quad keuze zithoogte ca. 68 cm
-
- Toeschouwer
quad keuze zithoogte ca. 68 cm
Hi,
Mijn vrouw zit in een rolstoel. Ze rijd, wanneer ik op mijn MTB in Frankrijk de bergen in ga, mee op de quad.
Ze heeft nu een unilli cx50 , deze heb ik wat gekieteld dat ik hem niet meer de berg op hoef te duwen (ja gebeurde uiteraard eerst wel... ), uitlaat aangepast, cylinder, carburateur, luchtfilter etc. Ze komt nu geen vermogen meer te kort om mij bij te houden.
Het enige probleem ligt hem in de afdalingen. Dat ding rijd niet heel stabiel in off-road afdalingen en bij hogere snelheden kun je ook beter niet sturen (ding kart dan vrolijk rechtdoor zo ongeveer).
Is de wegligging van een andere quad een stuk beter? Ik had bv een Yamaha YFM90 op het oog.
ik heb zelf een klein aantal wensen:
-zithoogte ca. 68 cm (geen goede beenfunctie, dus altijd zittend)
-liefst schijfrem achter (of is een goede trommelrem toereikend?)
-kenteken mogelijk, evt. met kleine aanpassingen
tips?
Cheers Rob
Mijn vrouw zit in een rolstoel. Ze rijd, wanneer ik op mijn MTB in Frankrijk de bergen in ga, mee op de quad.
Ze heeft nu een unilli cx50 , deze heb ik wat gekieteld dat ik hem niet meer de berg op hoef te duwen (ja gebeurde uiteraard eerst wel... ), uitlaat aangepast, cylinder, carburateur, luchtfilter etc. Ze komt nu geen vermogen meer te kort om mij bij te houden.
Het enige probleem ligt hem in de afdalingen. Dat ding rijd niet heel stabiel in off-road afdalingen en bij hogere snelheden kun je ook beter niet sturen (ding kart dan vrolijk rechtdoor zo ongeveer).
Is de wegligging van een andere quad een stuk beter? Ik had bv een Yamaha YFM90 op het oog.
ik heb zelf een klein aantal wensen:
-zithoogte ca. 68 cm (geen goede beenfunctie, dus altijd zittend)
-liefst schijfrem achter (of is een goede trommelrem toereikend?)
-kenteken mogelijk, evt. met kleine aanpassingen
tips?
Cheers Rob
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
Re: quad keuze zithoogte ca. 68 cm
je zukt gebonden zijn aan een 4x4 , dit heeft te maken omdat ze waarschijnlijk niet kan schakelen.
en van 4x4 ben niet helemaal geionformeert , maar ze hebben allemaal achter remschijf. en vooren weet ik niet zeker , maar geloof het van wel
en van 4x4 ben niet helemaal geionformeert , maar ze hebben allemaal achter remschijf. en vooren weet ik niet zeker , maar geloof het van wel
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Toeschouwer
De yamaha yfm90 is een automaat en heeft die schijfrem. De vraag is natuurlijk alleen vooral: is het weggedrag van die yamaha beter of zijn er andere modellen aan te raden? Volgens mij kun je dat ook niet ff uitproberen ergens...
-
- Quadfanaat
bij kleine quads (68cm vind ik klein tenminste) zal de wegligging altijd slechter zijn als bij een grotere quad. dus ook tijdens het sturen en de afdaling.
voorbeeld: als ik sta met mijn benen tegen elkaar en iemand duwt me, zal ik makkelijk vallen of mijn evenwicht verliezen. dat kun je dus ook zo zien als bij kleine quads
als ik mijn benen een stukje uit elkaar zet, en diegene duwt me zal ik hooguit een klein stapje zetten, omdat mijn benen verder uit elkaar staan, dus ik de krachten beter op kan vangen. dat kun je ook zo zien als bij grotere quads.
ik zou zelf voor een groter model quad gaan, en die verlagen. zodat je de breedte hebt van een "gewone" quad, maar de zithoogte naar wens. dan heb je meer veiligheid.
