Welke Banden?!

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
IngoPower
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 18:52

Welke Banden?!

Bericht door IngoPower »

mijn vraag is: welke banden zijn het best voor in zand, voor in het slijk en voor hardere ondergrond?
Ben gisteren naar duinkerke geweest en geraakte niet vooruit hehe. met dank ingo
markie#14
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 4
Lid geworden op: za 13 feb, 2010 11:42

Re: Welke Banden?!

Bericht door markie#14 »

kijk is op http://www.quadfun.be" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staan er zat voor zand modder en modder+zand
harde baan badnen
en hij is bijna ijgenlijk wel de goedkoopste
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Welke Banden?!

Bericht door kwatter »

Ik denk dat kenda bearclaw de allerbeste allround band is en bij quadcentrale zijn ze ook interressant wegens de volumekorting die je krijgt.
Greetz Kwatter
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Welke Banden?!

Bericht door WJB#222 »

ik zeg ITP mudlite
kom je overal goed mee vooruit

zowel op het zand als op het hardere

mensen die zweerden bij DURO zand banden hebben met mijn banden gereden ITP en hebben nu ook ITP's gekocht :lol:
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Welke Banden?!

Bericht door kwatter »

Klopt ook ,zijn goede banden maar minder comfort op de baan vanwege het zware profiel.
Greetz
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Welke Banden?!

Bericht door WJB#222 »

maar ik denk dat ingo niet op de baan rijd :wink:

de crossbaan wel hahah
2017 raptor 700 SE
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 668
Lid geworden op: vr 18 jan, 2008 22:42

Re: Welke Banden?!

Bericht door 72_mrd »

Bearclaws is de way to go : ik heb ze en ik moet niets anders meer hebben in elke soort ondergrond super grip en ze trekken je zelfs door het zwaarste slijk door.

Persoonlijk vind ik ze beter als 4 snow en mudlines ;)
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Re: Welke Banden?!

Bericht door JR »

Banden die zowel goed zijn op harde pleinen, modder, zand en strand zand bestaan niet.
Een auto kan niet tegelijkertijd dienen voor F1, Rally en Dakar.

Op slijk zijn de 4snows ideaal. Je band graaft zichzelf niet in en je hebt toch nog genoeg grip. Dus ook niet te belastend voor je motor. Voor zand zijn de Goldspeed SC2 en de ITP Holoshot/MXR6 zeer goed! Op harde banen: goldspeed SX,MXR2 en MXR

Als je een all round band wenst: Maxxis Razr, Maxxis Razr 2, Goldspeed SX, Kenda Knarly of Kenda Klaw
Onthoud vooral dat je niet mag verwachten dat die banden op elk terrein ideaal zijn.
Veel succes
‰ Quadracing Team
IngoPower
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 14 feb, 2010 18:52

Re: Welke Banden?!

Bericht door IngoPower »

ah ok bedankt :duimhoog: kdenk dat ik voor de goldspeed sx of de itp holeshot mx6r ga gaan. Ken je daar ongeveer de prijs van? bedankt
JR schreef:Banden die zowel goed zijn op harde pleinen, modder, zand en strand zand bestaan niet.
Een auto kan niet tegelijkertijd dienen voor F1, Rally en Dakar.

Op slijk zijn de 4snows ideaal. Je band graaft zichzelf niet in en je hebt toch nog genoeg grip. Dus ook niet te belastend voor je motor. Voor zand zijn de Goldspeed SC2 en de ITP Holoshot/MXR6 zeer goed! Op harde banen: goldspeed SX,MXR2 en MXR

Als je een all round band wenst: Maxxis Razr, Maxxis Razr 2, Goldspeed SX, Kenda Knarly of Kenda Klaw
Onthoud vooral dat je niet mag verwachten dat die banden op elk terrein ideaal zijn.
Veel succes
Gebruikersavatar
JR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1671
Lid geworden op: di 01 aug, 2006 10:19
Locatie: Af Moes

Re: Welke Banden?!

