aanpassen van je quad.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 16:03
aanpassen van je quad.
eeh
ik ben wordt bijna 16 en wil dan een quad halen. ik heb begrepen dat ik een quad van max. 50cc mag besturen met een brommercertificaat.
Dus ben ik van plan een Acces sp 50 te kopen.
Maar mijn vraag is als ik een Acces aanschaf, kan ik em dan aanpassen zodat ie sneller gaat zonder dat ik problemen krijg met de wet..?
Gr. Emms
ik ben wordt bijna 16 en wil dan een quad halen. ik heb begrepen dat ik een quad van max. 50cc mag besturen met een brommercertificaat.
Dus ben ik van plan een Acces sp 50 te kopen.
Maar mijn vraag is als ik een Acces aanschaf, kan ik em dan aanpassen zodat ie sneller gaat zonder dat ik problemen krijg met de wet..?
Gr. Emms
- scoops
- Easy Quadrider
- Berichten: 223
- Lid geworden op: za 07 nov, 2009 13:09
- Locatie: Somewhere down de crazy river (z-o Brabant)
Re: aanpassen van je quad.
snel zonder problemen met de wet??
das een makkelijk antwoord: NEE dat kan niet.
wat je wel kan doen is hem sneller op laten trekken, maar de topsnelheid mag niet boven de 55km/h komen.
das een makkelijk antwoord: NEE dat kan niet.
wat je wel kan doen is hem sneller op laten trekken, maar de topsnelheid mag niet boven de 55km/h komen.
YFZ450, It's a feeling
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: wo 10 mar, 2010 21:37
Re: aanpassen van je quad.
ik zelf heb hetzelfde dillema gehad als jou dat was: brommerquad/brommer.
ik ben uiteindelijk voor de brommerquad gegaan, omdat:
- het veiliger is
- de politie je niet op de rollerbank kan zetten
doordat de politie je niet op de rollerbank kan zetten met een quad, kun je hem dus sneller laten lopen zonder al te veel vrees te hebben. wel moet je er op letten als je op de weg rijd dat ze je niet pakken met een meter.
maar omdat de quad een blikvanger is, vooral als je een jonger iemand bent, zou ik er wel voor zorgen dat er geen mankementen aanzitten (dat het licht het niet doet enzo). want als ze je niet op de snelheid kunnen pakken doen ze het wel ergens anders mee.
maar nog antwoord op je vraag:
overtreed je de wet dan: ja
maar zolang ze je niet op een rollerbank krijgen, kunnen ze je niet veel maken, dus nog een antwoord: omzeilen kan wel
succes ermee
ik ben uiteindelijk voor de brommerquad gegaan, omdat:
- het veiliger is
- de politie je niet op de rollerbank kan zetten
doordat de politie je niet op de rollerbank kan zetten met een quad, kun je hem dus sneller laten lopen zonder al te veel vrees te hebben. wel moet je er op letten als je op de weg rijd dat ze je niet pakken met een meter.
maar omdat de quad een blikvanger is, vooral als je een jonger iemand bent, zou ik er wel voor zorgen dat er geen mankementen aanzitten (dat het licht het niet doet enzo). want als ze je niet op de snelheid kunnen pakken doen ze het wel ergens anders mee.
maar nog antwoord op je vraag:
overtreed je de wet dan: ja
maar zolang ze je niet op een rollerbank krijgen, kunnen ze je niet veel maken, dus nog een antwoord: omzeilen kan wel
succes ermee
yamaha blaster 2004 (black red)
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 16:03
Re: aanpassen van je quad.
en door wat voor aanpassingen trekt ie sneller op, en gaat het me veel kosten??scoops schreef:snel zonder problemen met de wet??
das een makkelijk antwoord: NEE dat kan niet.
wat je wel kan doen is hem sneller op laten trekken, maar de topsnelheid mag niet boven de 55km/h komen.
Re: aanpassen van je quad.
race vario/koppeling
70cc cilinder ( of 50cc snel )
Snellere uitlaat.
70cc cilinder ( of 50cc snel )
Snellere uitlaat.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 16:03
Re: aanpassen van je quad.
Hoeveel gaat dat me ongeveer kosten?quad-racerrr schreef:race vario/koppeling
70cc cilinder ( of 50cc snel )
Snellere uitlaat.
Re: aanpassen van je quad.
Power one vario: 35 ong
Koppeling malosso/polini : 50 ong
Dr 70cc: 120??
Technihgas quader: 145.
Als je nog met standaard uitlaat rijdt zal ik als ik jou was die als eerste veranderen
Koppeling malosso/polini : 50 ong
Dr 70cc: 120??
Technihgas quader: 145.
Als je nog met standaard uitlaat rijdt zal ik als ik jou was die als eerste veranderen
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 16:03
Re: aanpassen van je quad.
quad-racerrr schreef:Power one vario: 35 ong
Koppeling malosso/polini : 50 ong
Dr 70cc: 120??
Technihgas quader: 145.
Als je nog met standaard uitlaat rijdt zal ik als ik jou was die als eerste veranderen
Gaat een standaard 50cc quad even snel als een standaard scooter ??
Re: aanpassen van je quad.
Nee, je moet eraan denken dat hij op 4 wielen staat en 2 ervan moet aandrijven. Dat hoeft een scooter niet...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 26 mar, 2010 16:03
Re: aanpassen van je quad.
Ongeveer 10km langzamer?quad-racerrr schreef:Nee, je moet eraan denken dat hij op 4 wielen staat en 2 ervan moet aandrijven. Dat hoeft een scooter niet...
Re: aanpassen van je quad.
Durf ik niet te zeggen.
Hangt af van je banden spanning, je gewicht, tandwiel verhouding.
Maar een standaard 50cc is niet bepaald snel op een quad.
Hangt af van je banden spanning, je gewicht, tandwiel verhouding.
Maar een standaard 50cc is niet bepaald snel op een quad.
Re: aanpassen van je quad.
je kan ook de uitlaat laten zitten dan ziet je quad er standaard uit en is stil
maar als je er dan een 70 op zet
dan heb je meer kracht
als je niet wil op vallen
moet je zorgen dat hij er standaard uit ziet
en zo stil mogelijk is
maar als je er dan een 70 op zet
dan heb je meer kracht
als je niet wil op vallen
moet je zorgen dat hij er standaard uit ziet
en zo stil mogelijk is
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: aanpassen van je quad.
kan ook eerst 16 worden, je certificaat halen, leren een quad te besturen en daarna leren opvoeren
in elk ander geval zou ik de raad van mobidirk opvolgen
in elk ander geval zou ik de raad van mobidirk opvolgen
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: aanpassen van je quad.
? er een 1000cc 4cilinder onder bouwen
lijkt je dat niet wat overdereven???
lijkt je dat niet wat overdereven???
warrior gsxr 1000
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
Ervaring is de optelsom van alle stommiteiten die je reeds begaan hebt, zonder daarbij je nek te breken!!
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: aanpassen van je quad.
je moet toch ergens mee beginnen
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves