quad op maat

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
tisnix
Toeschouwer
Toeschouwer

quad op maat

Bericht door tisnix »

Ik ben nieuw hier, en denk er over na mijn baanmotor in te ruilen voor een quad.
Doel is vooral vrijetijds gebruik / fun, veldbaantjes, winterritjes ...
Mijn huidige baanmotor is een fz1 fazer, (150pk). Dus ben wel gewend aan wat vermogen...
Een quad rijden is iets helemaal anders, i know, maar toch...

De quads met manuele versnelling, is dit hetzelfde principe als op de motor? (ik heb enkel met een automatische gereden)
maw ontkoppeling en schakelen linkse kant/remmen rechtse kant?

Ik heb een kleine bestelwagen, en vroeg mij af of er een quad is die daar zou in passen.
de quad zou 125 lang en 105 breed mogen zijn. (dit gaat over de kortst gemeten afstanden) ter hoogte van de wielen kan het
tien a 20cm meer denk ik. Ik heb de indruk dat dit wat klein is, maar vraag het toch hier maar eens. Zou cool zijn om die gewoon in de wagen te kunnen duwen.

Werk je steeds met zo een duim om gas te geven, of kan dit ook met draaiend handvat?

greets T
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: quad op maat

Bericht door airwolf »

schakelen is hetzelfde als met de moto
nu 105 breed is wel smal
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Die maten die je zegt, zijn waarschijnlijk van een berlingo of partner, maar dat zal er helaas niet ingaan. Tenzij je telkens je quad wil ontmantelen als je die vervoert :D, anders zal geen enkele quad erin passen vrees ik.
Je kan inderdaad ook met handgas rijden, er zijn er nog die dat doen.
En aangezien je wat vermogen gewend bent, zou ik zeggen, ga voor een raptor 700 of een can am 800, want anders zul je je speeltje te snel beu worden.
porsche lover
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

Bericht door andre verzijl »

je zult wel een paar stappen terug gaan op aceleratie ik denk jouw yamaha motor 3 seconde tot 100kmh .een goede snelle quad 6 seconde tot 100kmh.en over topsnelheid motor 260 snelle quad 150 kmh.je quad vervoeren zal een aanhanger moeten worden want een quad die past er bij jouw niet in of je moet genoegen nemen met een kinder quadje :lol: .een snelle schakelquad is bijvoorbeeld/ ktm 525 / yamaha raptor 700i.automaat quad/can am 800/polaris 850/artic cat 1000. groet andre
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Correcte info andré :applaus:
porsche lover
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Quad is met slechter (sneeuw/gladheid/nat wegdek) weer toch echt stukken leuker als een motor die in 3 sec aan de 100 km/h zit :wink:

En er is meer dan alleen snelheid... toch? :lol:
No Can't Do!
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

als je wat ouder wordt hoeft het zo snel niet meer!!! dan is o tot 100 in 3.5 seconde ook al goed :D :D :D :D :D
FLIPmode
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door FLIPmode »

Je KAN de quad natuurlijk ook sneller maken met een beetje meer "punch" :mrgreen:
:bier:
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
tisnix
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door tisnix »

Ardjuh schreef:Quad is met slechter (sneeuw/gladheid/nat wegdek) weer toch echt stukken leuker als een motor die in 3 sec aan de 100 km/h zit :wink:

Dat is ook de voornaamste reden. Vroeger gebruikte ik de motor vooral voor werk, en had geen wagen. Nu is er de wagen, en de motor komt in de winter bijna niet buiten. Die 3sec, is relatief hoor. Doe je, ik toch, enkel maar bij mooi droge baan. Even optrekken in z'n één, en je zit al aan 120... Vervolgens schakelen om gewoon het toerental te verlagen...
Neemt niet weg dat het uiteraard een zalige motor blijft.
En de laatste tijd heb ik ook het gevoel dat ik me meer en meer moet gaan inhouden om geen boetes te hebben ed. Vermogen went...

Volledig "moto-configuratie" is dus mogelijk? Bestaat dit standaard, of moet je dit zelf aanpassen?
andre verzijl
Quadrider
Quadrider

sneller maken van quads kan wel maar meestal niet af fabriek.voor de yamaha raptor 700i heb je een turbo kit die je kunt kopen. artic cat heeft geloof ik af fabriek zelfs de mogelijkheid voor de 1000cc tundercat voor een turbo te monteren(kijk eens op youtube daar staan wat filmpjes van de turbo quads van yamaha en artic cat).voor diverse grote quads met benzine inspuiting kun je andere kastjes voor de inspuiting kopen waar je de software in kunt aanpassen zelf vind ik vdi copperhead een goede.is er voor verschilende quads onderandere. kingquad 450/750.yamaha raptor 700i/grizlly 700i.enz.
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

