50cc quad (brommercertificaat)

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37

50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door yamahablaster2004 »

hoi allemaal,

ik ben al een paar weken op zoek naar een mooie 50cc quad.
eerst was het de bedoeling om mijn 200cc quad een gv plaat te geven (ik woon op een boerderij) zodat ik met trekkerijbewijs met deze quad de weg op kon. maar er zaten veel meer minpunten dan plustpunten aan:
1. deze quad gv krijgen is minimaal €1500,-
2. mijn top snelheid mag maar 25 km/h zijn dus mijn quad moet begrenst worden of de versnellingsbak moet zodanig omgebouwd worden dat hij niet hoger kan als zijn 3de versnelling
3. ik kan er niet mee naar school
4. mag hem alleen voor landbouwdoeleinden gebruiken
5. als ik een ongeluk veroorzaak heb ik grote problemen omdat ik dan niet verzekerd ben i.v.m met verkeerde normen.

daarom zoek ik een leuke 50cc er zitten een paar voorkeuren aan:
-ik zoek een quad die niet al te klein is, want ik rijd zelf al een blaster, dus ik houd het liever wat groter.
-ook wil een een model quad wat makkelijk te onderhouden is.
- eentje die er een beetje stoer uitziet(denk dan aan een yamaha blaster/raptor kappenset).
- hij moet goed makkelijk op te voeren zijn, maar een top rond de 75 is al genoeg.

mijn budget zal waarschijnlijk rond de €1000,-/€1500,- liggen. ik ben zelf voorstander van een 2dehands omdat deze vaak al ingereden zijn, en al een beetje zijn opgevoerd i.v.m de lage top...

welk merk raden jullie mij aan, en welke typenummers?

met vriendelijkegoed groet,
yamahablaster2004
Laatst gewijzigd door yamahablaster2004 op wo 10 mar, 2010 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
yamaha blaster 2004 (black red)
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Haagje »

Adly RS
Access streak 50cc xxl

Die raad ik ja aan.
robtuner
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 12 okt, 2009 17:13

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door robtuner »

e-ton viper? geen ervaring met het merk maar zijn wel redelijk groot.
Afbeelding
er staat ook een leuke op marktplaats : http://link.marktplaats.nl/324526705" onclick="window.open(this.href);return false;
E-Ton DXL50
Aprilia RS50
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door yamahablaster2004 »

een vriend van mij een heeft een e-ton dlx, kan ik de grote ongeveer met de viper vergelijken?
yamaha blaster 2004 (black red)
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Bartr »

Let wel op met de Access Streak XL,
Als je hem met een versnellingsbak koopt (dus met achteruit),
dan kun je hem niet opvoeren.. Kan wel, maar hij zal geen klap harder gaan door de keerbak die op de koppeling zit..
Access Streaks zijn zonder versnellingsbak dan wel makkelijk op te voeren met een Tecnigas Quadder of een 70cc..
Met 70cc + andere uitlaat zal hij zo'n 70-75 gaan..
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Haagje »

Bartr schreef:Let wel op met de Access Streak XL,
Als je hem met een versnellingsbak koopt (dus met achteruit),
dan kun je hem niet opvoeren.. Kan wel, maar hij zal geen klap harder gaan door de keerbak die op de koppeling zit..
Access Streaks zijn zonder versnellingsbak dan wel makkelijk op te voeren met een Tecnigas Quadder of een 70cc..
Met 70cc + andere uitlaat zal hij zo'n 70-75 gaan..
Wat je zegt is totaal niet waar.

Op mijn access streak heb ik een achteruit gehad.
Hij liep met gemak 80 ( en harder ) Want verder ging de teller niet :lol:

Teller op zijn max
Afbeelding
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door yamahablaster2004 »

oke, dus een acces raden jullie mij aan. hoe duur is dan een goed tweede handje van acces?

maar ik heb nog een andere vraag, weet iemand de afmetingen van een adly rocky? want ze zijn wat goedkoper, en ogen best groot, maar schein bedriegt dus...
yamaha blaster 2004 (black red)
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Haagje »

kijk eens aan
http://link.marktplaats.nl/319246480

niet moeders mooiste.
En met wat probleempjes
750 euro.

Wellicht zal 600/650 euro lukken :wink:
beaviz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 27 nov, 2009 07:33
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door beaviz »

Of een kymco mxer of mxu50....
blijf je tenminste ook droog door de plassen en modder...

Afbeelding
Kymco mxu 250
Gebruikersavatar
Bartr
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 120
Lid geworden op: di 19 aug, 2008 16:56
Locatie: Nederland

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Bartr »

quad-racerrr schreef:
Bartr schreef:Let wel op met de Access Streak XL,
Als je hem met een versnellingsbak koopt (dus met achteruit),
dan kun je hem niet opvoeren.. Kan wel, maar hij zal geen klap harder gaan door de keerbak die op de koppeling zit..
Access Streaks zijn zonder versnellingsbak dan wel makkelijk op te voeren met een Tecnigas Quadder of een 70cc..
Met 70cc + andere uitlaat zal hij zo'n 70-75 gaan..
Wat je zegt is totaal niet waar.

