Startmotor warrior
Startmotor warrior
Hallo,
Als eerder op dit forum stelde ik enkele vragen over de startmotor..
Mijn startmotor is nog steeds niet hersteld maar sinds vorige week maak ik er weer werk van.
De startmotor van mijn yamaha warrior is dus kapot en mijn vraag is of apparte onderdelen kunnen besteld worden en zo ja waar..
Enkele dagen geleden belde ik met een yamaha dealer die me vertelde dat wanneer er olie in de startmotor zit (wat het geval was) die niet meer kan hersteld worden, dichtingen konden volgens hem ook niet besteld worden..
Ik vond echter wel een site waar alle onderdelen van de tekening kunnen besteld worden. Klop dit wat de yamaha dealer me vertelde?
tekening: --> http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 2_856e.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
alvast bedankt
gr
Als eerder op dit forum stelde ik enkele vragen over de startmotor..
Mijn startmotor is nog steeds niet hersteld maar sinds vorige week maak ik er weer werk van.
De startmotor van mijn yamaha warrior is dus kapot en mijn vraag is of apparte onderdelen kunnen besteld worden en zo ja waar..
Enkele dagen geleden belde ik met een yamaha dealer die me vertelde dat wanneer er olie in de startmotor zit (wat het geval was) die niet meer kan hersteld worden, dichtingen konden volgens hem ook niet besteld worden..
Ik vond echter wel een site waar alle onderdelen van de tekening kunnen besteld worden. Klop dit wat de yamaha dealer me vertelde?
tekening: --> http://images.cmsnl.com/img/partslists/ ... 2_856e.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
alvast bedankt
gr
-
- Quad Expert
- Contacteer:
Re: Startmotor warrior
ik zie bij de kering geen nummer bij staan,
ik denk dat de dealer nog wel eens gelijk zou kunnen hebben...
ik denk dat de dealer nog wel eens gelijk zou kunnen hebben...
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
somthing comming soon...
QUADLOOS ( op 't moment)
zijn er geen andere oorzaken voor de olielek mogelijk?
want een nieuwe startmotor kopen zal mijn portefueille niet toestaan
want een nieuwe startmotor kopen zal mijn portefueille niet toestaan
- yamahakoppel
- Quad GOD
ik heb mijn dichting bij IMES besteld http://www.imes.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor mijn werk zijn we daar klant
als je de dichting uit neemt staat er een nummer en merk via die nummer kun je bij imes of kramp http://www.kramp.com" onclick="window.open(this.href);return false; hem wel bestellen
zover ik weet is het zo een model dichting alleen de nummer nog zoeken of de maten even vergelijken
http://www.kramp.com/shop/action/itemgr ... anchet+NBR__" onclick="window.open(this.href);return false;
als je de dichting uit neemt staat er een nummer en merk via die nummer kun je bij imes of kramp http://www.kramp.com" onclick="window.open(this.href);return false; hem wel bestellen
zover ik weet is het zo een model dichting alleen de nummer nog zoeken of de maten even vergelijken
http://www.kramp.com/shop/action/itemgr ... anchet+NBR__" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Oke ik zal dat eens checken.
Heel erg bedankt!
gr
Heel erg bedankt!
gr
Ik heb ondertussen nogmaals mijn startmotor opengehaald en die dichting waar je het over had eruit genomen.
Dit is de dichting op de tekening (zie eerste post topic) links boven waar geen nummer bij staat.. U-manchet denk ik.
Hij is redelijk hard, kan niet ingeduwd worden en er zit een veer in de omtrek. Weet iemand de naam van zo'n dichting?
Op de dichting staat NOK (als merk waarschijnlijk) en AC05821, maar ik vind nog bij Imes of Kramp die dichting.
Op de site die "Yamahakoppel" poste staat wel een gelijkaardige ring maar aangezien ik niet thuis ben in dat soort zaken durf ik pas iets te kopen als ik met zekerheid weet dat het zelfde is.
Is het zeker dat daardoor olie in de startmotor zit?
Hoe kuis ik de startmotor best uit met die olie?
gr
Dit is de dichting op de tekening (zie eerste post topic) links boven waar geen nummer bij staat.. U-manchet denk ik.
Hij is redelijk hard, kan niet ingeduwd worden en er zit een veer in de omtrek. Weet iemand de naam van zo'n dichting?
Op de dichting staat NOK (als merk waarschijnlijk) en AC05821, maar ik vind nog bij Imes of Kramp die dichting.
Op de site die "Yamahakoppel" poste staat wel een gelijkaardige ring maar aangezien ik niet thuis ben in dat soort zaken durf ik pas iets te kopen als ik met zekerheid weet dat het zelfde is.
Is het zeker dat daardoor olie in de startmotor zit?
