van belgisch naar NL kenteken
van belgisch naar NL kenteken
Hallo,
Wat zijn ong de kosten om een quad die al een belgisch kenteken heeft, in te voeren naar nederland en dus op NL kenteken te zetten?
Wat zijn ong de kosten om een quad die al een belgisch kenteken heeft, in te voeren naar nederland en dus op NL kenteken te zetten?
Re: van belgisch naar NL kenteken
ongeveer 100 euro voor het keuren + BPM. Hoe hoog de bpm is ligt aan hoe oud de quad is en wat de nieuwprijs is.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Re: van belgisch naar NL kenteken
Is het het verschil tussen de belgische en nederlands bpm, of moet je de volledige nederlandse bpm betalen??
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: van belgisch naar NL kenteken
hihi, wat denk je nou echt?Boncari schreef:Is het het verschil tussen de belgische en nederlands bpm, of moet je de volledige nederlandse bpm betalen??
natuurlijk moet je als nederlander de volle pond betalen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: van belgisch naar NL kenteken
Dan zou ik nooit invoeren, dan betaal je eigenlijk 2x bpm
We leven toch in europa, dat zou toch allemaal gezamenlijk geregeld zijn ofzo
We leven toch in europa, dat zou toch allemaal gezamenlijk geregeld zijn ofzo
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: van belgisch naar NL kenteken
de quad moet in belgie op kenteken gestaan hebben , dit is het makkelijkste , dan heb je een roze papier , dat die binnen de eu op kenteken stond. je betaal idd 100 euro voor het keuren , maar wat houd het keuren in , totaal niks de quad's worden niet gekeurt , er word maar heen gekeken of e merken in de lampen zitten ( dit gebeurt ook nooit ) en naar chachie nummer en motor nummer.
ik had me barossa en suzuki uit belgie gehaald , er zijn paar dingen die wel van belang zijn , je hebt stads licht nodig , knipperlichten met bij behorende schakelaar voor alarmlichten enzo en horn moet die hebben.
wil je weten wat er bij komt van de bpm kosten , bel dan ff naar de belastingslijn , hun zeggen het je precies.
en jongens , je hoeft maar 1x bpm te betalen
ik had me barossa en suzuki uit belgie gehaald , er zijn paar dingen die wel van belang zijn , je hebt stads licht nodig , knipperlichten met bij behorende schakelaar voor alarmlichten enzo en horn moet die hebben.
wil je weten wat er bij komt van de bpm kosten , bel dan ff naar de belastingslijn , hun zeggen het je precies.
en jongens , je hoeft maar 1x bpm te betalen
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: van belgisch naar NL kenteken
Maar Boncari bedoeld. Degene die hem in Belgie gekocht heeft, heeft ook al een keer BPM betaald. Bij de belastingdienst rekenen ze weer BPM over de catalogusprijs, terwijl ze niet de eerder betaalde BPM eraf halen. Dat was tenminste niet bij mij zo. Je betaald wel een percentage minder, omdat ze rekenen hoe oud die is, maar eigenlijk betaal je extra BPM.sjmallie94 schreef:de quad moet in belgie op kenteken gestaan hebben , dit is het makkelijkste , dan heb je een roze papier , dat die binnen de eu op kenteken stond. je betaal idd 100 euro voor het keuren , maar wat houd het keuren in , totaal niks de quad's worden niet gekeurt , er word maar heen gekeken of e merken in de lampen zitten ( dit gebeurt ook nooit ) en naar chachie nummer en motor nummer.
ik had me barossa en suzuki uit belgie gehaald , er zijn paar dingen die wel van belang zijn , je hebt stads licht nodig , knipperlichten met bij behorende schakelaar voor alarmlichten enzo en horn moet die hebben.
wil je weten wat er bij komt van de bpm kosten , bel dan ff naar de belastingslijn , hun zeggen het je precies.
en jongens , je hoeft maar 1x bpm te betalen
Raptor 660 SM
Re: van belgisch naar NL kenteken
Dan had ik direct een andere vraag over het invoeren van belgisch naar nederlands kenteken.
Ik ben zelf van plan om een supermotard naar nederland te halen vanuit belgie, met een factuur die lager uit komt dan de catologusprijs. dus minder bpm betalen.
Deze supermotard quad heeft alle papieren erbij, plus homologatie voor 2 personen. maar zoals iedereen weet zijn die meestal verlaagt, wegbanden, race uitlaat enzz...
