Kan ik zo naar de rdw keuring??

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Dave-r
Toeschouwer
Toeschouwer

Kan ik zo naar de rdw keuring??

Bericht door Dave-r »

Hallo allemaal,

Ik heb mijn Suzuki ltz 400 opgehaald vanuit belgie gister, het betreft de Suzuki ltz 400 van HKW.

Mijn vraag is kom ik zo goed door de keuring heen?

Ik heb al de standaard uitlaat eronder gezet + orginele reflectors achter, en de knipperlichten werken + gevaren licht, de standaard verlichting zit erop en doet het, zijn e-keur merk, claxon en een spiegel aan de rechterkant.

En is een spiegel voldoende?

Papieren van de Suzuki ltz 400 zitten erbij, van de uitvoering van de quad, orginele kentekenbewijs vanuit belgie en ik heb een orgineel facatuur laten uit schrijven van 2000,- euro voor de bpm.

Is dit allemaal voldoende voor het invoeren en goedkeuren van de Suzuki ltz 400?

De Suzuki is tevens verlaagt en verbreed is dit geen probleem?, heb een foto toegevoegd

Afbeelding

Afbeelding

Gr Dave
>>>Suzuki lt-z 400 Super Motard<<<

>>>Suzuki gsx-r 750<<<

>>>My ride's<<<
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: Kan ik zo naar de rdw keuring??

Bericht door tjobbie »

ik zou de spoorverbreders er in ieder geval afhalen omdat ze de spoorbreedte op kunnen meten.
of 1 spiegel voldoende is durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar koop er gewoon 1 bij zou ik zeggen.
verlichting is belangrijk en MOET dus e-keur en afgesteld bij bijv. garage.
dus als de orginele verlichting geen e-keur betreft zul je deze af moeten sluiten ,letterlijk de kabels eraf halen of lampen eruit.
knipper e-keur?
heb je kenteken verlichting? e-keur?
claxon e-keur?

veel succes :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

en deze uitlaat zal ook te luid zijn voor keuring ben ik bang.
Raptor 660 SM
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Jazzy »

Ze keuren tegenwoordig alleen de papieren en het chassisnummer. Dus als het niet te veel opvalt, zoals extreme verbreding, dan kun je er wel doorheen komen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Verbreding moet er sowieso af want dit is niet toegstaan! ( mochten ze er toevallig na kijken zal dit zonde van je keuring zijn )
Daarna moet je even ergens de db's laten meten zodat je zeker weet als ze dit testen dat hij aan de eisen voldoet.
Zakie
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Zakie »

meschien een straal motor eronder ? :p
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Dave-r
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dave-r »

Bedankt voor alle reactie,

Ik hoor allemaal verschillende reactie's dus ben er nog niet helemaal uit.

zo ie zo zet ik de orginele uitlaat eronder, en de reflectors. wat betreft de spiegel kan ik altijd ff bellen voor de zekerheid of een genoeg is of dat ik er twee nodig heb.

En wat betreft de verlichting en knipperlichten die zijn gewoon e-keur.

mijn suzuki lz400 is enkel achter verbreed dus dat kan ik er zo af halen, liggen wel brede banden onder achter 10x10 en voor 8x10 hoop dat dat ook geen probleem is?

Maar als dat allemaal te veel moeite/werk is laat ik het gewoon doen door een gespeciliseerd bedrijf die hem dan ombouwen naar standaard en hem keuren en dan weer terug bouwen naar de orginele staat zoals hij nu is.

Weet niet wat jullie van die prijs vinden: 1200,- euro voor het ombouwen/herbouwen, keuren, kentekenbewijs, plus kenteken

>>>Suzuki gsx-r 750<<<

>>>My ride's<<<
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

1 avondje in de garage en het is gefixt :wink:

Mocht je al e-keur erop hebben zitten en alles werkt kun je het net zo goed zelf doen.
Dave-r
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dave-r »

ja in princiepe wil ik het ook zelf doen.

maar kijk ik heb geen zin om er voor niks heen te rijden.

kijk ik zet zelf de standaard uitlaat eronder, reflectors achter, en rechter spiegel. de lampen zijn e-keur dus dat is geen probleem.

maar weet niet of hij word afgekeurd, als de quad verlaagd is, en verbreed. die spoor verbreeders achter kan ik nog wel er tussen uithalen. maar de banden breedte blijft hetzelfde voor 10x8 en achter 10x10.

>>>Suzuki gsx-r 750<<<

>>>My ride's<<<
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

1 voordeel, voor die dag kun je een 1dags kenteken aanvragen en lekker naar de rdw knallen.
gewoon zelf doen, lukt het niet de eerste keer, dan zeggen ze wel wat je moet veranderen zodat het de volgende
keer wel lukt.
die 1200 is veels te duur, die kun je beter zelf besteden aan leuke dingen, tenzij hier ook het bpm bedrag inzit, dan valt
het weer reuze mee.

wat betreft de bpm, je moet gewoon het aankoopsbewijs meenemen met het aankoopsbedrag van jou aankoop.
NIET het bpm nieuwwaarde factuur!
laat ze zelf maar wat moeite doen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Dave-r
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Dave-r »

Ik had ff over legt met me vader nog gister avond, die zegt ook je kunt het beter eerst zelf proberen en als je dan word afgekeurd, dan kan je als nog naar dat bedrijf gaan om je quad om kenteken te krijgen.

En dat bedrag van 1200,- is ook inclusief bpm dus dat vond ik duz ook wel mee vallen.

maar ga het nu eerst zelf proberen, haal gewoon me spoor verbreeders achter eraf, standaard uitlaat eronder, reflector en spiegel erop zetten en op naar het rdw, en hopen dat de quad goed gekeurd word.

Dan kan ik eindelijk legaal over het nederlands wegen netwerk :crosser:

>>>Suzuki gsx-r 750<<<

>>>My ride's<<<
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

veel succes! :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie