Verbodsbord voor quads op komst !!!

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

kwatter schreef:Idd net zoals je voor optrekken met piepende banden ook een boete krijgt voor formule 1 toestanden en harde muziek mogen ze ook beboeten ze mogen alles waar ze denken een uitleg voor te hebben.
Roekeloos rijden is hetzelfde als gevaarlijk rijden. Nu staat er in de wet niet gespecifeerd wat men daaronder verstaat. Het is de rechter die de wet moet interpreteren of het al of niet gevaarlijk rijgedrag was. Als je natuurlijk het rond punt 7 maal al slippend na elkaar neemt denk ik dat je pech zal hebben. Maar wanneer je bv "gewoon" een bocht neemt als het nat is, zal je achterste van je quad al snel uitbreken, daar moet je niets speciaal voor doen. Dus z'on rijgedrag valt wel te accepteren denk ik.
porsche lover
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door kwatter »

Ik denk ook niet dat ze daar direkt over gaan vallen maar er zijn er die dan de held gaan uithangen en een beetje uitdagen enz.. en daarna bleiten.
Ik wil gewoon zeggen dat ieder voor zich moet uitmaken hoever hij gaat en als het misloopt moet hij maar op de blaren zitten he.
Greetz
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

Je kan natuurlijk op op blaren rijden hé kwatter :lol:
porsche lover
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Haagje »

kymcodriver schreef:Dat ze gewoon een rijbewijs voor de quad invoeren.
Ik rij al 20 jaar met de moto (mijn rijbewijs apart gedaan nog) en 5jaar met de quad maar een moto kan je niet met een quad vergelijken.
Iemand die met een vrachtwagen rijdt mag ook niet met een bus rijden en andersom.
De staat verdient zo nog wat aan de rijbewijzen en het uitschot valt grotendeels af.
En voor de rest : quad maakt teveel lawaai? in beslag nemen en verbeurd laten verklaren en je zal eens zien hoeveel er nog met een open uitlaat zullen rijden.
Ik hoop dat jij nooit je db killer perongeluk verliest en dan toevallig mag testen op DB :lol:

Ik snap niet waarom sommige hun hobby laten kapot maken door de gemeente/ andere quad''cow''boys.
Het is niet zo dat nergens meer gereden mag worden ofz... En dat kunnen ze ook nooit doen.

Tevens zie ik hier een hele grote overeenkomst met andere dingen in het leven.

Zo komen we niet meer voor dingen op, maar doen we maar alsof we het niet gezien hebben.
Omdat sommige mensen bang zijn om eens de waarheid te zegge. Om op te komen voor de medemens ( quadrijder in dit geval )
Het enigste wat je te verliezen hebt is je hobby. Maar zelfs dan kruipen mensen nog weg op handen en voeten :roll:
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door airwolf »

wel michiel chapeau!
perfect uitgelegd!

en kymcodriver heb jij een motorijbewijs?
ik in ieder geval niet en ben ook niet van plan om dat te halen als dat niet nodig is!
en ik ben geen cowboy!
KrisZ400
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 979
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 09:42
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door KrisZ400 »

airwolf, ik heb niet gezegd dat jij een cowboy bent, maar als ze en rijbewijs invoeren, al dan niet specifiek voor quad, dan worden er al heel veel cowboys gefilterd..

@niko: ze konden je een boete geven voor het aanbrengen van beschadigingen aan het wegdek (zwarte strepen bij overdreven snel optrekken)
DQT_Erasmus, Making Friends Gives Winning Teams
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
www.DQT.be - www.jumpingjet.be - www.powerhost.be
Gebruikersavatar
kymcodriver
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 28 sep, 2008 11:05
Locatie: Aalst

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door kymcodriver »

airwolf schreef:wel michiel chapeau!
perfect uitgelegd!

