734 AGGRESSOR [78HP Dyno 205]
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
hey staat lekkker hoor heb aan mijne ook nog aant sleutelen geweest nu sta ik van voor 1,37 en achter 1,49 ,maaar ik had een vraagje jij hebt tog een elka stuur demper steken he ? ben jhe daar tevreden van en is het nerveus rijden nu weg wand ik heb gewone stuurdemper steken en sta opzwaarste ma is nog heel nerveus hoor grtz steven
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
petoe schreef:hey staat lekkker hoor heb aan mijne ook nog aant sleutelen geweest nu sta ik van voor 1,37 en achter 1,49 ,maaar ik had een vraagje jij hebt tog een elka stuur demper steken he ? ben jhe daar tevreden van en is het nerveus rijden nu weg wand ik heb gewone stuurdemper steken en sta opzwaarste ma is nog heel nerveus hoor grtz steven
Zouden verlaagde quads niet altijd een beetje nerveus blijven ?
@petoe
ik heb uw quad kunnen bewonderen in de nekkerhallen ,,,,super mooi
Kymco MXU 250
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
Barossa 250 Silverhawk
Raptor 660
Can-Am outlander 800 xt
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
ik ben heel tevreden met de stuurdemper al blijft een quad altijd een beetje zenuwachtig.
je kunt het wel een stuk bedwingen door idd. een goede stuurdemper, de achterkant omlaag gooien en spelen met het spoor.
de meeste zeggen dat je de quad toespoor moet geven maar ik ben zelf van mening dat dit niet altijd opgaat.
je zou de quad bijv. een tikkie uitspoor kunnen geven en kijken hoe ie reageert, is dit niks kun je het altijd weer veranderen.
ikzelf denk dat de bumpsteer ervoor zorgt dat een quad gemeen reageert maar dit is voor de 700 moeilijk weg te krijgen.
je zou de spoorstangen bij het stuur omlaag moeten brengen, hier moet ik ook nog iets op verzinnen.
je kunt de bumpsteer zien door de quad omlaag te drukken. nu zie je de wielen naar binnen komen.
als je dat weg kunt halen heb je al veel gewonnen.
p.s. of je moet houser slicast A-armen kopen plus hun optionele schroefbussen,deze heffen het probleem ook op(als het goed is)
maar ik kan je ook vertellen dat deze niet bepaald goedkoop zijn
je kunt het wel een stuk bedwingen door idd. een goede stuurdemper, de achterkant omlaag gooien en spelen met het spoor.
de meeste zeggen dat je de quad toespoor moet geven maar ik ben zelf van mening dat dit niet altijd opgaat.
je zou de quad bijv. een tikkie uitspoor kunnen geven en kijken hoe ie reageert, is dit niks kun je het altijd weer veranderen.
ikzelf denk dat de bumpsteer ervoor zorgt dat een quad gemeen reageert maar dit is voor de 700 moeilijk weg te krijgen.
je zou de spoorstangen bij het stuur omlaag moeten brengen, hier moet ik ook nog iets op verzinnen.
je kunt de bumpsteer zien door de quad omlaag te drukken. nu zie je de wielen naar binnen komen.
als je dat weg kunt halen heb je al veel gewonnen.
p.s. of je moet houser slicast A-armen kopen plus hun optionele schroefbussen,deze heffen het probleem ook op(als het goed is)
maar ik kan je ook vertellen dat deze niet bepaald goedkoop zijn
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
het schijnt dat je het helemaal weg kan krijgen met full flight a armen plus hun optionele schroefbussen en een blokje wat tussen je stuurstang en spoorstangen zit, dat haald die bumpsteer weg
ferry van w-lies kan je daar meer over vertellen. hij heeft het bij zijn quad gedaan en heeft het zo goed als helemaal eruit gekregen
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=30669" onclick="window.open(this.href);return false;
ferry van w-lies kan je daar meer over vertellen. hij heeft het bij zijn quad gedaan en heeft het zo goed als helemaal eruit gekregen
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... 42&t=30669" onclick="window.open(this.href);return false;
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
full flight heeft volgens mij geen optionele schroefbussen.(trictrac)
en wat ferry heeft gedaan bedoel ik ook alleen gaat dat bij een 700 niet zo makkelijk.
en wat ferry heeft gedaan bedoel ik ook alleen gaat dat bij een 700 niet zo makkelijk.
Laatst gewijzigd door tjobbie op ma 08 mar, 2010 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
mischien heb ik het verkeer begrepen, maar op die full flights kan je die kogels in en uit draaien
voor de rest heb ik er helemaal geen verstand van. behalve wat mijn word verteld.
en dat beetje kennis wat ik dan op doen deel ik dan graag met andere
voor de rest heb ik er helemaal geen verstand van. behalve wat mijn word verteld.
en dat beetje kennis wat ik dan op doen deel ik dan graag met andere
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
die bus waar je het over heb zit er niet bij bij de draagarmen die heb ferry zelf gemaakt
de handige donder
de handige donder
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
- ferry.v
- Easy Quadrider
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 31 okt, 2009 18:27
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
Tjongejonge er wordt weer wat afgeluld over mij
Maar inderdaad jongens die bus heb ik zelf gemaakt,is bij een raptor 660 het makkelijkste om die aan de binnenzijde aan te passen. Bij een Banshee 350 kan je de spoorstang houders bij de wielen iets makkelijker aan passen!