Hoe kuis ik de startmotor best uit met die olie?
gr
- yamahakoppel
- Quad GOD
deze dichtingen zijn hard omdat er een ijzeren U in zit vandaar de naam "U manchet" enkel de kleine lipjes dichten rond de as af de veer in de omtrek dient om zeker rond de as te spannen voor een betere afdichting
de nummer die op uw dichting staat is type nummer van fabrikant bij kramp hebben ze een eigen nummering voor in hun stockbeheer
als je een schuifmaat neemt en je dichting even meet en dan in de tabel de maten vergelijkt dan kom je op uw dichting uit
D=24 d=15 H=5 ik heb mijn dichting even gemeten
nu zie ik ook dat deze maten juist niet in hun tabel staan zou dan bestelnummer U15245NBR moeten zijn staat enkel de U18254NBR maar heb in de week ook iets besteld wat niet op hun webshop stond maar wel in hun gamma zat. anders eens even bellen ze hebben 3 winkels in nederland en 1 in belgie
je kunt hem reinigen met remreiniger heb ik bij mijne ook gedaan
dit is de enige dichting die de olie uit uw startmoter moet houden als hij langs buiten zou lekken dan is het de buitenste O-ring die op de starter zit
de nummer die op uw dichting staat is type nummer van fabrikant bij kramp hebben ze een eigen nummering voor in hun stockbeheer
als je een schuifmaat neemt en je dichting even meet en dan in de tabel de maten vergelijkt dan kom je op uw dichting uit
D=24 d=15 H=5 ik heb mijn dichting even gemeten
nu zie ik ook dat deze maten juist niet in hun tabel staan zou dan bestelnummer U15245NBR moeten zijn staat enkel de U18254NBR maar heb in de week ook iets besteld wat niet op hun webshop stond maar wel in hun gamma zat. anders eens even bellen ze hebben 3 winkels in nederland en 1 in belgie
je kunt hem reinigen met remreiniger heb ik bij mijne ook gedaan
dit is de enige dichting die de olie uit uw startmoter moet houden als hij langs buiten zou lekken dan is het de buitenste O-ring die op de starter zit
Groetjes Kris
Dank!
ik heb ondertussen de dichting gemeten en die komt overeen met jouw dichting
de e-waarde hou ik dan geen rekening mee?
Ik ga deze week eens bellen.
gr
gr
- yamahakoppel
- Quad GOD
de E-waarde weet ik eigenlijk niet, zal wel niet veel keus in zijn denk ik als D= 24 d=15 en h 5 dan zal de e automatish een vaste waarde zijn kunt altijd eens vragen
Groetjes Kris
-
- Easy Quadrider
- Contacteer:
als je diameter van je as meet en de binnendiameter waar deze inzit weet je genoeg, daarmaa kun je je oliekeerring vindenMr. jOkeR schreef:Dank!
gr
greetz racemini
Ik heb ondertussen de dichting vervangen en de startmotor samen gestoken,
maar als ik die aansluit op een batterij, noch als hij op mijn quad zit wil hij maar niet starten..
Er is enkel een soort "klik" geluid vanuit mijn batterij als ik hem elektrisch wil starten.
Ik hoopte dat mijn startmotor zou draaien na het uitkuisen en die nieuwe dichting maar er is dus waarschijnlijk meer kapot..
Heeft iemand foto's van alle onderdelen uit een startmotor, want ik zag niet direct iets wat kapot kon zijn.
Of kan dit ook aan de bedrading liggen?
gr
maar als ik die aansluit op een batterij, noch als hij op mijn quad zit wil hij maar niet starten..
Er is enkel een soort "klik" geluid vanuit mijn batterij als ik hem elektrisch wil starten.
Ik hoopte dat mijn startmotor zou draaien na het uitkuisen en die nieuwe dichting maar er is dus waarschijnlijk meer kapot..
Heeft iemand foto's van alle onderdelen uit een startmotor, want ik zag niet direct iets wat kapot kon zijn.
Of kan dit ook aan de bedrading liggen?
gr
- yamahakoppel
- Quad GOD
de koolborsteltjes zijn deze nog goed of zitten ze nog op hun plaats na het open doen van de starter
Groetjes Kris
ja, ik denk dat die wel goed zitten.
met dat blokje in het metalen vierkantje geschoven..
deze middag haal ik de startmotor opnieuw uit elkaar, ik hoop te vinden wat het is en laat hier iets weten dan
thnx
met dat blokje in het metalen vierkantje geschoven..
deze middag haal ik de startmotor opnieuw uit elkaar, ik hoop te vinden wat het is en laat hier iets weten dan
thnx
Het probleem is opgelost!
Die koolborsteltjes waar je het over had waren te veel afgesleten en zaten niet meer tegen het koper,
Maar dat hebben we kunnen oplossen.
Heel erg bedankt iedereen! Ik ben suuper blij dat ik weer kan rijden
grz
Die koolborsteltjes waar je het over had waren te veel afgesleten en zaten niet meer tegen het koper,
Maar dat hebben we kunnen oplossen.
Heel erg bedankt iedereen! Ik ben suuper blij dat ik weer kan rijden
grz
Kijk, dat is nog eens repareren. Netjes!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700