Warrior 350 koud schakelt slecht

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Warrior 350 koud schakelt slecht

Bericht door pointblanque »

Hallo allemaal,

Ben nieuw hierzo, en heb sinds 2 weken een warrior 350 uit 2001.
Eerste week alles prima, ook koud starten, nergens problemen mee.

Deze week, dus de 2de week, treden er bij koude start problemen op. quad start prima, slaat in 1x aan.
Echter, quad is gestart, doe me helm op, handschoenen aan, rustig weg rijden in 1, en dan lukt 9 van de 10x het niet om hem naar z'n 2 te krijgen.
Zodra de quad een kleine 400/600m gereden heeft, of tijdje stil voor het stoplicht, komt de motor op temperatuur en schakelt verder prima. Tevens sinds vandaag, als die koud is en ik rij weg gaat prima.
Echter als ik vol acceleer (dus niet hoge toeren, maar vanuit lage toeren vol gas geef) dan slipt de koppeling. Is vooral in de midden toeren merkbaar. Heb dit eerder nog niet gehad...Kan misschien sporadisch alleen vandaag voorgekomen zijn maar het baart me zorgen.

Als ik bij koude start de koppeling opdraai, dan schakelt die wel naar z'n 2, echter zodra het motortje warm is, dan slipt de koppeling...kut oplossing dus...zou gewoon normaal naar z'n 2 moeten schakelen.

Van z'n 5 naar 6 als die goed warm is, wil weleens missen, komt in een soort vrij (tandwielen naar elkaar "brengen")?
Draag vrij dikke schoenen, misschien het daar aan ligt, maar dit zou niet mogen gebeuren mijn insziens...

Ik begin het idee te krijgen koppeling op is, kan iemand dit bevestigen? En als dit niet zo is, wat zou het probleem kunnen zijn?
Indien die op is, weet iemand wat nieuwe platen ongeveer kosten?

Er zit trouwens 10w40 vol synth olie in, volgens de vorige eigenaar.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Re: Warrior 350 koud schakelt slecht

Bericht door JohnBeton »

ik zou eens proberen met nieuwe olie er in te doen, 10w40 zou goed moeten zijn.
Het zou kunnen dat je koppelingsplaten aan het verslijten zijn, maar als hij het enkel koud doet kan het zijn dat het de olie is.
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

oude eigenaar had er nieuwe olie ingedaan, dit heb ik zelf bij aankoop gezien, olie was zo goed als blank...
is nu inmiddels een stuk donkerder, heb er ook al aardige afstand mee gereden, gok om en nabij 300km ermee gereden, olie is nu al een stuk donkerder...

eergister nog even gekeken, olie pijl en kleur zijn in principe goed.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Wellicht is het stukje bij de schakelpook/motorblok niet meer goed.

Ik heb dit ook gehad met mijn warrior dat deze slecht wou schakelen wanneer deze koud was.
Na een grote beurt bij mcg-racing was dit verholpen en schakelt zeer fijn :buig:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

ik denk dat uw koppeling versleten is omdat ze slipt zeg je
als je koppeling los laat is de kabel dan een beetje los of zit deze nog gespannen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

koppeling slipt niet meer, had um gisterochtend aangedraaid ivm koud slecht schakelen, en op me werk vergeten terug te draaien, dus 's middags slipt die idd...is inmiddels dus gefixt.
spanning op de kabel is verder normaal.

schakelstift staat ook op een vrij normale positie.
denk idd eerder de schakelpookas, heb al even gekeken wat die kost.

heb morgen een afspraak staan bij quadtuning.nl, ga wat eerder erheen, daar eens overleggen wat het zou kunnen zijn...heb toch nog wat spulletjes nodig.

allen bedankt voor jullie reacties, ik laat zaterdag even horen of ik wat wijzer ben geworden ;)
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

koppeling slipt weer, bij rustig rijden en bij goed warme motor valt het allemaal mee, maar als die koud is :x

in ieder geval zijn we erachter wat het is...de koppelingsplaten :(

bij quad tuning geweest, halve machine is nagekeken! Sinds vandaag gigantische klappen uit de uitlaat, komen we erachter dat bijna de complete bocht is doorgescheurd! Bedankt vorige eigenaar voor de goeie manier van uitlaat monteren!!
Rechter pakking lekte sinds deze week, en koppelingsproblemen, waarschijnlijk verkeerde olie!! Olie was aan de zeer lage stand, nieuwe olie erin van quadtuning, tot voor zover niks zien lekken...heb um vanavond toch nog even zeer goed mogen testen :-D

vandaag even me paps gebeld of ik toegang kon krijgen tot de werkplaats...ja dus! dat was goed nieuws!! uitlaatje eraf getrokken in 30/35 minuutjes...wel een gepriegel, koppelingskabel/pakeerrem houder moesten los om de flensklem los te krijgen...hm als ik het bedacht had zat die aan de bovenkant!
Zooitje los gehaalt, uitlaatbocht hing nog aan een stukje staal van om en nabij 1cm, op de scheureinden gepuntlast (mig) daarna om de halve cm (om torderen ivm warmte te voorkomen) daarna dichtgelast.
Uitlaat even snel met zinkspray gespoten (ivm roest e.d.), laten drogen, gemonteerd en jaaa hoor zit er weer prima onder, sterker nog, je ziet bijna niet eens dat het gelast is!

heb bij quad tuning koppelingshendel gekocht, liter olie, kettingspray, banden gebalanceerd, hebben ze ook nog de koppelingshendel gemonteerd, de wielen gericht, en de olie bijgevuld, en dan krijg je ook nog een stuk taart!!!!
hoezo goede service? dat is geen goede service, dat is een super goede service!!

voor de taart moet ik trouwens wel een mede forumganger bedanken, al weet ik zijn naam niet, was vandaag bij quadtuning om een as en nog wat dingen te halen voor een raptor als ik het goed heb!
Stond vandaag bij quadtuning zowiezo een zeeeer mooie raptor!

vanavond nog heerlijk een stukje wezen toeren, en nog even wat zandweggetjes gereden, met de koppeling is nog goed te rijden, al is het wat extra opletten en wat rustiger aandoen!
uitlaat net nog gecontroleerd en zit er nog prima onder!
Plaats reactie