ik gebruikte vroeger bij mijn standard ltz ook semi synthetisch.....
bij het omvormen van de moter naar een 460cc gingen we over naar de volledige synthetische olie 10w40 (Motul Chrono )
hierbij een linkje naar een paar motul produkten....klik in linkse kolom op tank cure, olie ect....dan op de volgende pagina op V300 performance.....(afbeelding met die oranje porche )
http://www.bccp.nl/shop2/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mijn monteur zei me dat 15w50 iets dikker was van samenstelling en bij aanschaf van mijn 700 volledig daarop zou draaien...
ik zal om de 1000 à 1500 km een verversing doen, wat nu het geval was.
Een paar leden van de quadrebels hebben ook al overgestapt naar deze olie en nu blijkt dat ze tevreden zijn over de soepelheid van het schakelen......zij hebben ook meer quadervaring dan ik om dit te weerleggen....
het zal nu altijd een discussiepunt blijven wat betreft olie.....
een cross-kennis van me beweerde dat hij ekel minerale olie erin doet en dat dit nog veruit het beste was...
het is en blijft dat ik nog een leek ben in geval van het motorisch aspect......hiervoor is Tjobbie beter geschikt qua uitleg, wat hij ook al deed. 
@tjobbie.....op die link, naast de olie van V300, staat er een produkt "Water wetter", blijkbaar haalt die nog eens 10° je koelvloeistof naar beneden......zou dit een produkt zijn die we mogen gebruiken op onze quads?