Air is for coolin & boostin! Speed doesn't kill, mistakes do!
Je moet juist tussen de schakels smeren. Dat is voor de ketting. Door die oringen hoeft dat niet meer want het vet dringt toch niet tussen de oringen. Dat bedoelt hij denk ik.
Maarja van dat roest verhaal...
Gewoon alles invetten je tandwielen moeten ook gesmeert worden.