Baja koppeling al te licht???? !!!

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Baja koppeling al te licht???? !!!

Bericht door Hellracer »

Mijn koppeling slipt soms van 5000 tot 8000 toeren zelfs in volgende vitesse, is wreed vervelend omdat hij dan de energie verliest natuurlijk en niet vooruit gaat.

Nu ik de uitlaat ook wat gemodificeert hebt is het vaker door het extra vermogen.

Ik zal bij piranha eens gaan omdat ik in garantie ben natuurlijk maar is het ook niet best dat ik direct zwaardere veren steek zoals ik bij mijn honda gedaan heb.

Nicolas heb je zo'n veren van BARNETT voor Baja??

Hopelijk vervangen ze de platen en ik de veren heb ik nieuwe koppeling hey anders binnenkort misschien ter plaatse rijden :)

Want er komt een HSR42 of HSR45 op mijn baja :) TM versie maar chrome :) dan zal de koppeling eerst in orde moeten zijn.
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Bestaat wel, maar kan er niet direct aan geraken.

http://www.barnettclutches.com/applicat ... Bombardier

Ben je zeker dat je clutch kabel niet te veel spant ? Mag vrij los staan zulle. Je hebt toch geen olie gebruikt met anti-frictie producten in ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

heb olie nog niet veranderd met op www.atving.com heeft vele mensen dit voor vanaf modificatie voor meer power :(

Ik ga voor RWR 60% stiffer springs. En dan alle modificaties en hopla superbom , nog meer :)

Koppeling kabel staat goed :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Ludovic 250 »

het zou ook kunnen dat je koppelingsplaten versleten zijn of dat er verkeerde olie is ingeweest
Yamaha Blaster 2003 geprepareerd=>ROCKET
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

Piranha gebelt en ze hebben ook problemen gehad met hun nieuwe olie van MAXIMA.

Ik heb er nu Minerale olie in gedaan zoals bij Bombardier aangevolen is en gaat al stukken beter.

Nu nog soms van 6000 naar 8000tr, maar zal nog eens verversen zodat al de oude olie weg is.

Komt dus in orde anders nieuwe koppeling in garantie en steek ik direct nieuwe hardere veren in
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

anders haal je je koppelingsplaten eruit en ga je er eens met een licht schuurpapiertje over
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Hellracer schreef:Piranha gebelt en ze hebben ook problemen gehad met hun nieuwe olie van MAXIMA.

Ik heb er nu Minerale olie in gedaan zoals bij Bombardier aangevolen is en gaat al stukken beter.

Nu nog soms van 6000 naar 8000tr, maar zal nog eens verversen zodat al de oude olie weg is.

Komt dus in orde anders nieuwe koppeling in garantie en steek ik direct nieuwe hardere veren in
Zoals al meermaals gemeld mag op een quad met natte koppeling geen olie gebruikt worden met antifrictiemiddelen. Dit zal dus de reden zijn van de problemen.
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

No Limit YFZ schreef:
Hellracer schreef:Piranha gebelt en ze hebben ook problemen gehad met hun nieuwe olie van MAXIMA.

Zoals al meermaals gemeld mag op een quad met natte koppeling geen olie gebruikt worden met antifrictiemiddelen. Dit zal dus de reden zijn van de problemen.
En piranha zou die fout dan maken??? ja ze hadden nog geen echte ervaring met deze nieuwe olie :(

als het nog slipt gaan ze de platen verwisselen of in orde brengen en ik heb mijn Ronwood 60% stiffer veren besteld
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Ludovic 250
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

ga er gewoon eens over met een licht schuurpapiertje en het is opgelost,ik heb dat ook gedaan bij men brommer,hij ging maar tot 4000 toeren en nu tot 7000-8000
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

ik ga de motor nu niet opensmijten, is onder garantie en ik heb de fout toch niet gedaan dus het is voor hun kosten hoor :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Heb je al besteld bij Ron Wood, anders heb ik daar ook nog iets nodig !
B@ckBone
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door B@ckBone »

Maxima wordt thans aangeraden door bombardier ? begrijp er toch niet meer van ...

Maar een eerlijke dealer geeft zen fouten dan ook eerlijk toe ...en zo hoort het !
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

No Limit YFZ schreef:Heb je al besteld bij Ron Wood, anders heb ik daar ook nog iets nodig !
Sorry t'is al weg hoor en idd die doen ik veel voor de YFZ450 :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Hellracer
Quadrider
Quadrider

Bericht door Hellracer »

B@ckBone schreef:Maxima wordt thans aangeraden door bombardier ? begrijp er toch niet meer van ...

Maar een eerlijke dealer geeft zen fouten dan ook eerlijk toe ...en zo hoort het !
Ja kenny, ik weet het ook niet hoor, het gaat al beter maar niet 100% dus zullen ze hem toch moeten openen en dan zal ik die 60% stiffer veren laten insteken als hij toch open is.

Ze zijn eerlijk en daar ben ik heel content mee!!!!!
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Plaats reactie