Bij een 700 is dit inderdaad iets lastiger,heb hier nog niet echt naar gekeken.Kan hier op verzoek wel iets mee doen als men dat wil.
Die Full-Flight A-armen zijn wel ideaal,omdat je ze helemaal naar eigen wens af kun stellen! Moet je wel weten wat je aan het doen bent!
Zal ook wel effe kijken naar die houser A-armen,ben wel benieuwd wat hun hebben.Heeft iemand hier een link van?
Maar voor de rest worden hier weer vette quads gebouwd
Ben ook zeer benieuwd naar de uitlaten.
Laters...
Ferry
W-lies team
Maar inderdaad jongens die bus heb ik zelf gemaakt,is bij een raptor 660 het makkelijkste om die aan de binnenzijde aan te passen. Bij een Banshee 350 kan je de spoorstang houders bij de wielen iets makkelijker aan passen!
Bij een 700 is dit inderdaad iets lastiger,heb hier nog niet echt naar gekeken.Kan hier op verzoek wel iets mee doen als men dat wil.
Die Full-Flight A-armen zijn wel ideaal,omdat je ze helemaal naar eigen wens af kun stellen! Moet je wel weten wat je aan het doen bent!
Zal ook wel effe kijken naar die houser A-armen,ben wel benieuwd wat hun hebben.Heeft iemand hier een link van?
Maar voor de rest worden hier weer vette quads gebouwd
Ben ook zeer benieuwd naar de uitlaten.
Laters...
Ferry
W-lies team
www.w-lies.nl .Alles voor uw quad en scooter!
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
Erg vet Tjobbie! Kan niet wachten tot de rit van W-lies (dacht namelijk dat jij daar ook heen gaat als het kan). Wil hem wel eens in het echt zien. Alleen is mijn quad er niks bij qua afwerking.
Raptor 660 SM
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
ik ben ook erg benieuwd naar tjobbie's quad. ik geloof dat er maar weinig quad qua afwerking kunnen tippen aan die van hem
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
valt allemaal wel mee hoor, hij is echt niet beter als een ander, ieder heeft gewoon z,n eigen smaak en budget. je moet gewoon de tijd nemen en doorsparen voor goede spulletjes zodat je het in 1 keer
goed kan doen.
@ ferry: hier heb ik een url van de houser trictrac bussen.
http://www.houser-racing.com/SPD/060701 ... 860907.jsp
dit is trouwens ook zeer handig.
http://www.houser-racing.com/WSWrapper. ... 20Arms.htm
goed kan doen.
@ ferry: hier heb ik een url van de houser trictrac bussen.
http://www.houser-racing.com/SPD/060701 ... 860907.jsp
dit is trouwens ook zeer handig.
http://www.houser-racing.com/WSWrapper. ... 20Arms.htm
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
heb je daar toevallig een goede foto van, ik weet wat het probleem is maar ik denk dat het bij de 700 anders zit als bij de 660ferry.v schreef:Tjongejonge er wordt weer wat afgeluld over mij
Maar inderdaad jongens die bus heb ik zelf gemaakt,is bij een raptor 660 het makkelijkste om die aan de binnenzijde aan te passen. Bij een Banshee 350 kan je de spoorstang houders bij de wielen iets makkelijker aan passen!
Bij een 700 is dit inderdaad iets lastiger,heb hier nog niet echt naar gekeken.Kan hier op verzoek wel iets mee doen als men dat wil.
Die Full-Flight A-armen zijn wel ideaal,omdat je ze helemaal naar eigen wens af kun stellen! Moet je wel weten wat je aan het doen bent!
Zal ook wel effe kijken naar die houser A-armen,ben wel benieuwd wat hun hebben.Heeft iemand hier een link van?
Maar voor de rest worden hier weer vette quads gebouwd
Ben ook zeer benieuwd naar de uitlaten.
Laters...
Ferry
W-lies team
alleen heb ik geen vergelijkings materiaal
btw. caster kun je volgens mij niet afstellen bij de fullflights toch? alleen camber en toe?
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
klopt maar die bedoel ik niet. die zitten er idd. bij alleen regel je met die bussen alleen de camber.mike04011977 schreef:mischien heb ik het verkeer begrepen, maar op die full flights kan je die kogels in en uit draaien
voor de rest heb ik er helemaal geen verstand van. behalve wat mijn word verteld.
en dat beetje kennis wat ik dan op doen deel ik dan graag met andere
ik bedoel trictrac bussen, heb een linkje in het vorige berichtje staan
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Quad Master
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
zie er mooi uit op dat linkje, maar begrijp er niets van
en die teksen die je gebruikt
het enige wat ik ervan begrijp is dat als ik a armen koop beter housers kan kopen en bij een kenner moet laten afstellen, want als ik dat moet gaan doen heb je kans dat de wielen er dan achterste voren opzitten
en die teksen die je gebruikt
het enige wat ik ervan begrijp is dat als ik a armen koop beter housers kan kopen en bij een kenner moet laten afstellen, want als ik dat moet gaan doen heb je kans dat de wielen er dan achterste voren opzitten
Laatst gewijzigd door mike04011977 op ma 08 mar, 2010 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!
