Raptor 700 Achteras herstelling + Winterkuis

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Raptor 700 Achteras herstelling + Winterkuis

Bericht door Blackout »

Linkarm bevestigen aan je achterbrug en kader:
Afbeelding

Zo moet het eruit zien: vergeet die onderste nippel en diegene bij de bevestiging op je kader niet:
Afbeelding

Begint er al wat op te lijken:
Afbeelding

Toch mooi met die achteras :) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die 2 rubberen ringen die je hier ziet, daarvan was er eentje wat versleten, helemaal uitgerokken, heb de beste langs de binnenkant gestoken want daarover komt die bevestiging voor je remklauw, de buitenste blijft vrij:
Afbeelding

Even een kleine handleiding voor diegenen die dit werk ook moeten doen en het willen besparen om 5keer die achteras er terug te moeten uitnemen :):
- Steek de achteras er nog niet in
- Plaats de bevestiging voor het tandwiel op de achteras en vergeet het circlipje niet.
- Plaats de bevestiging voor de remklauw terug op zen plaats, deze schuift over het stukje van de bus dat uitsteekt langs de rechterkant van de achterbrug.
- Edit: om geen 6keer de achteras eruit te halen: vergeet de circlip niet van de bevestiging voor de remklauw!
- Plaats de remschijf en duw deze goed in de lager (dus nog niet op de achteras! je schuift die er zo dadelijk door)
- Leg je ketting al klaar zodat deze al over je achteras gaat.
- Steek de achteras langs de linkerkant erin en schuif (met wat kracht) door tot die er goed insteekt. Zorg ervoor dat de bevestiging voor het tandwiel goed in de lager gaat.
- Kijk na of de rubbers naast de lagers mooi aansluiten zoals je op volgende foto's zal zien.

Afbeelding

Rubber moet goed aansluiten:
Afbeelding

Afbeelding

Nog een klein vraagje:
Maakt het uit hoe die busjes erop zitten? Is dit vrije keuze naar hoe je breed je wil of moeten ze in een bepaalde volgorde?
Afbeelding

Of zo?
Afbeelding
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Blackout »

Niet veel reacties hier...

En nog steeds geen reactie van een Moderator, alhoewel ik al 2 keer vraag dit topic te verplaatsen en zelfs naar beide een pb heb gestuurd :chagarijn:
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Volgens mij moeten de busjes zoals op de laatste foto te zien is.
Raptor 660 SM
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

mooie uitleg man! :buig:
als er een "how to" sub forum komt moet dit er bij komen.

over die busjes, dit is naar vrije keuze, hoe breed je de quad wilt hebben, denk ik zo. :wink: ( dacht het ooit eens gelezen te heben ergens)

:applaus:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stino89 »

Blackout schreef: Die 2 rubberen ringen die je hier ziet, daarvan was er eentje wat versleten, helemaal uitgerokken, heb de beste langs de binnenkant gestoken want daarover komt die bevestiging voor je remklauw, de buitenste blijft vrij:
Afbeelding
Die buitenste o ring hoort daar niet, daar moet een grote circlip zitten die je remklauwbracket tegen houdt.

En die busjes is idd naar eigen keuze, daarmee kan je de breedte instellen die je wilt.
Yamaha Yfz 450
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Blackout »

thx dieseltank :) fijn om te horen!

@Stino89: Idd goeie opmerking van jou.
Ik heb dit gemerkt bij montage van de circlip. Maar ik dacht dat die rubberen ring er nog onder hoorde, en dat dit bij mij gewoon niet meer goed paste aangezien die wat uitgerokken was. En daarom heb ik die er dan maar uit gelaten.
Snap wel niet goed van waar ik die dan gehaald heb :s denk dat er misschien 2 over elkaar instaken ofzo bij de oude as
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Heb je ook een beschrijving hoe je je lagers eruit gehaald hebt? :D En welk type/maat lagers erin zitten.

Mijn lagers zijn ook aan vervanging toe. :p
No Can't Do!
Sebastien
Quadracer
Quadracer

Bericht door Sebastien »

topic is verplaats naar tuning projecten.

excuses voor lang wachten,

grtz
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Blackout »

Bedankt Sebastien :buig:

Ardjuh sorry dit deel heb ik niet zelf gedaan.
Zoals je op de eerste foto's kon zien was de bus tussen de lagers er vrij erg aan toe.
Ik heb dit binnen gedaan bij Deliège en hij heeft die bus laten maken en nieuwe lagers geplaatst.

Ik heb ook het gereedschap niet voor lagers.

Maar je vind hier wel ergens de service manual voor de raptor en anders stuur je me maar een pb, ik heb em liggen; daar staat alles duidelijk in!
Stino89
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Stino89 »

Ardjuh schreef:Heb je ook een beschrijving hoe je je lagers eruit gehaald hebt? :D En welk type/maat lagers erin zitten.

Met een staaf en hamer eruit kloppen, langs de andere kant kun je ze dan uitpersen.

Best zo een kit kopen met lagers en seals in, want het is een rare maat, heb me er al dood achter gezocht. Maat is 40 binnen, 64 buiten. Ik kan alleen maar 40 - 68 vinden.
Yamaha Yfz 450
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Blackout »

Deze set: http://www.quadfun.be/newshop/catalog/p ... ts_id=3474" onclick="window.open(this.href);return false;

nee?

Ik heb er iig €90 voor betaald bij Deliege, voor de lagers alleen, zonder werk enz he.

Edit:
Bij quadtuning.nl betaald je €103 als je bij model kiest voor raptor 700: http://www.quadtuning.nl/all-balls-wiel ... !!!1573!NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Klopt, all balls heeft een prijs wijzeging doorgevoerd dus prijzen worden nog even aangepast bij quadtuning :D :afgestudeerd:
Laatst gewijzigd door Grizzly700 op di 06 apr, 2010 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Nog een klein vraagje:
Maakt het uit hoe die busjes erop zitten? Is dit vrije keuze naar hoe je breed je wil of moeten ze in een bepaalde volgorde?
exact zoals je het zegt, vrije keuze :wink:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Blackout »

Ondertussen steekt de achterkant volledig in elkaar.
Sinds zaterdag eigenlijk al :p

Zal morgen een foto-update doen en de huidige plannen vertellen :wink:

kwestie van even wat spanning op te bouwen :evil:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

Stino89 schreef:
Ardjuh schreef:Heb je ook een beschrijving hoe je je lagers eruit gehaald hebt? :D En welk type/maat lagers erin zitten.
Met een staaf en hamer eruit kloppen, langs de andere kant kun je ze dan uitpersen.
Best zo een kit kopen met lagers en seals in, want het is een rare maat, heb me er al dood achter gezocht. Maat is 40 binnen, 64 buiten. Ik kan alleen maar 40 - 68 vinden.
Lijkt me sterk dat ze geen Norm lager genomen hebben... weet het van een andere YFZ rijder dat het hem wel gelukt is om
zijn lagers te vervangen. Zonder de orginele lagers te pakken.

Zitten er trouwens kogel lagers in of ton lagers? Als er toch andere lagers in gaan zit ik te denken om er ton lagers in te gooien (wanneer mogelijk uiteraard), die kunnen behoorlijk wat meer kracht hebben.. alleen zijn niet gemaakt om 22.000 rmp te draaien. Maar dat zie ik nog zo snel niet gebeuren op me achteras. :D
No Can't Do!
Plaats reactie