help!... wie heeft er verstand van cdi's
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
help!... wie heeft er verstand van cdi's
ik wil graag meer uit mijn yfz 450 halen qua power
nou heb ik al een paar x ziten kijken naar een andere cdi box.
maar ik heb werkelijk geen idee welke ik moet nemen en hoe het werk en of het ubehoud wel wat is
hier een paar die ik wel interessant vind
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PROCOM-C ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YFZ-450- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-YAMA ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
nou heb ik al een paar x ziten kijken naar een andere cdi box.
maar ik heb werkelijk geen idee welke ik moet nemen en hoe het werk en of het ubehoud wel wat is
hier een paar die ik wel interessant vind
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/PROCOM-C ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YFZ-450- ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-YAMA ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door mike04011977 op zo 16 mei, 2010 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
ik dacht dat dynateq wel goed was.
en cdi verzorgt je ontsteking. en door er een een andere cdi in te steken zorg je ervoor afhankelijk van het type ontstekingmodule dat het ontstekingstijdstip wordt vervroegd/verlaat zodat je meer power krijgt en de rev limit stijgt
met ong. 1000 toeren.
en cdi verzorgt je ontsteking. en door er een een andere cdi in te steken zorg je ervoor afhankelijk van het type ontstekingmodule dat het ontstekingstijdstip wordt vervroegd/verlaat zodat je meer power krijgt en de rev limit stijgt
met ong. 1000 toeren.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
de dynatek is idd de beste
maar verwacht er geen wonderen van
bij de meeste cdi´s schuift de rev limiter gewoon 1000 rpm op, zodat je meer toeren kan draaien
gevolg daarvan is wel, dat je grotere kans loopt op motor schade (zeker bij een straat quad)
heb je de cam mod al gedaan
hogedrukzuiger
kop flowen
nokassen
of go extreem
bigbore
stroker
maar verwacht er geen wonderen van
bij de meeste cdi´s schuift de rev limiter gewoon 1000 rpm op, zodat je meer toeren kan draaien
gevolg daarvan is wel, dat je grotere kans loopt op motor schade (zeker bij een straat quad)
heb je de cam mod al gedaan
hogedrukzuiger
kop flowen
nokassen
of go extreem
bigbore
stroker
never drive faster then your angel can fly
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
mx jake schreef:de dynatek is idd de beste
maar verwacht er geen wonderen van
bij de meeste cdi´s schuift de rev limiter gewoon 1000 rpm op, zodat je meer toeren kan draaien
gevolg daarvan is wel, dat je grotere kans loopt op motor schade (zeker bij een straat quad)
heb je de cam mod al gedaan
hogedrukzuiger
kop flowen
nokassen
of go extreem
bigbore
stroker
ik heb wel zitten kijken voor die cam mod maar ik heb er totaal geen verstand van.
zou niet weten hoe ik ze erin moet zetten. heb helemaal geen idee van 4 takt
ik weet wel dat wil v/d laan iets heeft gedaan waar door ie iets meer power heeft, maar vraag me niet wat
en btw wat is rev limiter
enne ik wil ook niet te extrem gaan, gaat veelste veel kosten
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
rev limiter staat voor toeren begrenzer.
oftewel de toerenbegrenzer wordt met 1000 toeren extra pas aangesproken, maar zoals mxjake al zegt vind je blokkie dit niet echt leuk
cam is voor in/uitlaat tijd van de kleppen te vergroten.
stroker is voor compressie te verhogen.
zelfde geld voor hc. piston.
flowen van de kop is de in/uitlaatpoorten bewerken zodat deze perfect matchen met het geheel zodat deze een betere "flow"
krijgt.
dan heb je nog de bigborekit en dit is een grotere cilinder/zuigerkit waardoor je meer cc krijgt en de rest raad je wel.
kan zijn dat ik ergens een 'fuotje' heb gemaakt maar dan zal iemand mij vast wel corrigeren
oftewel de toerenbegrenzer wordt met 1000 toeren extra pas aangesproken, maar zoals mxjake al zegt vind je blokkie dit niet echt leuk
cam is voor in/uitlaat tijd van de kleppen te vergroten.
stroker is voor compressie te verhogen.
zelfde geld voor hc. piston.
flowen van de kop is de in/uitlaatpoorten bewerken zodat deze perfect matchen met het geheel zodat deze een betere "flow"
krijgt.
dan heb je nog de bigborekit en dit is een grotere cilinder/zuigerkit waardoor je meer cc krijgt en de rest raad je wel.
kan zijn dat ik ergens een 'fuotje' heb gemaakt maar dan zal iemand mij vast wel corrigeren
Laatst gewijzigd door tjobbie op zo 16 mei, 2010 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
v/d laan zal die cam mod wel gedaan hebben
dit is een kwestie van je nokkenas 1 tand verdraaien, dat zijn gratis pk´s van yamaha
daar hoef je ook niks voor te kopen
dit is een kwestie van je nokkenas 1 tand verdraaien, dat zijn gratis pk´s van yamaha
daar hoef je ook niks voor te kopen
never drive faster then your angel can fly
-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
hihi, nouja als het werkt why not?!mx jake schreef:v/d laan zal die cam mod wel gedaan hebben
dit is een kwestie van je nokkenas 1 tand verdraaien, dat zijn gratis pk´s van yamaha![]()
daar hoef je ook niks voor te kopen


