CF X6

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer

CF X6

Bericht door Farmer JM »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb interesse gekregen sinds ik van plan ben om een landbouwquad te kopen.
Na veel rondkijken heb ik ondertussen al ondervonden dat er veel merken bestaan die een 4x4 in het gamma hebben.
Ik zou liefst een zware quad willen die standaard goed uitgerust is voor een betaalbaar bedrag. Mijn aandacht valt vooral op de X6 van CF Moto: 600cc, winch, lange versie,...
http://www.cfmbenelux.be/nl/view12.asp
Graag had ik jullie mening eens geweten over deze quad, die pas verkrijgbaar wordt halverwege deze maand.
Wat mij opvalt is dat de X6 bijna 100kg meer weegt dan een gelijkaardige van Yamaha enzo. Die extra kg's zijn toch tenadele denk ik voor het verbruik, optrekken,.. Het enige voordeel dat ik erin zie is dat hij met de winch meer kan vertrekken, als de winch dan sterk genoeg is tenminste.

mvg
JM
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: CF X6

Bericht door libie »

Ik dacht dat een grizzly 550 rond de 270 Kg weegt. De X6 is gehomologeerd voor 2 personen en is een lange versie, dus moet deze ook wel iets anders gebouwd zijn voor 2 personen. Er staat ook een winch. Als ge het een en andere gaat optellen zal het verschil in gewicht wel afnemen. Kwa verbruik zal geen heel groot verschil maken.
dommelsch
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door dommelsch »

doe eens een testrit bij een dealer (info@deforceroeselare.be) ze rijden super
Laatst gewijzigd door dommelsch op di 23 mar, 2010 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
www.ktmracing.be the orange army
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door libie »

Testrit via Flanders Quadshop mogelijk.
info@flandersquadshop.be
Steve' De Breuker
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Steve' De Breuker »

meer gewicht is meer trekkracht dus das een voordeel.
zet zone yamaha maar is tegen nen cf x6 ge zult zien da de cf moto me de yamaha speelt :o
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

Steve' De Breuker schreef:meer gewicht is meer trekkracht dus das een voordeel.
zet zone yamaha maar is tegen nen cf x6 ge zult zien da de cf moto me de yamaha speelt :o
meer gewicht is meer trekkracht ????????
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

Steve' De Breuker schreef:meer gewicht is meer trekkracht dus das een voordeel.

ge slaat 2 dingen door elkaar...

soit, een langere wielbasis zal het idd halen van een kortere, heeft niks met merk te maken
Steve' De Breuker
Toeschouwer
Toeschouwer

age meer weegt kunde meer trekke he das toch logisch of snapte da ni??????
ge zet toch ook gene kleinen tracteur van een paar ton voor kei grote kar he dus!!
wielbasis heeft dare niks mee te make ze
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

Steve' De Breuker schreef:age meer weegt kunde meer trekke he das toch logisch of snapte da ni??????
ge zet toch ook gene kleinen tracteur van een paar ton voor kei grote kar he dus!!

:roll:

vb
een CF500 lange versie "wint" in touwtrekken van een grizz 700 of derg door de langere wielbasis, heeft gene zak te maken met het gewicht vd quad

nog een bleuke zeker ? :mrgreen:
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

snap er niks van, maar het zal aan mij liggen zeker ? :D
Steve' De Breuker
Toeschouwer
Toeschouwer

brutus schreef:
Steve' De Breuker schreef:age meer weegt kunde meer trekke he das toch logisch of snapte da ni??????

:roll:

vb
een CF500 lange versie "wint" in touwtrekken van een grizz 700 of derg door de langere wielbasis, heeft gene zak te maken met het gewicht vd quad

nog een bleuke zeker ? :mrgreen:

kweet ni of ge da weet maar ik heb aan touwtrekke gedaan dus zal er wel wa van wete denk ze :wink:
age 8 dikke manne me touwtrekke tege 8 panlatte zet wie wint er dan denkte???
een touwtrek wedstrijd is op gewicht( 2 ploege moete hetzelfde wege) anders ist ni eerlijk.
en me dieje wielbasis ja daar zalt ook wel mee te make hebbe wrsl
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

allez, ik zal nog s een poging doen...

2 identieke quads van gewicht en vermogen (pk en koppel) en dezelfde bestuurders (lengte, gewicht)

enige verschil, de ene quad heeft een (bvb) 15cm langere wielbasis

welke wint het touwtje trek ? ( en nee, den diene die t rapst gas geeft telt niet als antwoord :mrgreen: )
Farmer JM
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Farmer JM »

De plaats waar de sleepkabel aangekoppeld wordt aan de quad zal ook al veel bepalen:
Hoe hoger, hoe meer gewicht je op uw achteras kan krijgen, dus zal een langere quad meer kunnen trekken aangezien hij meer weegt voor de achteras.
Zet 2 identieke quads, identieke chauffeurs, identieke ondergrond en identieke aankoppeling, dan zal de trekkracht van beide gelijk zijn!
Hoe meer iets weegt, hoe groter de trekkracht, al moet de motor wel nog de wielen draaiende krijgen hé!
brutus
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door brutus »

Farmer JM schreef: Zet 2 identieke quads, identieke chauffeurs, identieke ondergrond en identieke aankoppeling, dan zal de trekkracht van beide gelijk zijn!
logisch

maar als er 1 een iets langere wielbasis heeft zal die winnen
Steve' De Breuker
Toeschouwer
Toeschouwer

het gewicht speelt er dan toch ook ne rol in he wa ik int begin zij:D

is iets anders, brutus gij kent presies veel van quads he awel onlangs heb ik ne cf moto x6 gekocht( heb hem pas volgende week of de week daarop) denkte da ik een goei keuze gemaakt heb?

voordele waarom ik hem heb gekocht zijn:
-kostprijs
-kvindt dat de mooiste quad
-homologatie
-voor 2 personen
-trekhaak + stekker voor verlichting aanhangwagen, winch (staat er allemaal standaard op)

ik vroeg mijn verkoper of me cf moto moest onderdoen voor ne yamaha of ni, en hij zei van niet.( hij verkoopt zelf ook yamaha). wa denkt gij?
en ik vroeg waar het verschil van kostprijs zat tusse de 2 en hij zei da zit hem in de naam van cf moto omdat nog ni zo bekend is.

ik hoop dage me iere positieve commentaar kunt op geve :)
Plaats reactie