een draaigas moet je zelf plaatsen of laten plaatsen in de garage, af fabriek zijn quads steeds met duimgas. persoonlijk vind ik duimgas beter dan heb je het stuur steeds stevig vast en ook in bochten is duimgas beter in mijn ogen :p als je draaid en uw gewicht verplaatst om uw evenwicht te houden heb je kans dat je gas bij geeft met een draaigas omdat je gaat hangen aan uw stuur. oke draaigas is dan weer fijner op lange rechte stukken maar die pijn in de duim voel je na X aantal km's ervaring niet meer maar dat is iedereen zijn eigen keus maar ik zou zeggen geef die duim een kans :wink: of je kan direct een speciale handvat zetten waarbij je kan kiezen tussen draai-of duimgas zodat je bij lange ritten kunt draaien en in het felle bochten werk kunt duimen :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

tisnix schreef:
Ardjuh schreef:Quad is met slechter (sneeuw/gladheid/nat wegdek) weer toch echt stukken leuker als een motor die in 3 sec aan de 100 km/h zit :wink:

Volledig "moto-configuratie" is dus mogelijk? Bestaat dit standaard, of moet je dit zelf aanpassen?
Weet niet wat je onder een motor-configuratie verstaat. Standaard koop je ze bijna altijd all-road, wat inhoud dat er crossbanden onder zitten en dat die hoog op zijn poten staat.

Als je meer naar motor configuratie wilt? (straat gebruik neem ik dan aan?)

Goedkoopste en makkelijkste oplossingen:
- Setje straatbanden eronder zetten (meer grip/minder slijtage/minder weerstand?!) = +/- €500
- Grotere tandwiel voor (hogere top) = €15
- Spoor verbreders (Breder dus stabieler) = €160
- verlagings blokjes (Lager dus stabieler) = €??
- Andere luchtfilter (meer lucht dus vermogen) = +€70 ??

Duurdere oplossingen
- Andere achteras (Breeder = stabieler) = +/- €500
- Andere a-armen (breder = stabieler) = + €600
- Sportuitlaat + powerbox (Iets meer vermogen) = + €700
- Andere vering (Lager+instelbare stugheid, waardoor hij stabieler) = €1000-1500
- Andere achterbrug (langer = minder snel op achterwielen) = +/- €500

Ik heb geld/tijd over extra oplossingen:
- Turbokit (+vermogen) = €2000?
- 4 cil. inbouwen = €???

Prijzen zijn nieuwprijzen.. wat geschat... :p

Stabieler = minder snel op 2 (zij)wielen dus mogelijk harder door bochten. Zelf vind ik het wel leuk dat die zo af en toe op 2 wielen wil gaan, houd het nog beetje spannend en houd de snelheid wat lager. :p
No Can't Do!
tisnix
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door tisnix »

Ardjuh schreef:
tisnix schreef:

Weet niet wat je onder een motor-configuratie verstaat. Standaard koop je ze bijna altijd all-road, wat inhoud dat er crossbanden onder zitten en dat die hoog op zijn poten staat.

Als je meer naar motor configuratie wilt? (straat gebruik neem ik dan aan?)

Goedkoopste en makkelijkste oplossingen:
- Setje straatbanden eronder zetten (meer grip/minder slijtage/minder weerstand?!) = +/- €500
- Grotere tandwiel voor (hogere top) = €15
- Spoor verbreders (Breder dus stabieler) = €160
- verlagings blokjes (Lager dus stabieler) = €??
- Andere luchtfilter (meer lucht dus vermogen) = +€70 ??

Duurdere oplossingen
- Andere achteras (Breeder = stabieler) = +/- €500
- Andere a-armen (breder = stabieler) = + €600
- Sportuitlaat + powerbox (Iets meer vermogen) = + €700
- Andere vering (Lager+instelbare stugheid, waardoor hij stabieler) = €1000-1500
- Andere achterbrug (langer = minder snel op achterwielen) = +/- €500

Ik heb geld/tijd over extra oplossingen:
- Turbokit (+vermogen) = €2000?
- 4 cil. inbouwen = €???

Prijzen zijn nieuwprijzen.. wat geschat... :p

Stabieler = minder snel op 2 (zij)wielen dus mogelijk harder door bochten. Zelf vind ik het wel leuk dat die zo af en toe op 2 wielen wil gaan, houd het nog beetje spannend en houd de snelheid wat lager. :p
Wat ik eigenlijk bedoelde met moto configuratie:
ontkoppeling links en links-voet, remmen rechts en rechts aan de voet, en draaigas.
niko
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door niko »

Ontkoppeling en remmen zijn dezelfde als bij een moto, dus langs dezelfde kant.(standaard) Enkel het duimgas zou je dan nog moeten veranderen.
porsche lover
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

als je een standaard quad wil die toch het vermoge heeft van een moto
kan je altijd voor een E-atv gaan zien
maar die zijn wel iets duurder
http://www.eatv.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie