Dalhem 2x 1.30 u Endurance

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Plaats reactie
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Dalhem 2x 1.30 u Endurance

Bericht door No Limit W-tec »

Jammer genoeg dus zonder YFZ naar Dalhem gereden. In totaal waren met met 6 teams, waaronder voornamelijk YFZ en verder nog Raptor, GasGas 450 en de Baja met Kenny en ik.

Voor de tweede keer dus samen aan de start en voor mij terug met nul voorbereiding op de Baja. Kenny heeft de start genomen op het mooie maar gevaarlijke parcours van Dalhem. Dat ging vrij goed. Na goed 15 min kwam Kenny al binnen en was het mijn beurt om het beestje aan de tand te voelen.

Piranha had de Baja niet volledig klaar gekregen en dus was ie nog niet verbreed wat met de korte bochten met de zware baja rampzalig was. We reden meer op twee dan vier wielen bij wijze van spreken. Kenny had de Fast Trekker banden gelegd in 18". Zeer goede band met veel grip op het gladde grasparcours, maar de tandwielverhouding klopte langs geen kanten meer waardoor we op de hellingen enorm moesten doseren en veel te veel controleloos op de achterwielen reden. (Zou iets voor Hanzie geweest zijn).

In de tweede manche was Kenny wat door zijn krachten geen en heb ik dan een goede 30 min aan een stuk gereden met het zware beest voor Kenny een laatste keer overnam.

Het parcours was voor de Baja te technisch met teveel korte bochten, maar ben ervan overtuigd dat we mits de juiste tandwielverhouding en verbreding er zeker wat mogelijk is. Zeker in Fouron waar het een veel sneller parcours is met lange bochten. Werk aan de winkel dus voor Piranha Racing. Voor mij was het een leuke trainging en heb ik de aanbieding van Kenny met open handen aangenomen nu ik zonder YFZ zit.

De anderen van het team hebben het niet slecht gedaan, 3 teams van de 6 in de top 10, dus mogen we niet klagen.

Trouwens was het zeer moeilijk om de juiste bandenkeuze te maken. In de eerste manche waren de Turf Tammers de beste keuze, standaardbanden waren een ramp op het gras. In de tweede manche regende het in het begin en waren de Turf Tammers een ramp omdat het te nat lag en de band vol modder kleefde en zijn grip verloor. De Fast Trekker was zeker niet slecht over het algemeen bekeken. Ga er zeker eens een setje bestellen, maar wel in 20". Ook de Razr's zijn op de licht vochtige ondergrond niet echt schitterend. Razrs zijn volgens mij enkel geschikt voor droog en hard parcours.

Binnenkort results op http://www.ris.be.tf/
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

En niet te vergeten een schitterende prestaties van Flitser (Blues) met voor zover ik weet een 3de plaats op de ex Backbone YFZ450.

Bredere armen en achteras erop zou ik zeggen en de 1ste plaats is in zicht !
Wå®®iør
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Wå®®iør »

Leuk verhaal, geen foto's??
Mijn quad en aanhangwagen staat te koop op http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

JA , waar blijven de foto's :-)

Maar over het algemeen hebben we een mooie score neergezet met de baja !

We waren 19 de van de 35 die zijn aangekomen . Er waren 68 Quads aan de start , Der zijn er weer veel uitgevallen door te gevaarlijk (losbollig ) te rijden .

De laatste manche hadden we problemen met de vitessenpook , deze stond krom door metaalmoeheid en daardoor kon ik niet hoger dan 3 de vitesse voor de laatste 30 minuten , waardoor we kostbare tijd verloren en dus ook 2 plaatsen ( anders waren we 17 de geweest ) .

Er dient inderdaad nogal wat te verbeteren voor fouron , maar doordat Piranha echt geen tijd had voor de baja te prepareren , hebben we niet echt een quad gehad om voluit mee te gaan . Ik trok hem telkens in derde vitesse nog achterover .

Ook midden in de manche heb ik een YFZ verkracht . Deze kwam voor mij gereden , gooit alles toe en gaat dwars over de baan staan . Resultaat : Ik kwam niet meer stop en knalde volle vaart in de flank . Ik zat met men voorwielen op zennne schoot . Dat was een zicht :twisted:

Maar nogmaals , De meesten steken het op de quad , maar ik moet toegeven dat er ook nog hard aan de piloot dient gewerkt te worden :twisted: Ik had na 3*30 minuten gereden te hebben opeens geen kracht meer in de armen . Maar na de moedige tussenkomst van niko , ging het na een half uur al direct weer beter . Last van melkzuur , mij gedacht .!

Wat gaat er nog veranderen in korte tijd op de baja :

- Bredere as
- Stuur gaat hoger ( ongeveer 5 cm )
- Andere vering ( Reiger )
- Lager leggen van het chassis ( wordt door piranha zelf verzorgd )
- Andere tandwielverhouding
- Versterkste vitessenPook :twisted:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Van de conditie van de piloten ben ik zeker dat daar nog aan gewerkt moet worden. Van stuur verhogen en vering ben ik nog niet zeker. Eerst de andere mods testen zou ik zeggen met nadruk op breder en de tandwielverhouding. Voor Fouron voorspel ik veel goeds. Veel sneller parcours en minder technisch !

Foto's staan morgen online in het Modderberen fotoalbum.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

tnx voor de review kerels! :)
White LTZ-450 - powered by MSD -
stefan00
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door stefan00 »

leuke review!! , waar worden die wedstrijden gehouden dan? ik zou dat wel eens willen zien :D
Afbeelding
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Volgende is Fouron, bij Visé in de buurt van Luik op 10 juli.
BluePower

Bericht door BluePower »

De foto's van Dalhem:

Foto-album Dalhem 20 juni 2004

Veel kijkplezier
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

precies een mooi circuit,er zijn veel bekende quads bij zoals altijd
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Inderdaad , mag er niet vergeten worden dat Filip Bleus ( alias Flitser & Makke ) Serieuz een stukske hebben laten zien hoe je daar moet rijden !

Proficiat voor de mannen hun 3 de plaats !
flitser

Bericht door flitser »

Mercie,

De eerste lagen wel heel kort bij elkaar... als je ziet dat ik bij de eerste wissel als eerste binnenkom en gewoon met de nr. en transponder te veranderen dat "den hakke" als 6de terug vertrokken is en dan opnieuw aan een inhaalrace kon beginnen :twisted:
Het was ook de eerste keer dat ik serieus met m'n yfz gereden heb, is een hele aanpassing tegenover kfx 400, heb nu nog 3 weken om wat te trainen en dan zit een eerste plaats in fouron(10 juli) er wel in...
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

flitser schreef:Het was ook de eerste keer dat ik serieus met m'n yfz gereden heb, is een hele aanpassing tegenover kfx 400, heb nu nog 3 weken om wat te trainen en dan zit een eerste plaats in fouron(10 juli) er wel in...
Hé manneke, dan ben ik wel terug met YFZ hé !!! :twisted: :twisted:
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

ik zoek meer foto's... iedereen die daar was posten graag
B@ckBone
Quadrider