Ik ben op zoek naar informatie over het afstellen en welke sproeiers ik moet gebruiken voor een Honda trx 450 van 2006.
Ik heb een hele tijd gereden met de orginele uitlaat, maar nu heb ik er een 2de hands Doma uitlaat (volledige lijn) onder gemonteerd.Na het testen van de uitlaat bleek dat er bij het loslaten van de gas de uitlaat begint te ploffen.Zodra ik terug gas geef gaat hij wel mooi door en stotterd niet.Als ik in mijn manual opzoek is de oorzaak waarschijnlijk te wijten aan een te arm mengsel na het veranderen van mijn uitlaat.
Er staat ook dat je daarvoor de slow jet sproeier moet verhogen(moet ik dan ook de main sproeier verhogen).
Ik heb hier geen ervaring in hoe veel groter en welke sproeiers ik moet vervangen om dit probleem op te lossen en sta open voor alle sugesties hieromtrent van de experten die hier op het forum zitten.
Enkele nuttige info:orginele piston (geen hogedruk)
main jet 120
slow jet 42
starter jet 75
en hoe zit het dan met het regelen van de pilotscrew?
zijn er nog andere dingen die ik nog moet checken of afregelen?
bedankt alvast
peter
Afstellen van carburator van honda TRX450
-
- Quadrunner
Re: Afstellen van carburator van honda TRX450
Ik zou gewoon proberen de gasnaald hoger te hangen. Als jij zegt dat hij goed rijd is dat misschien voldoende.
Je kan ook dit hier eens lezen
http://members.chello.nl/c.vankessel1/carburateur.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://members.chello.nl/c.vankessel1/carburateur.html" onclick="window.open(this.href);return false;
trx480r
lonestar/laeger's pro-trax
Hey QuadzillaboyQuadzillaboy schreef:Ik zou gewoon proberen de gasnaald hoger te hangen. Als jij zegt dat hij goed rijd is dat misschien voldoende.
Is het mogelijk dat het hoger en lager hangen van de gasnaald enkel mogelijk in bij de 04/05 versie.De TRX 450 van een 2006 is voorzien van een andere carburator ,volgens mijn manual en daar staat geen vermelding van een clip die je hoger of lager kan zetten zoals bij de 04/05 . Als ik nu toch mijn sproeier moet veranderen, heb je dan een gedacht welke maat ik moet nemen om te proberen?
-
- Quadrunner
Ik rij met een 08 crf450 carburator. Is bijna dezlefde als die van u. En je kan zeker je gasnaald hoger hangen.
Draai anders je sproeier er een uit en als het bv. 168 is, probeer dan een 172. Het is gewoon proberen en zoeken
Draai anders je sproeier er een uit en als het bv. 168 is, probeer dan een 172. Het is gewoon proberen en zoeken
trx480r
-
- Quad Expert
Heey Christophe.
Lang niet gesproken!
Weet je nog dat ik vorig jaar mijn yfz verkocht heb?
Ik realiseerde me dat zonder quad ook niks is, dus heb nu ook een honda staan.
Moet aleen de waterpomp reviseren.
Nu heb ik prijs opgevraagt en zo'n setje kost 168euro
Nja maandag toch maar bestellen en dan eens kijken wat zo'n honda in huis heeft.
Zal er wel weer wat moois van maken.
Hopelijk kan ik het over een tijdje ook als quad of the month proberen bij atvriders.
En mischien als hij goed loopt tegen september kunnen we weer eens samen rijden op t euro quad weekend.
Mvg Bart
Lang niet gesproken!
Weet je nog dat ik vorig jaar mijn yfz verkocht heb?
Ik realiseerde me dat zonder quad ook niks is, dus heb nu ook een honda staan.
Moet aleen de waterpomp reviseren.
Nu heb ik prijs opgevraagt en zo'n setje kost 168euro
Nja maandag toch maar bestellen en dan eens kijken wat zo'n honda in huis heeft.
Zal er wel weer wat moois van maken.
Hopelijk kan ik het over een tijdje ook als quad of the month proberen bij atvriders.
En mischien als hij goed loopt tegen september kunnen we weer eens samen rijden op t euro quad weekend.
Mvg Bart
CustomCoatingsHelvoirt
-
- Quadrunner
Hey Bart,
Dat is inderdaad lang geleden. Maar met de honda heb je wel terug de juist keuze gemaakt
Dan heb je die gekocht bij lmmotors? Is die o6 met houser armen?
Post maar snel wat foto's
En je moet zorgen dat hij klaar is tegen zaterdag 27 Februari want dan is het te doen in Olmen
Christophe
Dat is inderdaad lang geleden. Maar met de honda heb je wel terug de juist keuze gemaakt
Dan heb je die gekocht bij lmmotors? Is die o6 met houser armen?
Post maar snel wat foto's
En je moet zorgen dat hij klaar is tegen zaterdag 27 Februari want dan is het te doen in Olmen
Christophe
trx480r
-
- Quad Expert
Idd Christoph
Die honda heb ik nu in mijn bezit.
K zal hem zo snel mogelijk proberen te maken.
En zal kijken of ik er de 27e bij kan zijn!!
Eerst maar weer eens terug in t zadel, das al lang geleden!
Heb trouwens al wel weer wat mooie ideeën voor deze.
Word weer wat om te volgen eens t financieel weer een beetje toe laat!
Die honda heb ik nu in mijn bezit.
K zal hem zo snel mogelijk proberen te maken.
En zal kijken of ik er de 27e bij kan zijn!!
Eerst maar weer eens terug in t zadel, das al lang geleden!
Heb trouwens al wel weer wat mooie ideeën voor deze.
Word weer wat om te volgen eens t financieel weer een beetje toe laat!
CustomCoatingsHelvoirt