Kilometers en draaiuren

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Kilometers en draaiuren

Bericht door Vrooooom »

Ik ben op zoek naar een motorquad die geschikt is voor op de baan.

Ik heb niet zozeer een voorkeur voor merk of type. Het belangrijkste is het onderhoud. Er moet 5 dagen in de week zo'n 20 km per dag mee gereden worden. Oftewel, 0.5 draaiuren (30 minuten). Per dag. Crossen zal maar heel af en toe voorkomen.

We hebben al een keer een E-ton vector 250 gehad. Maar daar kun je toch makkelijk 5000 km mee rijden met dezelfde cilinder en zuiger? De dealer heeft niet gezegd dat je bij bv. 100 draaiuren een zuiger moet vervangen. Gelden die kortere tijden alleen voor Yamha's en Suzuki's enz., omdat die quads meer gericht op crossen zijn?

Met een motor kun je ook 10.000 kilometer rijden. Mits normaal gebruik.

Welke quads raden jullie aan?
eddy1
Quadrider
Quadrider

Re: Kilometers en draaiuren

Bericht door eddy1 »

:lol: :lol:
Laatst gewijzigd door eddy1 op zo 17 okt, 2010 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Vrooooom »

Bedankt!

Ik hou van sleutelen. Maar ik wil niet om de 250 km een nieuwe zuiger en cilinder kopen.

Ik weet dat de techniek van de Japanners betrouwbaar is. Maar ik twijfel over de duur van de zuiger en cilinder e.d. van quads zoals Raptor 700 enz. Een YFZ450 zal ik niet kopen. Die zijn specifiek voor de crossbaan gebouwd. Een Raptor 700 in mindere mate. Maar dan nog...

Staat er in de ´owners manual´ van zo´n quad wanneer een onderdeel vervangen moet worden?

B.v.d.
IngoPower
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door IngoPower »

ik denk dat de raptor 700 1 van de beste is voor op baan, weinig onderhoud enzo...
Vrooooom
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Vrooooom »

Dat denk ik dus ook.

Een LTZ 400 lijkt mij ook een mooie quad. Maar de raptor vind ik wat mooiere kappen hebben.

Greetz,
Kevin
Plaats reactie