- ferry.v
- Easy Quadrider
- Berichten: 155
- Lid geworden op: za 31 okt, 2009 18:27
- Locatie: Regio Rotterdam
- Contacteer:
Re: YFM700R SE Black Streetfighter(sneakpeak p21)
@ Tjobbie,
thanks voor de links,had ook al wat gevonden na wat zoekwerk.Heb filmpje ook al gezien en die caster afstelling is wel super makkelijk! Maar vooral voor het terrein werk is dit goed,straat gebruik is eigenlijk 1-malig een goede afstelling vinden goed genoeg. Maar wel leuk bedacht.
Die tric-trac bussen is alleen maar voor het caster te verstellen,zoals het filmpje het al uitlegt. Direct sturen als men op een bocht komt aanremmen(Hierdoor schuift de bovenste A-arm naar voren,dus minder caster en gevoeliger sturen)
En met gas erop op de rechte stukken betere stabiliteit(Bovenste A-arm schuift weer terug naar achter door het optrekken,hierdoor weer meer caster.)
Alleen het bumpsteer verhaal lossen ze hier niet mee op,dit is eigenlijk voor een quad op het terrein ook niet echt belangrijk. Bumpsteer is altijd standaard aanwezig,maar dit is nauwelijks merkbaar tussen alle hobbels door op een crossbaan.
Met de tric-trac zal dus het caster veranderen,maar hierdoor verandert dus ook de bumpsteer heel veel! die reageren erg op elkaar!!!
Leuk voor het crossen,maar niet voor asfaltschrapers zoals ons
Met de Full-flight A-armen is de camber,sporing en ook het caster gewoon af te stellen,door de voorste kogel van de bovenste arm in te draaien en de achterste uit te draaien krijg je minder caster en andersom meer! Je verandert de hiermee ook de wielbasis als je zowel de onderste en de bovenste de gelijke kant op draait.
Daarom vindt ik deze armen geweldig,want je kan er zoveel mee! Maar vraagt wel veel afstelwerk voor een goede set-up te vinden die naar je zin is! Dus als je er niet veel vanaf weet vraag dan info aan iemand die dat wel weet en je kan helpen daarbij
Hier nog wat foto`s van mijn aanpassing voor het bumpsteer,stonden al in mijn topic!
En hier door mijn extra busjes wat te verplaatsen kan ik ook vrij snel nog mijn caster aanpassen!
Mochten er nog vragen zijn beantwoordt ik ze graag!
Laters...
Ferry.
thanks voor de links,had ook al wat gevonden na wat zoekwerk.Heb filmpje ook al gezien en die caster afstelling is wel super makkelijk! Maar vooral voor het terrein werk is dit goed,straat gebruik is eigenlijk 1-malig een goede afstelling vinden goed genoeg. Maar wel leuk bedacht.
Die tric-trac bussen is alleen maar voor het caster te verstellen,zoals het filmpje het al uitlegt. Direct sturen als men op een bocht komt aanremmen(Hierdoor schuift de bovenste A-arm naar voren,dus minder caster en gevoeliger sturen)
En met gas erop op de rechte stukken betere stabiliteit(Bovenste A-arm schuift weer terug naar achter door het optrekken,hierdoor weer meer caster.)
Alleen het bumpsteer verhaal lossen ze hier niet mee op,dit is eigenlijk voor een quad op het terrein ook niet echt belangrijk. Bumpsteer is altijd standaard aanwezig,maar dit is nauwelijks merkbaar tussen alle hobbels door op een crossbaan.
Met de tric-trac zal dus het caster veranderen,maar hierdoor verandert dus ook de bumpsteer heel veel! die reageren erg op elkaar!!!
Leuk voor het crossen,maar niet voor asfaltschrapers zoals ons
Met de Full-flight A-armen is de camber,sporing en ook het caster gewoon af te stellen,door de voorste kogel van de bovenste arm in te draaien en de achterste uit te draaien krijg je minder caster en andersom meer! Je verandert de hiermee ook de wielbasis als je zowel de onderste en de bovenste de gelijke kant op draait.
Daarom vindt ik deze armen geweldig,want je kan er zoveel mee! Maar vraagt wel veel afstelwerk voor een goede set-up te vinden die naar je zin is! Dus als je er niet veel vanaf weet vraag dan info aan iemand die dat wel weet en je kan helpen daarbij
Hier nog wat foto`s van mijn aanpassing voor het bumpsteer,stonden al in mijn topic!
En hier door mijn extra busjes wat te verplaatsen kan ik ook vrij snel nog mijn caster aanpassen!
Mochten er nog vragen zijn beantwoordt ik ze graag!
Laters...
Ferry.
www.w-lies.nl .Alles voor uw quad en scooter!