Bericht door JR »

Als je ook op de baan rijdt, dan zou ik zeker niet die MXR6 nemen. Die gaan anders slijten als sneeuw voor de zon.
Beide zijn van prijs ongeveer gelijk denk ik. Zoiets van een 85€ per band.
‰ Quadracing Team
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Re: Welke Banden?!

Bericht door SlOoT »

Ik denk dat de C828 de beste "all-round" band is

Deze doet het ook op de wat hardere banen goed.

Afbeelding
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Welke Banden?!

Bericht door Boncari »

Mijn banden zijn al ver versleten :(
en ik heb ook een scheurtje aan de zijkant zitten, ik reed langs een uitstekend scherp dingetje. Er zit een prop in, maar hij loopt nog steeds zachtjes leeg, is dit misschien toch te repareren??

Maar... nu zit ik te kijken voor andere banden binnenkort.
Ik rijdt 60% op de weg en ik cross 40%, nu zegt mijn dealer dat de originele banden de beste zijn voor mij. De originele banden rijden volgens hem het beste op de weg en hebben veel grip in het terrein. Maar die banden kosten 120,- euro per stuk :shock:

Klopt dit verhaal?? en wat zijn anders goede banden voor mij?

Wordt er in dit topic met allround banden bedoeld dat ze voor alle crossbanen zijn of dat ze voor cross en weg geschikt zijn, ik twijfel hier nog een beetje aan bij sommige reacties ;) ??
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
niko
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: do 30 okt, 2008 14:49
Locatie: waregem
Contacteer:

Re: Welke Banden?!

Bericht door niko »

Goed topic hier, ik rij met mn ltz zowat de helft van de tijd op de baan als de andere helft offroad. Momenteel liggen de standaard bandjes van dunlop er nog op. Binnenkort moet ik nieuwe leggen en wil dus ook wel eens goeie ervaringen hiermee weten.
porsche lover
Gebruikersavatar
kwatter
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 aug, 2009 22:12

Re: Welke Banden?!

Bericht door kwatter »

Allround wil zeggen zowel op verhard als onverhard als modder en sneeuw zeg maar.
Ieder moet het natuurlijk voor zich uitmaken he maar mijn ervaring is dat een kenda klaw echt wel voor alles geschikt is en die kosten geen 120 € per stuk maar 82 € (valt te zien waar je koopt) .
De band is ook zeer slijtvast dus je hoeft geen bang te hebben dat als je dan eens over de weg moet ,uw banden weg zijn en ook niet bij topsnelheid (bij mij ong. 115-120) van uw quad gebibberd wordt.
Dat is mijn ervaring.
Greetz Kwatter
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Welke Banden?!

Bericht door Ardjuh »

Boncari schreef:Mijn banden zijn al ver versleten :(

Klopt dit verhaal?? en wat zijn anders goede banden voor mij?
Ja kan aardig kloppen,

Ik heb 2 sets:
- Spears voor op de weg
- Dunlops om te crossen.
En dan nog setje bear claws erbij voor zachte ondergrond. Heb er lucht sleutel bij gekocht om snel te wisselen :lol:

Ik ga met me crossbanden + bagger banden ook wel de weg over, maar dan rijd ik heeeeel rustig.... anders is profiel binnen de kortste keren weg :p

Je kan op de xx PLY rate letten, dit is de mate van slijtvastheid van een band. 2 = kauwgom/ 6 = zeer slijtvast.

Weet niet wat voor ondergrond je rijd? Maar denk dat je beter Kenda claws kunt nemen als de orginele, die zijn wat slijtvaster en goedkoper....


Ps: proppen rijd je er met crossen uit, binnenband kost een paar euro.. gooi die erin en je kunt je band tot het canvas op rijden als ut beetje mee zit :D
No Can't Do!
Plaats reactie