voorbeeld: als ik sta met mijn benen tegen elkaar en iemand duwt me, zal ik makkelijk vallen of mijn evenwicht verliezen. dat kun je dus ook zo zien als bij kleine quads
als ik mijn benen een stukje uit elkaar zet, en diegene duwt me zal ik hooguit een klein stapje zetten, omdat mijn benen verder uit elkaar staan, dus ik de krachten beter op kan vangen. dat kun je ook zo zien als bij grotere quads.
ik zou zelf voor een groter model quad gaan, en die verlagen. zodat je de breedte hebt van een "gewone" quad, maar de zithoogte naar wens. dan heb je meer veiligheid.
yamaha blaster 2004 (black red)
-
- Quad Master
je kan ook is bij quadwinkel gaan kijken ( http://www.quadwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ) daar hebben ze echt (bijna) alle quads 4x4 sport, kinderquads vorige keer toen ik er was zelfs buggys! daar kan je ook even proberen welke je fijn vindt rijden.
Succes ermee!
Succes ermee!
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
www.donutracing.nl
Moet de quad een auto/brommer-kenteken hebben?
ongeveer maximale snelheid?
Prijsklasse?
( een verlaagde quad geen optie??)
Die liggen sowieso goed op de baan.
Zijn niet al te hoog. ( waarschijnlijk even laten opmeten hoe hoog ze echt zijn wanneer ze verlaagd zijn )
ongeveer maximale snelheid?
Prijsklasse?
( een verlaagde quad geen optie??)
Die liggen sowieso goed op de baan.
Zijn niet al te hoog. ( waarschijnlijk even laten opmeten hoe hoog ze echt zijn wanneer ze verlaagd zijn )
-
- Toeschouwer
quad-racerrr schreef:Moet de quad een auto/brommer-kenteken hebben? jep
ongeveer maximale snelheid? niet zo boeiend, tegen de 100 zou leuk zijn maar is geen pre
Prijsklasse? alle waarde naar zijn geld, maar 5000 gaat mij een beetje ver, tegen de 3000 lijkt mij prima zat.
( een verlaagde quad geen optie??) ehhmmm.. dan alleen het buddyseat? beenlengte is een stukje korter dan gebruikelijk
Die liggen sowieso goed op de baan.das helemaal waar, maar niet zo praktisch in de bergen
je bent van belgie of nederland?
Dit misschien iets voor je vrouw?
http://www.nordic-c6.be/barossa.pdf
-
- Toeschouwer
Ik kom uit Nederland, maar ben niet te beroerd om ver te rijden.quad-racerrr schreef:je bent van belgie of nederland?
ja enig nadeel is dat die quad op belgies kenteken staat.
Dus miss dat je er wat af kan pingelen en dan invoeren
Dus miss dat je er wat af kan pingelen en dan invoeren
-
- Toeschouwer
Hi allen,
ik zie dat ik een stomme fout heb gemaakt. En nu snap ik ook de ideen om een quad te verlagen. Ik dacht dat "zithoogte" de afstand was van voetsteun tot bovenkant buddy. Het blijkt dus vanaf de grond gemeten te zijn...... excuse moi.
Ik heb even gemeten wat de afstand nu is van voetsteun tot bovenkant buddy: ca. 45cm...
Hoe groot is die afstand bij een beetje normale quad?
ik zie dat ik een stomme fout heb gemaakt. En nu snap ik ook de ideen om een quad te verlagen. Ik dacht dat "zithoogte" de afstand was van voetsteun tot bovenkant buddy. Het blijkt dus vanaf de grond gemeten te zijn...... excuse moi.
Ik heb even gemeten wat de afstand nu is van voetsteun tot bovenkant buddy: ca. 45cm...
Hoe groot is die afstand bij een beetje normale quad?
Van een warrior is ongeveer 47 centimeter.
Kan je vrouw schakelen??
Anders is het wel handig om dit topic te maken in het 4x4 gedeelte van het forum, dan kunnen de mensen daar even de maten posten
Anders is het wel handig om dit topic te maken in het 4x4 gedeelte van het forum, dan kunnen de mensen daar even de maten posten
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Maten van een 4x4? Zithoogte van de mijne is 92 cm. Ben juist gaan meten want ik vond 68 al heel mini.
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!