Adly RS 50, vastloper repareren

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
RKleyn
Toeschouwer
Toeschouwer

Adly RS 50, vastloper repareren

Bericht door RKleyn »

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum en heb ook pas een quad, helaas meteen een vastloper gekregen.
Ik heb een tweedehandse Adly Rs 50 gekocht, helaas een beetje een miskoop. Als eerst was mijn spanningsregelaar doorgebrand, na deze te hebben besteld heb ik er nog een dag op kunnen rijden voordat ik een vastloper kreeg, waarschijnlijk is dit gekomen door een defecte oliepomp. Deze quad had ik al gekocht met 70CC en wil dit ook graag zo houden, alleen ik heb weinig verstand van brommers en snap dus helemaal niks van die onderdelen.

Ik heb een lijstje van de dingen die ik moet kopen, namelijk:
Cilinder+zuiger
Pakkingset
Naaldlager
Koelvin (Vario kant)
oliepomp? (Weet nog niet zeker of dit de boosdoener is, maar dacht dan koop ik deze ook meteen)
Sproeier? weet niet of er al een andere in zit, maar dacht dat ik met 70CC wel een andere sproeier nodig had..

Het probleem met deze onderdelen is dus de maten enzo, ik kijk bij de onderdelen voor minarelli Horizontaal en zie hier 30 verschillende cilinders met 10 mm, 13mm enzo er achter staan, allemaal verschillende prijzen. En dit heb ik dus ook met een deel van de andere onderdelen.

Ik dacht er aan om een 70CC kit te kopen bij racing-bikes.nl, dan heb ik tenminste al een cilinder+zuiger+kop+pakkingen

Kan iemand mij hiermee helpen zodat ik niet aankom met de verkeerde onderdelen??

Alvast bedankt,

RKleyn
kees
Quadrunner
Quadrunner

Re: Adly RS 50, vastloper repareren

Bericht door kees »

Koop geen nieuwe oliepomp!!

Beste kan je gewoon zelf mengen. Dan ben je gewoon verzekerd dat je voldoende smering hebt.

Je kan mengen 1liter olie op 40 liter benzine. Maar je kan ook 1 op 50 maar ik zou voor 1 op 40 gaan.

Eerste wat ik doe bij een nieuwe scooter is oliepomp afkoppelen en gewoon lekker zelf mengen!

Sproeier zal je toch zelf moeten uittesten en ligt ook aan je verdere setup zoals uitlaat bijv.
Meestal moet je toch beginnen bij 94 ongeveer.

Waarom koelvin van de vario vervangen? Wat wil daar dan kapot aan gaan? Als er een paar vinnetjes afgebroken zijn maakt totaal niet uit hoor.... Als je loop oppervlakte waar de vsnaar overheen gaat maar kras/vet vrij is.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
RKleyn
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RKleyn »

kees schreef:Koop geen nieuwe oliepomp!!

Beste kan je gewoon zelf mengen. Dan ben je gewoon verzekerd dat je voldoende smering hebt.

Je kan mengen 1liter olie op 40 liter benzine. Maar je kan ook 1 op 50 maar ik zou voor 1 op 40 gaan.

Eerste wat ik doe bij een nieuwe scooter is oliepomp afkoppelen en gewoon lekker zelf mengen!

Sproeier zal je toch zelf moeten uittesten en ligt ook aan je verdere setup zoals uitlaat bijv.
Meestal moet je toch beginnen bij 94 ongeveer.

Waarom koelvin van de vario vervangen? Wat wil daar dan kapot aan gaan? Als er een paar vinnetjes afgebroken zijn maakt totaal niet uit hoor.... Als je loop oppervlakte waar de vsnaar overheen gaat maar kras/vet vrij is.
Bedankt voor de tip :wink: Ik heb eerlijkgezegd geen idee waarom de koelvin moet worden vervangen, ga dit nog even na vragen..

Kun je mij vertellen wat voor naaldlager ik moet hebben??

Thanx
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ja dat ligt eraan wat voor krukas je hebt. Heb je een orginele dan is het gewoon een 12x15x15.
Heb je de quad bij een dealer staan of wie heeft gezegd dat je een nieuwe koelvin moet hebben?

Beste kan je oude naaldlager demonteren en dan naar een scooterzaak gaan en die geven je dan de juiste dan zit je altijd safe...

Gr Kees.
RKleyn
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door RKleyn »

kees schreef:Ja dat ligt eraan wat voor krukas je hebt. Heb je een orginele dan is het gewoon een 12x15x15.
Heb je de quad bij een dealer staan of wie heeft gezegd dat je een nieuwe koelvin moet hebben?

Beste kan je oude naaldlager demonteren en dan naar een scooterzaak gaan en die geven je dan de juiste dan zit je altijd safe...

Gr Kees.
Er heeft dus iemand van een garage naar gekeken, die heeft dus gezegd wat voor onderdelen ik moet hebben.

maar om nog even alles op een rijtje te zetten. Ik koop dus de cilinder, cilinder kop, zuiger en pakkingset van racing-bikes (70CC kit), oliepomp haal ik er af en ga ik zelf mengen, sproeier moet ik voor 70CC 94? koelvin is standaard (als ik überhaubt een nieuwe nodig heb) en naaldlager is gewoon standaard, of moet ik een andere bij 70CC?

Oja, voor de rest is ie nog standaard, dus nog standaard uitlaat enzo. Kan de toerenbegrenzer die er op zit niet juist dat ding naar de klote helpen als ik hem opvoer?

nog bedankt,

RKleyn
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Welk naadlager ligt aan je krukas neem gewoon de oude mee. Toerenbegrenzer gewoon eraf halen is nooit goed.

Ohja, pomp niet eruit. Gewoon in en uitlaat verbinden met elkaar dmv een slangetje.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

wat voor 70cc kit ga je halen?
ik zou niet zow'n kit nemen van een "70cc kit adly rs 50"

je kunt elke cilinder nemen, die ook op een yamaha neos past. :p
ik zou voor een DR-70cc gaan, eventueel RPM tuned ( kost 25-30 meer dacht ik zo)
veel vermogen, en niet te hoogtoerig ( hoogtoerig rij je toch kapot op adly rs 50, heb ik het iedee...)

gr. Diesel
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

En Dr 70 is niet al te duur kan je extra vario kopen bijv een multi var. En als je nog verder wilt pak je een Delta clutch koppeling. Maar vervang eerst die onderdelen wat nodig zijn. Zoals ik al zei, even onderdelen mee nemen naar een scooter zaak. Ik weet niet of onder de Rs 50 de echte mina horizontaal ligt of dat ze de licentie gebruikt hebben.
72_mrd
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door 72_mrd »

Ik heb altijd met een stage 6 70cc alu met vlinderpoort gereden echt een super cilinder en kan heel hebben.
Normaal moet je bij een vastloper enkel cilinder en naaldlager in de krukas vervangen , als er geen "zijwaardse"speling zit op de krukas. En voor de naaldlager gewoon de oude meenemen. Als je een 70cc gaat gebruiken zou ik wel een versterkt model kopen :idea:
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....

LTR-450 Rider
Plaats reactie