en kymcodriver heb jij een motorijbewijs?
ik in ieder geval niet en ben ook niet van plan om dat te halen als dat niet nodig is!
en ik ben geen cowboy!
Ik heb een motorijbewijs (schreef dat ik al 20 jaar met de moto rij) maar het ging hem om een quadrijbewijs toch?
Als je dat niet over hebt voor uw hobby en om de cowboys eruit te halen, tja dan niet komen zagen dat het binnenkort voorbij is he .
Is het misschien beter dat ze de quads uit het verkeer halen zodat niemand nog kan genieten van zijn hobby?
Dan zou ik snel gaan voor mijn quad rijbewijs moesten ze dat invoegen .
Ben ook geen cowboy maar ben er wel mee akkoord dat er dringend iets moet veranderen aan die cowboys op de openbare weg met gelijk welk voertuig en veel oplossingen zijn er niet om te filteren tussen de goede en de slechte.
Quadrijden is meer dan alleen de clown uithangen.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Haagje »

Ook cowboys halen dat rijbewijs wel.

Kijk eens hoeveel onnozele gasten auto rijden.
En dan al vooral in belgie.... Dat ze al met pa of ma mee mogen rijden en inplaats van op het gas de rem vol in te duwen...
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... _in_s.html

Ja waar ben je dan toch mee bezig....

Ook in nederland zitten veel rotte appels ertussen, met hun golfje wat met 2 wielen al op het autokerkhof staat over de weg scheuren alsof ze rally rijders zijn.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Haagje »

Quadjes zijn gewone vette dingen.
En dat zullen we steeds meer gaan zien..
Gebruikersavatar
JBX
Quadrider
Quadrider
Berichten: 478
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 08:12
Locatie: Genk

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door JBX »

Ik hoop dat al die media aandacht rond quads er voor zorgt dat er nog veel veeel meer verkocht worden. :bier:
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op zo 21 mar, 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door airwolf »

kris ik had het niet over jou zenne :wink:
wel kymcodriver dat rijbewijs vindt ik ook een goei gedacht maar wat me stoord is dat dat weer stukken van mensen gaat kosten!
en als er een rijbewijs komt zit de kans er dik in dat ik hem weg doe
ik heb geen zin om geld uit te geven aan een stom stuk papier!
dat ze de politie hun werk laten doen ipv mensen te flitsen!
dan zouden die cowboys ook wel verdwijnen!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door Boncari »

quad-racerrr schreef:Ook cowboys halen dat rijbewijs wel.

Kijk eens hoeveel onnozele gasten auto rijden.

Ook in nederland zitten veel rotte appels ertussen, met hun golfje wat met 2 wielen al op het autokerkhof staat over de weg scheuren alsof ze rally rijders zijn.
Met een quad-rijbewijs moeten de mensen veel moeite doen om quad te kunnen rijden.
Nu is de drempel veel te laag, iedereen kan op een quad stappen... Ik ken wel mensen die niet speciaal voor een quad een quad-rijbewijs ofzo gaan halen...

Als je een motorrijbewijs nodig hebt voor een quad dan moet je waarschijnlijk lessen op een motor, misschien zijn er dan wel een aantal mensen die een motor veel leuker vinden en dus gaan motorrijden :)
En dan al vooral in belgie.... Dat ze al met pa of ma mee mogen rijden en inplaats van op het gas de rem vol in te duwen...
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar ... _in_s.html

Ja waar ben je dan toch mee bezig....
Ik denk dat het andersom is, ze zal wel op het gas ipv de rem getrapt hebben :wink:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door airwolf »

das mijn gedacht ook boncari als mensen hun rijbewijs moeten halen met de moto gaan er veeel een moto kopen ipv een quad!
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Verbodsbord voor quads op komst !!!

Bericht door niko »

KrisZ400 schreef:airwolf, ik heb niet gezegd dat jij een cowboy bent, maar als ze en rijbewijs invoeren, al dan niet specifiek voor quad, dan worden er al heel veel cowboys gefilterd..

@niko: ze konden je een boete geven voor het aanbrengen van beschadigingen aan het wegdek (zwarte strepen bij overdreven snel optrekken)
Ja, jong als ze daar mee willen beginnen, ze doen maar :applaus:
porsche lover
Plaats reactie