Bashan elektriciteit vraagje

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

Dag luitjes

Ik ben mij loempia aan het opknappen zodat ik ermee over de weg kan. Mijn oude kabelboom was niet compleet dus nieuwe gehaald bij alg. Alles aangesloten, maar nou kom ik met een paar draadjes niet uit.
Deze hou ik over

het elektrisch schema:
Afbeelding

Het uit schema kunne halen dat de groen met geel en de daarbij horende zwarte voor het remlicht is maar waarvoor de groen met rode en de andere zwarte is weet ik niet
Afbeelding

Dan heb ik ook nog de 2 dradige groen met blauw en zwarte over deze zit vooraan aan de kabelboom waar alles samenkomt.
Afbeelding

Dan heb ik ook nog dit blauwe draadje van de startknop over
Afbeelding

En als laatste heb ik deze zwart met witte en groene over. de andere verbinding sluit aan op de startknop
deze zwart met witte en groene lopen naar de achterkant van de quad.
Afbeelding

Afbeelding

ik denk dat de zwart met witte en groene wat te maken hebben met de startonderbreking???
Kan een van jullie bashan rijders misschien een kijke nemen waaraan deze draadjes zijn aangesloten en waar ze naartoe lopen?

Mijn dank is groot :buig: :buig:
henry
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: di 16 dec, 2008 16:10

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door henry »

Die stekkertje,s met zo,n plasticje er om zijn hoogstwaarschijnlijke van de knipperlichten.
Die zwart/groene (met plasticje er om) die in die dikke bundel zitten,(zo,n soort bind condoom) die komen op je handremhandel (rechts) is voor het starten.

succes en veel plezier
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

henry schreef:Die stekkertje,s met zo,n plasticje er om zijn hoogstwaarschijnlijke van de knipperlichten.
Die zwart/groene (met plasticje er om) die in die dikke bundel zitten,(zo,n soort bind condoom) die komen op je handremhandel (rechts) is voor het starten.

succes en veel plezier
Dat die met plasticje voor knipperlichten zijn lijkt me niet want ik heb voor al 4 andere aansluitingen die met dezelfde kleur op elkaar aansluiten oranje en lichtblauw en 2 groene. Deze plasticje zitten in jouw bind condoom die van de knipperlichten lopen los naar de zijkanten.
Maar dat van die handremhendel kan wel kloppen :)

maar dan blijven opnieuw deze 2 plus de 2 andere over die niet als remlicht fungeren
Afbeelding

en nog steeds het blauw met witte draadje van de startknop en de groene en de zwarte in plasctic die naar achter lopen.
Kan iemand niet even een kijkje nemen onder zijn/haar kappen?
henry
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: di 16 dec, 2008 16:10

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door henry »

Zitten ze aan de voorkant van de kabelboom (zeg maar stuur kant) of de achterkant.
De TOETER is het ook niet he, dat zijn 2 platte stekkertje.
Start ie al wel dan???
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

henry schreef:Zitten ze aan de voorkant van de kabelboom (zeg maar stuur kant) of de achterkant.
De TOETER is het ook niet he, dat zijn 2 platte stekkertje.
Start ie al wel dan???
Jup ze zitte aan de voorkant. nee toeter loopt vanaf lichtschakelaar. Nog niet gestart wil eerst alles aansluite :wink:
handigst zou weze als een bashan rijder eve een kijkje zou neme :oops:
henry
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 92
Lid geworden op: di 16 dec, 2008 16:10

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door henry »

bmw5s schreef:
henry schreef:Zitten ze aan de voorkant van de kabelboom (zeg maar stuur kant) of de achterkant.
De TOETER is het ook niet he, dat zijn 2 platte stekkertje.
Start ie al wel dan???
Jup ze zitte aan de voorkant. nee toeter loopt vanaf lichtschakelaar. Nog niet gestart wil eerst alles aansluite :wink:
handigst zou weze als een bashan rijder eve een kijkje zou neme :oops:
Ik kan zo niet even voor je kijken.
Maar ik had hem allang gestart :crosser: dan kun je ook zien wat er niet werkt (en wel werkt)
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

geen chinezen? :roll:
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

dag lui :D

Ik ben met een paar draadjes alweer verder. Dit betreffend foto's 5 en 6. Heb op bashan.de gekeke en heb daar dit gevonde(sorry voor het verrotte taalgruik :lol: )

Bij de "Grabbar", dat is achter de beugel / vervoerder is nog links een dergelijke zinloze gelaste oogje, toch?
Het is wat een kill switch-off te groeien, dus iets als rijst lijn daalt bij een ongeluk.
En de twee draden achter de terminal zijn zinloos voor.
Als je denkt dat samen het vliegtuig onmiddellijk (vooraf de draden gezet zijn aangesloten op het contactslot vooraan ook).
Het sluiten van de korte ontsteking (maak je geen zorgen, omdat vliegen geen back-up).
De draden zijn standart-matig in Basan kabelboom in.
Een dergelijke kill switch is standaard, zelfs met zulke kleine kinderen Quads 110ccm in, zelfs de rug.

Ik kan er dus uit opmaken dat het voor een killswitch is voor achterop de quad. Wat ik ermee ga doen weet ik nog niet. Mssn gewoon op elkaar laten doorlopen als er toch geen killswitch tusse zit??? of hoe hebben jullie dat?

Mvg
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 750
Lid geworden op: ma 08 sep, 2008 12:28

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door Mark_T »

Ik heb nog nooit een kill switch achterop de quad zien zitten, behalve bij die 90cc quadjes van Yamaha. Dan kan de vader die achter zn zoon aanloopt hem uit zetten wanneer het mis gaat. :mrgreen:

Maar ik had hiervoor een chinees, maar daar zat er geen 1 op en heb ik ook geen aansluiting ervoor gezien. Ik zou die tekst wel ff wat beter laten vertalen. Of deze stekkers aan elkaar verbinden en starten op goed geluk.
Raptor 660 SM
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door Boncari »

Kun je ff de duitse tekst oploaden, ik denk dat ik dat beter snap dan de vertaalde tekst ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
bmw5s
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: di 08 dec, 2009 17:46

Re: Bashan elektriciteit vraagje

Bericht door bmw5s »

dag luitjes :D

Mijn probleem is opgelost hoor had een mail naar alg moto gestuurd en die hadden eve in een quad gekeken.


Foto1:
Zit vooraan in de quad in het zwarte ding wat alle draden bij elkaar houd.
deze 4 draadjes
groen/rood, zwart zijn niet in gebruik
groen/geel, zwart remsensor
foto 2:
Zit ook vooraan in de quad in het zwarte ding. de groen met blauw en zwarte draad
niet in gebruik
foto 3:
Het blauw met witte draadje wat van de startknop komt
Is verbonden met de zwart/witte die je noemt bij foto 4.
foto 4:
de zwart met witte en groene draadje. De andere verbinding die je zit sluit aan op startknop.
De zwart met witte loopt naar de achterkant van de quad.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Onze excuses dat het zo lang duurde.


Met vriendelijke groet,
Plaats reactie