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
dus als ik het allemaal kort samenvat, kan je er beter niets aanveranderen
tenzij ik er een paar ruggen tegenaan gooi
tenzij ik er een paar ruggen tegenaan gooi
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
tja, paar 100eurie ben je al gauw kwijt ja, maar een cammetje en een hc. piston valt opzich wel mee, en hierdoor
heb je al aardig wat vermogensverschil alleen moet je wel iemand vinden die het nog in kan bouwen
want daar zit meestal het geld in.
heb je al aardig wat vermogensverschil alleen moet je wel iemand vinden die het nog in kan bouwen
want daar zit meestal het geld in.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
dat laatste is nou net het probleem
als ik het zelf had kunnen doen, had ik het zeker gedaan.
als ik het zelf had kunnen doen, had ik het zeker gedaan.
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
hoezo, je hebt toch gasten zat in jou buurt waar je mee rijd die er verstand van hebben?
en BTW. je kan meer als je zelf denkt hoor, je moet er alleen rustig de tijd voor nemen om te leren, te experimenteren, en te proberen.
en BTW. je kan meer als je zelf denkt hoor, je moet er alleen rustig de tijd voor nemen om te leren, te experimenteren, en te proberen.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
nee man ken er geen 1 die een 4 takt in en uit elkaar kan halen.
wss zou ik het wel kunnen, heb het nog nooit gedaan en ik vind het een beetje te kostbaar om het te gaan proberen met het risico dat ik het blok in elkaar draai
wss zou ik het wel kunnen, heb het nog nooit gedaan en ik vind het een beetje te kostbaar om het te gaan proberen met het risico dat ik het blok in elkaar draai
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
ken je 2 takt wel goed?mike04011977 schreef:nee man ken er geen 1 die een 4 takt in en uit elkaar kan halen.
wss zou ik het wel kunnen, heb het nog nooit gedaan en ik vind het een beetje te kostbaar om het te gaan proberen met het risico dat ik het blok in elkaar draai


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
mike04011977
- Quad Master

- Berichten: 1832
- Lid geworden op: wo 16 sep, 2009 23:23
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
dat is geen probleem, zo in en uit elkaar
don't ride, just fly
yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

yfz 450
Al opgemerkt dat iedereen die trager rijdt dan jijzelf een idioot is en iedereen die harder rijdt een gevaarlijke gek!

-
tjobbie
- Quadverslaafde

- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: help!... wie heeft er verstand van cdi's
als je dat principe goed kan dan kun je ook het 4takt leren.mike04011977 schreef:dat is geen probleem, zo in en uit elkaar
ik heb er ook weinig verstand van(ben maar een elek.)maar door logisch na te denken en goed onderzoek
te doen is het me ook gelukt.
het principe blijft hetzelfde alleen de toe/afvoer van lucht/brandstoffen is anders
ook deze motors hebben gewoon lucht, brandstof en onsteking nodig.
er komt alleen iets meer bij kijken zoals de kleppen timing en speling.
nogmaals ik heb ook weinig verstand van dit soort zaken maar als je rustig alles bestudeerd valt alles op z,n plek
en kun je toch meer als je denkt.


734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
