spoor instellen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
freakydj
Toeschouwer
Toeschouwer

spoor instellen

Bericht door freakydj »

hey ik heb een kymco krx 250 nu heb ik hem verlaagt met kw veren (alleen spirallen) + verbreed bloken
ik heb hem willen uit lijnen maar heb een probleem aan de kant van de keting heb ik voorkant velg 3,3 en achterkant velg 3
(links als je voor de quad sta ) aan de anderkant heb ik voorkant velg 6 en achterkant velg 6,3 (rechts als je voor de quad sta ) en als ik tussen de profielen meet heb ik 112 achterkant van de quad en aan de voorkant van de quad ook 112 (profielen ligen mooi tegen achter velg )
het lijkt percies of mijn a arm kleinder is aan de eene kant :?
freakydj
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: spoor instellen

Bericht door freakydj »

raar maar waar hij rijdt prima alleen als je tegen 50 het stuur los laat gaat hij lichtjes naar rechts maar echt niet overdreven op zo 3 meter denk en als je 80 rijd en je remt hard blijft hij mooi recht rijden en met zoon verlaging is het in de bochten wel dag en nacht verschil :crosser:
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

Ik weet niet hoe je sporing precies moet staan, maar kan je wel uitleggen hoe je hem vrij simpel kan uitlijnen.

Neem 2 spanbanden en bevestig deze aan de uiteinde van je stuur gespannen naar de achterkant van je quad.
Meet met bv een rolmaat van uiteinde stuur naar een vast punt midden achter op de quad, zorg er voor dat je links en recht dan precies het zelfde meet (nu weet je dat je stuur precies recht staat).

Neem een waterpas en zet deze langs de band (neem het midden van de band natuurlijk), zorg dat de waterpas onder tegen de band staat en zet hem waterpas, nu meet je met een duimstok de afstand tussen waterpas en zijkant van je band (je kan tussen velg en waterpas meten, maar beter is nog daarboven zo hoog mogelijk aan de zijkant van de band).
zorg dat aan beide zijde de afstand gelijk is (linker en rechter voorband). Afstellen doe je door je kogels in of uit te draaien.

Om je toespoor goed te zetten heb je 2 duimstokken nodig. Klap van 1 duimstok 3 delen uit en leg de andere er langsaf met 2 uitgeklapte delen. Steek deze nu aan de voorkant tussen de voorbanden zo ver mogelijk naar voor en meet, doe dat ook aan de achterkant van de voorbanden zo ver mogelijk naar achter. ben je niet tevreden over de maten dan kun je ze stellen m.b.v. de spoorstangen.

Als ik de volgende keer weer mijn sporing ga stellen zal ik foto's maken
Succes
YFZ450, It's a feeling
freakydj
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door freakydj »

dank u voor u hulp maar nu heb ik en ander probleem elke keer ik ga rijden sta men spoor niet juist is da normaal de eerste dagen of ni
scoops
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door scoops »

nee dat hoort niet. Je zou eens kunnen checken of alle kogels goed vast zitten, evenals de speling op de wiellagers. Zorg ook dat alles contra moeren goed aangedraaid zijn.
YFZ450, It's a feeling
Plaats reactie