Wat vinden jullie van deze Yamaha YFZ450?
Wat vinden jullie van deze Yamaha YFZ450?
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier op dit quad-forum.
Ik ben al een tijd op zoek naar een Quad om voornamelijk op de weg te rijden, nu heb ik me laten vertellen dat een Raptor 700 het comfortableste rijd op de weg enzo.. maar wil toch liever met iets lichters beginnen.
Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat jullie van deze Yamaha yfz 450 vinden, en of deze ook goed is om op de weg te rijden???, omdat over het algemeen iedereen het erover hebt dat de Yamaha yfz 450 zich beter thuis voelt op de crossbaan.
En wat is eigenlijk de topsnelheid van deze Yamaha yfz 450, aangezien ik er ook naar me werk mee wil rijden op een 80km weg en de afstand is 18km! Is dit te doen???
Heb een link hier van de Yamaha yfz 450:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... teken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb beschreven, en het onderwerp in de goede topic heb geplaats.
Veel informatie welkom.
M.v.g Dave
Ik ben nieuw hier op dit quad-forum.
Ik ben al een tijd op zoek naar een Quad om voornamelijk op de weg te rijden, nu heb ik me laten vertellen dat een Raptor 700 het comfortableste rijd op de weg enzo.. maar wil toch liever met iets lichters beginnen.
Maar nu is mijn vraag aan jullie, wat jullie van deze Yamaha yfz 450 vinden, en of deze ook goed is om op de weg te rijden???, omdat over het algemeen iedereen het erover hebt dat de Yamaha yfz 450 zich beter thuis voelt op de crossbaan.
En wat is eigenlijk de topsnelheid van deze Yamaha yfz 450, aangezien ik er ook naar me werk mee wil rijden op een 80km weg en de afstand is 18km! Is dit te doen???
Heb een link hier van de Yamaha yfz 450:
http://motoren.marktplaats.nl/quads-en- ... teken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoop dat ik het zo duidelijk genoeg heb beschreven, en het onderwerp in de goede topic heb geplaats.
Veel informatie welkom.
M.v.g Dave
>>>Suzuki lt-z 400 Super Motard<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
Re: Wat vinden jullie van deze Yamaha YFZ450?
vind hem duur, wel erg mooi... de 450 blokjes draaien volgens mij meer toeren, waardoor ze vaker gebruikt worden om te crossen... voor op straat zou ik een 660/700 pakken minder onderhoud denk ik...
- scoops
- Easy Quadrider
De prijs is idd aan de hoge kant. Een yfz met 16-36 vertanding loopt ongeveer 140km/u. Ik zou toch voor een 700 gaan als je er alleen mee op weg gaat rijden, een yfz is gewoon wat onrustiger en daardoor is meerijden met het verkeer iets lastiger.
YFZ450, It's a feeling
dat verhaaltje van iets lichter beginnen is maar flauw zenne
ne 450 gaat evengoed zelfs beter dan een 700!!
ik zou ook voor de 700 kiezen das meer een enduro blok en die kan veel meer hebben dan een 450 die een crossblok heeft!
ne 450 gaat evengoed zelfs beter dan een 700!!
ik zou ook voor de 700 kiezen das meer een enduro blok en die kan veel meer hebben dan een 450 die een crossblok heeft!
Bedankt voor de vele informatie die ik van jullie heb gehad
Vond die yfz zelf ook aan de dure kant, want nog ff verder gekeken van vanmiddag en een yfm 700 kan je ook al kopen
rond die prijs, en al wil je een bijna nieuwe leg je er 1500,- bij.
Ik denk dat mijn keuze dan toch een yfm 700 word, omdat ik hem alleen voor de weg gebruik.
Maar ben van plan als ik een yfm 700 heb, hem omtebouwen tot supermotard, maar kan ik dan nog wel op het strand rijden als het mooi weer is???, of moet ik hem dan weer verhogen en cross banden erop zetten???
En nog gelijk een vraag, om de hoeveel kilometer/draaieuren moet je onderhoud geven aan de yfm 700???
groeten
Vond die yfz zelf ook aan de dure kant, want nog ff verder gekeken van vanmiddag en een yfm 700 kan je ook al kopen
rond die prijs, en al wil je een bijna nieuwe leg je er 1500,- bij.
Ik denk dat mijn keuze dan toch een yfm 700 word, omdat ik hem alleen voor de weg gebruik.
Maar ben van plan als ik een yfm 700 heb, hem omtebouwen tot supermotard, maar kan ik dan nog wel op het strand rijden als het mooi weer is???, of moet ik hem dan weer verhogen en cross banden erop zetten???
En nog gelijk een vraag, om de hoeveel kilometer/draaieuren moet je onderhoud geven aan de yfm 700???
groeten
>>>Suzuki lt-z 400 Super Motard<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
-
- Quad Master
raptor 700 is voor jou een goede keuze, een YFZ 450 is een lichter blok maar wel injectie maar die is zeg maar (standaard) opgevoerd en heeft ongeveer net zoveel kracht en snelheid als een YFM 700 en de YFZ is speciaal gemaakt om wedstrijden mee te rijden, je weet zoals bij de brommers dat als je hem opvoert dat der sneller dingen stuk gaan dit is dus ook zo bij de YFZ 450 en vraagt VEEL meer onderhoud.. ( denk aan complete revisie per jaar rond de 1200 euro. vaker olie en oliefilter vervangen.)
Als je hem ombouwt tot supermotard kan je nog gewoon crossen over het strand, alleen als hij lager staat zal hij sneller met de onderkant van het frame op de bagger/zand staan als je door wat diepere baggerzooi rijd en dus sneller vastzit. met wegbanden kom je niet heel ver over zand enz maar het kan wel.. ik zou een setje crossbanden kopen en een set wegbanden.
Onderhoud,
- ketting moet je gewoon zorgen dat hij altijd vettig is.
- koelvloeistof elke 2 jaar vervangen
- olie vervangen 1 keer per jaar ongeveer ( crossers vervangen de olie van een YFZ meestal na de 2 uur rijden...)
- remblokken vervangen... licht er aan hoeveel je rijd en remt
- tandwielen 1 keer per jaar ongeveer ( denk ik...)
- als hij vies is geworden gewoon even netjes schoonmaken
Als je hem ombouwt tot supermotard kan je nog gewoon crossen over het strand, alleen als hij lager staat zal hij sneller met de onderkant van het frame op de bagger/zand staan als je door wat diepere baggerzooi rijd en dus sneller vastzit. met wegbanden kom je niet heel ver over zand enz maar het kan wel.. ik zou een setje crossbanden kopen en een set wegbanden.
Onderhoud,
- ketting moet je gewoon zorgen dat hij altijd vettig is.
- koelvloeistof elke 2 jaar vervangen
- olie vervangen 1 keer per jaar ongeveer ( crossers vervangen de olie van een YFZ meestal na de 2 uur rijden...)
- remblokken vervangen... licht er aan hoeveel je rijd en remt
- tandwielen 1 keer per jaar ongeveer ( denk ik...)
- als hij vies is geworden gewoon even netjes schoonmaken
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Is weeral een topic waar er al zoveel aan besteedt zijn, binnenkort staat het hier vol met dezelfde vragen en informatie!
Gebruik de zoekfunctie vooraleer je iets wil weten; hij dient er voor!!!
Gebruik de zoekfunctie vooraleer je iets wil weten; hij dient er voor!!!
porsche lover
cilinderhead schreef:raptor 700 is voor jou een goede keuze, een YFZ 450 is een lichter blok maar wel injectie maar die is zeg maar (standaard) opgevoerd en heeft ongeveer net zoveel kracht en snelheid als een YFM 700 en de YFZ is speciaal gemaakt om wedstrijden mee te rijden, je weet zoals bij de brommers dat als je hem opvoert dat der sneller dingen stuk gaan dit is dus ook zo bij de YFZ 450 en vraagt VEEL meer onderhoud.. ( denk aan complete revisie per jaar rond de 1200 euro. vaker olie en oliefilter vervangen.)
Onderhoud,
De 700 is injectie en de yfz450 is carb.
De nieuwe yfz-r is wel injectie.
De 450 is een Dohc 5 klepper, de 700 Sohc 4 klepper, plus de 450 draait meer toeren en is lichter, daardoor even snel of zelfs sneller als de 700. De 700 heeft wel meer koppel
En de olie zou ik toch meer als 1 keer per jaar vervangen ...
Yamaha Yfz 450
-
- Toeschouwer
hoi allen ik ken de yfz450 van de advertentie het is een beest.
velen van jullie zijn nog niet echt bekend met een yfz450 zie ik.
een raptor 660 /700er is hier niks tegen
een yfz450 is niet voor niks de snelste quad momenteel van de markt.
een yfz 450 is veel agressiever. en ik raad hem echt geen beginner aan. heb zelf een 660 raptor gehad van 2004.
met een crd demper. en een dyno jet kit erin. en nog wat poes pas. was een super quad eerlijk is eerlijk helaas gestolen geworden.
maar bezit nu een yfz450 op kenteken de quad is nog stock, en ik kan je garanderen wat een power ,wat een geweld. de raptor is er een stuk minder krachtig tegen. alhoewel ik wel medeel ook eerlijk een raptor rijdt lekkerder over de weg. maar de yfz maakt alles goed wanneer zij zand onder haar voetjes krijgt, en op de weg is het redelijk te doen ook nog met noppen. een yfz 450 heeft wel iets meer onderhoud zo is het dus
echter als je raptor wilt ga voor de 700er 660ers hebben nog veel foutjes,ook mijn 660er had dat probleem en dat was 2004 2001 raad ik je af wegens de versnellings bak, der zit een lager met kogeltjes. die kogeltjes willen wel eens loskomen en slaan putjes in de hele bak en rondom,, evhter wens ik je succes en veel plezier met je komende quad
velen van jullie zijn nog niet echt bekend met een yfz450 zie ik.
een raptor 660 /700er is hier niks tegen
een yfz450 is niet voor niks de snelste quad momenteel van de markt.
een yfz 450 is veel agressiever. en ik raad hem echt geen beginner aan. heb zelf een 660 raptor gehad van 2004.
met een crd demper. en een dyno jet kit erin. en nog wat poes pas. was een super quad eerlijk is eerlijk helaas gestolen geworden.
maar bezit nu een yfz450 op kenteken de quad is nog stock, en ik kan je garanderen wat een power ,wat een geweld. de raptor is er een stuk minder krachtig tegen. alhoewel ik wel medeel ook eerlijk een raptor rijdt lekkerder over de weg. maar de yfz maakt alles goed wanneer zij zand onder haar voetjes krijgt, en op de weg is het redelijk te doen ook nog met noppen. een yfz 450 heeft wel iets meer onderhoud zo is het dus
echter als je raptor wilt ga voor de 700er 660ers hebben nog veel foutjes,ook mijn 660er had dat probleem en dat was 2004 2001 raad ik je af wegens de versnellings bak, der zit een lager met kogeltjes. die kogeltjes willen wel eens loskomen en slaan putjes in de hele bak en rondom,, evhter wens ik je succes en veel plezier met je komende quad