knalpijp bashan

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer

knalpijp bashan

Bericht door bmw5s »

Dag luitjes.
Ga over paar maandjes met me wokpan de weg op.
En heb nu nog de originele demper erop zitten.
Maar nou leek me een een mooi knalpijpje wel mooi :D
Heb die van ALG moto gezien voor 120 euries. maar zat zelf te denken aan wat creatiefs.
Zie op markplaats ook van die fireblades dempers staan voor 30 euro. Valt daar wat mee te maken? of vallen die wat groot uit
En is het nog belangrijk wat voor demper? speciaal voor 4takt en andere eisen?
Mag dus wel wat extra performance in trekkracht en snelheid en lekker knallen maar moet wel binnen de perken blijven ivm onze blauwe vrinden. Dacht dan aan aantal decibels.

mvg Rogier
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: knalpijp bashan

Bericht door tjobbie »

ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt wat voor uitlaat je erop doet van een 4t.

het zal vast wel een pktje meer/minder zijn per uitlaat en de powerband is ook belangrijk maar als je gaat experimenteren
met een motoruitlaat die niet voor een bashan is gebouwdt zul je dit proefondervindelijk moeten uittesten.
ach ja, daar is het nu een hobby voor en het oog wil ook wat he :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

onder een 4t kun je zowat alle uitlaten doen, behalve 2t uitlaten dan maar dan lijkt mij logisch :p
op http://www.chinaquad.nl heeft iemand er een cbr900 demper onder zitten en die loopt mooi!
kijk daar maar is op :)
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bmw5s »

hardcorechaam schreef:onder een 4t kun je zowat alle uitlaten doen, behalve 2t uitlaten dan maar dan lijkt mij logisch :p
op http://www.chinaquad.nl heeft iemand er een cbr900 demper onder zitten en die loopt mooi!
kijk daar maar is op :)
ken de site al maar bedankt :D zat alleen te denken veel van die dempers laten ze de buizen onderlangs lopen en de demper dan schuin omhoog omdat hij nogal groot is. Is er nog een merk dat je gewoon met beetje slijpen en lassen ongeveer dezelfde grootte als origineel krijgt?

mvg
(ps druk aant zoekenn)
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

demper van een lichte motor :)
Plaats reactie