Omdat er zo weinig met de quad gereden werd, werd dat eigenlijk niet onderhouden (voor die 60km/jaar die mijn ma erop reed...) dus kon ik er zelf ook niet op rijden
Dus had er genoeg van, dus ik stelde voor: ofwel geef het geld eraan uit om hem onderhoud te doen, ofwel verkoop je de quad.
Maar hem laten staan en niet onderhouden=niet rijklaar vond ik maar niks.
Ze wou hem niet weg doen, dus heb ik het onderhoud op hem gedaan:
- Nieuwe olie
- Nieuwe bougie
- carbu proper gemaakt (het was precies nodig, de sproeier was verstopt!)
- remmen controle, die waren nog goed
- beugeltjes/ stuur opspuiten
- luchtfilter uitwassen (niet opnieuw ingeolied, want ik rij toch niet meer off-road)
- nieuwe banden (vandaag op gaan halen, eindelijk!
- ontzout
- nog wat kleine dingetjes

(deel) beugeltjes/stuur die hangen te drogen.
Onderhoud houd niet alleen vervangen/smeren maar ook een facelift!
Dus de roestige beugeltjes worden opgeschuurd en opnieuw gespoten! Nu ziet die er al een pak frisser uit!

Maar wat mijn vraag nu is.
Eerst had hij last van de hik. Draaide mooit stationair en dan viel de ontsteking precies heel even uit waardoor die precies de hik had. Als stationair toerental hoog genoeg stond dan haalde hij zichzelf erdoor.
Door bougie te vervangen blijkt dit opgelost te zijn (eerst niet, maar vandaag precies wel)
Vandaag ben ik met hem gaan rijden (gieten dat het deed, maar ik MOEST de banden uitproberen
Hij draaide veel mooier dan voor het onderhoud. Maar ik heb een fout gedaan met onderhoud
De vlotterkamer wou niet loskomen, dus ik bleef maar trekken maar kwam niet los. Toen heb ik de laatste schroef los gedraaid. (van onder in de vlotterkamer naar boven) en er zat een veertje achter. Dus dit was blijkbaar een afstel schroef.
Ik heb hem proberen terug goed te zetten maar ik ben er niet zeker van. Achteraf met decaltou vlotterkamer toch los gekregen.
-Als ik nu rij hoor ik beetje naverbranding in de uitlaat (wat wel vet is, maar niet normaal bij een stock uitlaat lijkt me)
-En als ik vol gas rij dan klinkt hij als een 4-cilinder die op 3-cilinders draait. Hopelijk begrijp je het. Zo'n kloppen geluid, maar wel minder snel dan de motor zelf.
-topsnelheid is wat lager schat ik, maarja heb er eigenlijk nooit mee op de weg gereden het fietstellertje is leeg...
Zijn die quads misschien gekend voor het een of andere?
P.s. Dat ding heeft ZOVEEL grip met baanbanden! Echt ongeloofelijk! En dat in de regen!
De bandenboer had er 0.8kg op gezet, maar hij zelf dat het miss wat veel was. En het is ook teveel.
Hij springt alle kanten uit en hij gebruikt niet het volledige loopoppervlak.