Op mijn access streak heb ik een achteruit gehad.
Hij liep met gemak 80 ( en harder ) Want verder ging de teller niet :lol:

Teller op zijn max
Afbeelding
Leuk, maar iedereen maakt mij wijs dat het niet mogelijk is..
Vertel maar eens hoe jij het flikt dan?
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Haagje »

...
Dat geld voor een adly RS. die zijn begrenst op de ontsteking en hebben een achteruit erin zitten waardoor die niet een bepaald hoge top hebbe.
Bij de access zit die ernaast als losse bak.


En je duwt er gewoon een 70cc ( DR malossie sport ofz ) onder met een 70cc uitlaat. Goede rolletjes drukveer en trekveertjes 21mm carb met powerfilter en je trekt autowheelies en je top ligt boven de 80..
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door yamahablaster2004 »

maar als je iets begrenst op de ontsteking trek je toch gewoon de begrenzer eruit. heeft m'n oom bij een scooter van m'n neef gedaan, 2 begrenzers eruit, en hij liep standaard 70... dus eerst eens ontgrenzen voordat je er vanalles op gaat zetten. zo is het volgens mij bij adly ook. je haalt de begrenzer eruit/past hem aan, doet er een nieuw uitlaatje op eventueel een 70cc cilindertje en dan moet hij idd makkelijk 80 kunnen halen. zo ga ik heb ook bij mijn 50cc doen, eerst ontgrenzen daarna kijken of ik hem nog wil opvoeren.

maar nog even op de acces streak, hoe hoog is de standaard ongeveer, en hoe hoog is de xxl versie?
want zoals ik al eerder gemeld heb, ik wil niet een te kleine quad hebben, omdat het niet goed rijd.

ook zie ik de kymco 50cc voorbij komen. ik heb bij deze quad al gekeken, maar ik hem (nieuw) te duur. als er een mooi 2dehands is kan ik het overwegen, maar ik houd meer van een wat sportiever model, en ik heb al een blaster om door de modder en alles te rijden :wink:
kijk eens aan
http://link.marktplaats.nl/319246480" onclick="window.open(this.href);return false;

niet moeders mooiste.
En met wat probleempjes
750 euro.

Wellicht zal 600/650 euro lukken
deze ziet er trouwens wel netjes uit, misschien toch een naar gaan kijken of het wat is ;) want echt duur is hij niet, en motoris lijkt hij mij inorde
yamaha blaster 2004 (black red)
CasWilQuad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 26 okt, 2009 20:45

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door CasWilQuad »

Ik rij zelf een Adly rs 50, erg tevreden over. Ik ben bijna 1.90m en hij is lekker groot. Alleen de vario is er uit gehaald en ga nu 60 op de top :) De crosstand vind ik zelf erg fijn voor als je een keer wilt crossen of slippen etc. Technisch weet ik er (helaas! :cry: ) niet heel erg veel vanaf (opvoeren etc), maar ik denk dat je die vragen wel bij de adlyrs50koning Zack kwijt kan :D Uit mijn hoofd ging zijn Adly tegen de 90... Ik heb het niet zo op tweedehands, ook omdat ik er niet zo'n verstand van heb en daardoor bang ben dat ik hem na twee weken op straat bij elkaar kan vegen, maar als je wel graag 2ehands wilt is ie er al vanaf zo'n 1400 euro.

De Access SP is ook lekker groot (de grootste onder de 50cc'tjes) maar schijnt erg lastig op te voeren... Access streak gaat standaard wat harder en is dacht ik ook wat makkelijker op te voeren, maar ik vond hem te klein en het model spreekt mij niet zo aan. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. :p

In ieder geval succes met je keuze! Ik weet dat het een erg moeilijke beslissing is, ik heb hem zelf laatst ook moeten maken, maar heb er tot noch toe totaal geen spijt van gehad! :)

gr Cas
CasWilQuad is inmiddels CasHeeftQuad ;) (Adly rs 50)
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Boncari »

@yamahablaster2004: Woon je in België of in nl??

@quad-racerrr: Een teller is vaak niet goed afgesteld hè :idea:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: 50cc quad (brommercertificaat)

Bericht door Haagje »

Boncari schreef: @quad-racerrr: Een teller is vaak niet goed afgesteld hè :idea:
Geloof me maar dat ding liep zo hard :lol: Ik haalde auto's in naast een 80km weg. Dat zegt al genoeg als je teller maar tot 79,6 gaat. En een toeren dat die maakte gek :D

Maar indd hij kan wat km's achterlopen maar hij zat tegen zijn max aan dus 80 liep die wel :)
Plaats reactie