Nu wou ik wel eens weten of zo'n supermotard quad ook zo door de rdw keuring komt??
Groetjes
Ik ben zelf van plan om een supermotard naar nederland te halen vanuit belgie, met een factuur die lager uit komt dan de catologusprijs. dus minder bpm betalen.
Deze supermotard quad heeft alle papieren erbij, plus homologatie voor 2 personen. maar zoals iedereen weet zijn die meestal verlaagt, wegbanden, race uitlaat enzz...
Nu wou ik wel eens weten of zo'n supermotard quad ook zo door de rdw keuring komt??
Groetjes
>>>Suzuki lt-z 400 Super Motard<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
Re: van belgisch naar NL kenteken
Verlaagd en weg banden lukt het wel mee. Mits de wegbanden geen scooterbanden zijn, want daar houden ze bij de RDW niet van Race uitlaat komt er denk ik niet doorheen, want dan zit je al snel over de DB maximum.Dave-r schreef:Dan had ik direct een andere vraag over het invoeren van belgisch naar nederlands kenteken.
Ik ben zelf van plan om een supermotard naar nederland te halen vanuit belgie, met een factuur die lager uit komt dan de catologusprijs. dus minder bpm betalen.
Deze supermotard quad heeft alle papieren erbij, plus homologatie voor 2 personen. maar zoals iedereen weet zijn die meestal verlaagt, wegbanden, race uitlaat enzz...
Nu wou ik wel eens weten of zo'n supermotard quad ook zo door de rdw keuring komt??
Groetjes
Verder is het wel handig als je dat factuur van de aankoopprijs laat zien, want als je geluk hebt rekenen ze het daar over, maar anders gaan ze kijken wat het in NL kost en zal de prijs daarover berekend worden.
Verder moeten alle standaard onderdelen erop zitten, kwa spiegels, knipperlichten en reflectoren met een E-keur. Iets wat mensen over het hoofd zien is dat de lampen die op een Raptor zitten totaal niet goed gekeurd zijn en dus eraf moeten voor de keuring. Daarvoor in de plaats dien je een E-keur lamp erop te zetten. Ik heb er nog 1 te koop voor weinig als je hem nodig hebt.
Raptor 660 SM
Re: van belgisch naar NL kenteken
Dan moet het in princiepe met de quad die ik ga invoeren dus wel lukken.
De quad heeft voor de rest alles, knipperlichten,lampen spiegel claxon enz... , heb zelf standaard uitlaat erbij dus die er onder zetten dan. en ja kwa banden zitten er geen scooterbanden onder dus dat moet ook wel goed zitten dan.
Het enigste wat er niet op zit zijn reflectoren, maar ff twee kopen en er achter op zetten en klaar weer
het betreft geen yamaha raptor maar een suzuki ltz 400 en ik weet dat daar e-keur lampen op zitten.
Dus binnenkort als de quad in nederland is ff te keuren gaan in amsterdam, ik hou jullie wel op de hoogte.
M.v.g
De quad heeft voor de rest alles, knipperlichten,lampen spiegel claxon enz... , heb zelf standaard uitlaat erbij dus die er onder zetten dan. en ja kwa banden zitten er geen scooterbanden onder dus dat moet ook wel goed zitten dan.
Het enigste wat er niet op zit zijn reflectoren, maar ff twee kopen en er achter op zetten en klaar weer
het betreft geen yamaha raptor maar een suzuki ltz 400 en ik weet dat daar e-keur lampen op zitten.
Dus binnenkort als de quad in nederland is ff te keuren gaan in amsterdam, ik hou jullie wel op de hoogte.
M.v.g
>>>Suzuki lt-z 400 Super Motard<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
>>>Suzuki gsx-r 750<<<
>>>My ride's<<<
Re: van belgisch naar NL kenteken
Dan moet het inderdaad helemaal goed komen! Succes met de invoering
Raptor 660 SM
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: van belgisch naar NL kenteken
ze keuren hem niet ze controleren maar naar chachie nummer en motor nummer . want bij ons was iemand die zij , ''jammer dat dezen voertuigen niet gekeurt hoeven te worden '' dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Re: van belgisch naar NL kenteken
Ze keuren wel degelijk hoor. Af en toe heb je gewoon geluk dat ze makkelijk doen.sjmallie94 schreef:ze keuren hem niet ze controleren maar naar chachie nummer en motor nummer . want bij ons was iemand die zij , ''jammer dat dezen voertuigen niet gekeurt hoeven te worden '' dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn
Raptor 660 SM