warrior 350 bigbore + tune

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

warrior 350 bigbore + tune

Bericht door pointblanque »

zie topic http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... =8&t=31853" onclick="window.open(this.href);return false; omtrent de aankomende revisatie.
mocht het dus in eigen beheer gebeuren, dan word het blok ietsjes gekieteld.

zit zelf te denken aan big bore, ander pijpje, 10.5/10.75 compressie afhankelijk van kit.
word wel een "eec" pijpje gezien het fijne feit dat ik een kamer huur, en bij een "luide" pijp een andere kamer mag gaan zoeken...

Wie heeft suggesties qua kit, graag wat voor en nadelen bij specifieke kit. Zoek iets wat wel redelijk betrouwbaar blijft, zoek dus richting een 366 of 382 kit.
Waar zou die het beste te bestellen zijn? En dient mijn originele cilinder+kop opgestuurd te worden?
Hoe zit het met b.v. athena kits?

Waar dient tijdens de revisatie en opbouw rekening meegehouden te worden? Is b.v. de olieflow voldoende? Dient er nog aandacht besteed te worden aan andere lagers voor interne delen als standaard? Ik roep maar wat, daar ik geen ervaring heb met 4t blokjes reviseren, wel 2t blokjes, dus vandaar...

Nou mensen, roep maar, alle suggesties en tips zijn welkom, ik ben benieuwd ;)

2010-06-29
Update:
Blok is uitgebouwd...2 grotere problemen tegen gekomen (viel nog mee).
Nokkenaskettingtandwiel muuurvast, met 2 man en hefboom los gekregen.
Olieaftapplug...zelfde verhaal muurvast, met de centerpunt zelfs niet los te krijgen...slagschroevendraaier werd afgeraden ivm scheuren carter. uiteindelijk toch geprobeerd, een gedoseerde klap was genoeg...als ik dat eerder had geweten had het me uren en uren gescheeld.

kop is geflowd, poorten zijn bewerkt, kleppen ingeslepen, cilinder gehoont naar 83,5 (dus geen overmaat).
dit is door http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; gedaan
ander pijpje (hmf) staat in de planning, met jet kitje, openbouw luchtfilter (dus zo'n schuimframe ipv deksel), maar das nog even uitzoeken.
complete bovenwerk kop is vervangen incl alle lagers, veren afdichtringen, bouten, moeren e.d.

nu moeten nog de spanbladen nokkenasketting vervangen worden, en de koppelingsplaten en veren.
daarna blok weer in elkaar en alles afgestelt + ingereden...
dr zit een snelle nokkenas in, volgens http://www.mannessen.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; moet die straks als de brandweer gaan :D

zodra ik een complete lijst gespendeerde onderdelen heb dan zal ik die vernoemen.

ik zal eens kijken of ik tijdens de verdere opbouw nog foto's van interne delen kan maken, tis er tot nu toe een beetje bij ingeschoten :(

2010-07-08
Foto's :D (beetje wazig, telefoon)

Cilinder gehoond 83.5mm
Afbeelding

Cilinder:
Afbeelding

Geflowde inlaatpoort:
Afbeelding

Detail twister gefreesd in klep/klepsteel (eigenlijk niet te zien...fijn zo'n telefoon)
Afbeelding

Detail twister in klepkop:
Afbeelding

Kop bovenaanzicht:
Afbeelding

Helaas zijn de twisters in de klep/klepstelen eigenlijk niet te zien, er zit ook een twister op de inlaatklep aan de buitenkant, maar ook weer zo goed als niet te zien :(

Last but not least:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door pointblanque op do 08 jul, 2010 21:12, 7 keer totaal gewijzigd.
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Re: warrior 350 bigbore

Bericht door Fré »

Ik heb geen suggesties voor de Big Bore, maar verschiet er niet van dat je op ongeveer 1500 euro aan onderdelen uitkomt als je het zelf doet.
White LTZ-450 - powered by MSD -
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

een goede revisie kost u toch een 1500€ en als je zoals je zelf wilt een beetje kietelen dan kom je toch tegen de 2000€ uit
zelf heb ik mijn warrior tot een 385cc laten boren en de kleppendeksel laten tunen en carburator aangepast
eerst wou ik een 420cc laten steken maar dan moest ik alles laten veranderen krukas zou te zwak zijn om de hoge drukken aan te kunnen om het hoge toerental aan te kunnen nog een andere onsteking en carburator kon dit niet voldoende voeden dus kwam ik op 3000€ uit wat ook weer aan de levensduur niet ten goede kwam dus is het bij een 385cc gebleven :D
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
mx jake
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door mx jake »

ik zou eerder voor een stroker keizen
omdat je het blok gelijk wil reviseren
dat scheelt je een krukas revizie
en kan je de rest standaard houden

http://www.hotrodsproducts.com/index.cf ... ductid=124" onclick="window.open(this.href);return false;

van athena zijn er volgens mij geen cilinders voor rap350
never drive faster then your angel can fly
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Okee 2 opties dus, quadtuning.nl
je piston kit a 366cc 215,- komt honen nog bij a 100,- is 315 euro, dan nog een hotrod as a 215 euro, is dus 530 euro en 2 krukaslagers is 55 dus 585 euro.
of hotrod stroker kit, krukas is 390 euro, zuiger a 220 euro, das 610 euro, geen idee of de krukaslagers erbij zitten, op het plaatje wel, maar in het echt i dunno...

zit wel te twijfelen over complete krukas revisie, zou ook een pers kunnen regelen, 2 krukaslager a 55 euro en big-end lager a (dunno gok 50 euries), maarja dan zit je weer uren te kloten om het setje te splitten en daarna weer te persen.

iemand nog suggesties betreft, nokkenas, nokkenas ketting, veren, kleppen, nokkenaslager...

ooh ja, even terug komend op de goede revisie...waar kan je dat laten doen? heb wat rondgebeld, zijn er niet echt denderend veel, en hoe zit het met garantie?

ik hoef geen 420cc, mag van mij ook 360/380 zijn, meeste winst trek je uit je kleppen/nokkenas/uitlaat/caberateur lijkt me?

mensen mensen roept u maar, alle suggesties zijn welkom!
graag zoveel mogelijk info over nokkenassen/kleppen e.d.
heb overmaat tot 1mm gezien...

wat is het meest rendabels om te doen, behalve uitlaat en caberateur????

iemand nog suggesties over het laten honen in de buurt van utrecht?? :D
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Re: warrior 350 bigbore + tune

Bericht door airwolf »

idd goede nokkenassen geven al een heel mooi verschil!
je quadje komt echt tot leven !
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

hm snap dit forum niet helemaal, als je het origineel topic update dan meld die dat nergens, je moet dus een reply in je eigen topic geven :S

anyways...update :D
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Very nice :D

Ik zeg van het weekend erin zetten en knallen maar weer.
zie je vd week nog wel ff.

Ps heb nog een mooi adres gevonden voor revisie levert ook net werk af :)
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Thanx :D
Krijg me pa niet te pakken, maar ik plan om zaterdag evve langs te komen tussen het sleutelen door :) als het goed is met bus...
Heb jij nog iets uit de gouden trucendoos om het koppelingshuis te blokkeren? Krijg de moer niet los :(

Ben ook echt benieuwd naar hoe jouw 350 is geworden!!

Ha een nieuw revisie bedrijf? Zaterdag groot overleg dus :P kunnen we gelijk evve de rest qua planning en onderdelen bespreken
Grizzly700
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Grizzly700 »

Ik zeg luchttol ?
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

pff ik weet niet of ik zo hard kan blazen hoor :lol:

hm dan zeg ik meeslepen naar de werkplaats in sberg, ben benieuwd...thanx voor de tip!! :D
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

pointblanque schreef:pff ik weet niet of ik zo hard kan blazen hoor :lol:

hm dan zeg ik meeslepen naar de werkplaats in sberg, ben benieuwd...thanx voor de tip!! :D
he, wat koste het flowen van de kop? en heb je er toevallig ook grotere kleppen in laten zetten?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Om eerlijk te zijn heb ik echt geeen idee...alleen het flowen van je poorten als je de kop compleet maar wel gedemonteerd aan levert zal om en nabij de 100euro zijn gok ik...als ik jou was zou ik gewoon even bellen.
Lui zijn netjes, beleefd en accuraat aan de telefoon en goed te verstaan, iets wat je tegenwoordig niet zoveel meer ziet :)

Ze kunnen alles wat je wil, als je het geld maar hebt. Ben zelf met overmaat kleppen bezig geweest maar zijn voor een warrior niet te krijgen :-S
Volgens mij voor een rappie 700 wel ;)

Wat had je allemaal in gedacht dan? Ze hebben veel expertise in huis, van afdraaien krukas/vliegwiel, balanceren/afwegen, freeswerkzaamheden, bel ze eens zou ik zeggen.
Je moet alleen zelf wel de onderdelen aanleveren bij hun...

Ben benieuwd wat je van plan bent, extreem werk? of maar klein beetje kietelen?
Had jij trouwens al een snelle as erin ivm carterkap met glas? Bedankt trouwens voor die site, kan um alleen nergens vinden voor een warrior :(
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

pointblanque schreef:Om eerlijk te zijn heb ik echt geeen idee...alleen het flowen van je poorten als je de kop compleet maar wel gedemonteerd aan levert zal om en nabij de 100euro zijn gok ik...als ik jou was zou ik gewoon even bellen.
Lui zijn netjes, beleefd en accuraat aan de telefoon en goed te verstaan, iets wat je tegenwoordig niet zoveel meer ziet :)

Ze kunnen alles wat je wil, als je het geld maar hebt. Ben zelf met overmaat kleppen bezig geweest maar zijn voor een warrior niet te krijgen :-S
Volgens mij voor een rappie 700 wel ;)

Wat had je allemaal in gedacht dan? Ze hebben veel expertise in huis, van afdraaien krukas/vliegwiel, balanceren/afwegen, freeswerkzaamheden, bel ze eens zou ik zeggen.
Je moet alleen zelf wel de onderdelen aanleveren bij hun...

Ben benieuwd wat je van plan bent, extreem werk? of maar klein beetje kietelen?
Had jij trouwens al een snelle as erin ivm carterkap met glas? Bedankt trouwens voor die site, kan um alleen nergens vinden voor een warrior :(
ik ga m een beetje veel kietelen maar wel heel slow want het geld gaat er laatste tijd harder uit dan in. :D
zit idd. al stage 2 in maar er komt een bigbore aan dus is wel zo mooi om dan gelijk de kop mee te nemen.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

:idea: :applaus:
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Plaats reactie