rare tik

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

rare tik

Bericht door raptor'tje »

hallo ik heb een rare tik/geluid in mijn raptor 350r
het komt ongeveer aan de linker kant van het blok weg achter de cover waar yamaha op staat
ik weet dat het een beetje vaag klinkt is maar kan het niet veel duidelijker maken
ik hoop dat jullie mijn kunnen helpen
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: rare tik

hij tikt ook zo als hij het te zwaar heeft in een versnelling
dus dat je eigenlijk een versnelling terug moet
Mark_T
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Mark_T »

Big end lager waarschijnlijk kapot. Ik zou het blok zoiezo uit elkaar halen en nakijken, want een tik is natuurlijk nooit goed.
Raptor 660 SM
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Mark_T schreef:Big end lager waarschijnlijk kapot. Ik zou het blok zoiezo uit elkaar halen en nakijken, want een tik is natuurlijk nooit goed.

kan ik dat zelf of heb je daar allerlij speciale gereedschappen voor nodig
en ik heb niet erg veel verstand van motoren
daar komt ook nog bij dat ik net een nieuwe koppaking heb :(
Laatst gewijzigd door raptor'tje op di 18 mei, 2010 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

als je niet erg veel verstand hebt van motors zou ik er af blijven!
yamahablaster2004
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door yamahablaster2004 »

ik herken dit, bij ons in de blaster zit ook z'n tikje, alleen bij ons is het een heel klein beetje speling in de big end lager. bij ons heeft de brommerzaak er naar gekeken, en zei dat we het moesten laten zitten, omdat de big end niet versleten was, en als hij hem uit elkaar moest halen het onnodige kosten werden. dus wij rijden er nog steeds mee rond, en het heeft nergens invloed op. wel moeten we hem iets rijker smeren, om te zorgen dat de big end lager beter smeert dus de speling niet groter wordt.

dus ik denk dat het bij jou ook speling op de big end lager is. gewoon controleren, en als er speling op staat bij de brommerzaak informeren wat het beste is.
yamaha blaster 2004 (black red)
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

hoe kan ik dat controleren ???
en als het niet schadelijk is laat ik het mooi zitten want ik heb korte tijd geleden de kop eraf gehad dus daar zit al een nieuwe koppakking tussen beetje zonde om hem dan weer open te halen
ktm_driver
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door ktm_driver »

je kunt je big end controleren door je cilindereraf te halen en voelen of er speeling op je drijfstang zit, ( op en neer)
als.. het kapotzou zijn, en je rijd er mee door omdat je geen 4 tientjes voor een koppakking over hebt,
kost het je straks over de 1000 ;)

bigend(drijfstang), zuiger, cilinder, krukaslagers, enzo, vergeet uren van blok er in en blok eruit, en uitelkaar en in elkaar niet
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

oke toch maar even controleren of laten controleren :D
tis niet dat ik geen 40 euro overheb maar als het geen kwaad kan zou het een beetje jammer zijn
maar ben het wel met je eens
warrior 350 hobby
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door warrior 350 hobby »

als je de kop er vanaf heb gehad moetje effe de nokken as na kijken er zit een klein nokje op die dan niet ingaat en dan moet je die ring aan de distrubutie zijde effe en halve slag draaien en als het goed is kun je dan dat nokje zo weer met de hand in drukken als je het niet snapt moet je mij maar effe mailen ik heb wel een plaatje maar die krijg ik er niet op

ow ja waarschijnlijk is je klep speling van van de klep die aan de uitlaat kant zit ook te klein
raptor'tje
Easy Quadrider
Easy Quadrider

maar die tik zat er volgens mij ook al voordat de kop eraf gweest is klinkt het dan nog wel logisch dat dat het is ????
Plaats reactie