Kingquad 500
Kingquad 500
Hallo,
ik ben van zinnens een kingquad 500 aan te kopen,is er iemand die er al mee rondrijdt?
Weet er ook iemand betrouwbare suzukidealers in het Limburgse of Antwerpse.
Alle info is welkom,ben nog nieuw in het hele quadgebeuren.
ik ben van zinnens een kingquad 500 aan te kopen,is er iemand die er al mee rondrijdt?
Weet er ook iemand betrouwbare suzukidealers in het Limburgse of Antwerpse.
Alle info is welkom,ben nog nieuw in het hele quadgebeuren.
- cyberdrone
- Quadracer
Re: Kingquad 500
Ik heb een 450 en ben er enorm tevreden van, als je hem bij een 'echte' suzuki' verdeler gaat komen kan het zijn dat hij gehomologeerd is in Italië, die mannen halen er de rechte handrem vanaf, en hebben in mijn quad zijn uitlaatvoorbocht een ring geplaatst om zijn vermogen te sussen. Die ring is er na een jaartje losgetrild e heeft mijn voorbocht beschadigd. Ik heb wel onder garantie een nieuwe voorbocht gekregen, en had dadelijk een pak meer koppel en een hogere topsnelheid.
Voor de rest niks dan lof erover moet ik zeggen, ik heb nu 8500km op de teller (na 2jaar) en nog geen andere problemen gehad. Verbruik ligt rond de 9l/100km. Wat ik wel gedaan heb is dadelijk de standaard luchtfilter vervangen door een twinair mousse filter, en de standaard banden trekken ook op niks, dus misschien een deal proberen te sluiten met de verkoper dat ze er dadelijk een paar betere banden op leggen. Die standaard dunlops houden geen baan, niet off-road, niet op verhard .. dus ze geven een zeer onveilige indruk in het begin.
Voor de rest niks dan lof erover moet ik zeggen, ik heb nu 8500km op de teller (na 2jaar) en nog geen andere problemen gehad. Verbruik ligt rond de 9l/100km. Wat ik wel gedaan heb is dadelijk de standaard luchtfilter vervangen door een twinair mousse filter, en de standaard banden trekken ook op niks, dus misschien een deal proberen te sluiten met de verkoper dat ze er dadelijk een paar betere banden op leggen. Die standaard dunlops houden geen baan, niet off-road, niet op verhard .. dus ze geven een zeer onveilige indruk in het begin.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
-
- Quadrider
het 2010 model kingquad 450 staan niet meer op dunlop banden maar op grofere maxxis banden dat zal de wegliging aleen maar goed doen denk ik.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
Wel,de kingquad 500 is besteld.
Als alles meezit is hij volgende week binnen.
IK had graag een zwarte gehad maar blijkbaar is die in België niet verkijgbaar.
Ik laat er meteen maar andere banden opzetten aangezien de orginele niet veel soeps zijn,en het zullen maxxis ceros worden.
Blijkbaar ben ik de eerste die met een 500 gaat rijden.
IK houd jullie op de hoogte.
O ja, het wordt een groene.
Als alles meezit is hij volgende week binnen.
IK had graag een zwarte gehad maar blijkbaar is die in België niet verkijgbaar.
Ik laat er meteen maar andere banden opzetten aangezien de orginele niet veel soeps zijn,en het zullen maxxis ceros worden.
Blijkbaar ben ik de eerste die met een 500 gaat rijden.
IK houd jullie op de hoogte.
O ja, het wordt een groene.
- cyberdrone
- Quadracer
Veel geluk ermee ! Is het eentje met power steering ?
Inderdaad met eps,als ik, het goedheb wordt de 500 enkel met eps geleverd.
Net slecht nieuws gehad.
De kingquad 500 is niet gehomologeerd in België.
Bestelling wordt geannuleerd.
Dit suckt big time!!!!
De kingquad 500 is niet gehomologeerd in België.
Bestelling wordt geannuleerd.
Dit suckt big time!!!!
- cyberdrone
- Quadracer
damn, da's balen .. en wat nu ?? Een 750 ?
Ik weet het even niet meer,ik had graag een 500 gehad omdat die iets minder bruut zou zijn als een 750 en volgens Amerikaanse reviews toch nog een mooi vermogen heeft en een hogere topsnelheid ivm het rustiger bollen on road.
Natuurlijk komt daar nog het financiele part bij kijken.
Voor een nieuwe 500 heb ik al flink gespaard en een 750 is algauw 1000€ duurder.
Dan zouden nieuwe banden en een enduropak al afvallen en ik vind beide belangrijk.
Ik ben ook nog nieuw in het hele quadgebeuren en heb schrik om te crashen met een 750 omdat die toch wel veel vermogen heeft.
Even nachtje over slapen,we zien wel.
Natuurlijk komt daar nog het financiele part bij kijken.
Voor een nieuwe 500 heb ik al flink gespaard en een 750 is algauw 1000€ duurder.
Dan zouden nieuwe banden en een enduropak al afvallen en ik vind beide belangrijk.
Ik ben ook nog nieuw in het hele quadgebeuren en heb schrik om te crashen met een 750 omdat die toch wel veel vermogen heeft.
Even nachtje over slapen,we zien wel.
- cyberdrone
- Quadracer
Ja ik kan je volledig begrijpen, ik heb voor dezelfde keuze gestaan als ik mijn King gekocht heb.
Ik heb voor de 450 gekozen omdat hij goedkoper was en het geld wat ik in aankoop heb uitgespaard had ik dan in extra's gestoken ..
Persoonlijk nooit echt spijt van gehad, ok de 700 en 750 hebben meer koppel en een hogere topsnelheid, maar heb je dat echt nodig ? Ik niet, voor het off-road plezier dat ik doe kom ik toe met hetgeen mijn 450 te bieden heeft, en de topsnelheid .. persoonlijk vind ik dat een kruissnelheid van 70 meer dan voldoende is voor zo een vrij log ding.
Zoals je zegt, denk er eens over na .. of kijk eens naar een ander merk, ik heb ook zitten twijfelen over een polaris 500.. vind hem persoonlijk ook een mooi machien ..
Ik heb voor de 450 gekozen omdat hij goedkoper was en het geld wat ik in aankoop heb uitgespaard had ik dan in extra's gestoken ..
Persoonlijk nooit echt spijt van gehad, ok de 700 en 750 hebben meer koppel en een hogere topsnelheid, maar heb je dat echt nodig ? Ik niet, voor het off-road plezier dat ik doe kom ik toe met hetgeen mijn 450 te bieden heeft, en de topsnelheid .. persoonlijk vind ik dat een kruissnelheid van 70 meer dan voldoende is voor zo een vrij log ding.
Zoals je zegt, denk er eens over na .. of kijk eens naar een ander merk, ik heb ook zitten twijfelen over een polaris 500.. vind hem persoonlijk ook een mooi machien ..
Ik ben dan ook aan het kijken geweest voor een 750 en die zijn tweedehands of zelfs nieuw voor een redelijke prijs te vinden maar als je er stuurbekrachtiging bij wil kosten ze direkt een stuk meer.
Heeft er iemand ervaring met en zonder eps.
In verschillende forums en testen wordt gesproken van een zenuwachtig stuurgedrag en het volledig omslaan van het stuur als er een steen of obstakel geraakt wordt .
Er wordt dan gesproken van een stuurstabilisator te monteren of een "dj castermod" te installeren.
Een model met eps zou al die problemen niet meer hebben en veel stabieler rijden.
En een veilige machine vind ik wel belangrijk.
Heeft er iemand ervaring met en zonder eps.
In verschillende forums en testen wordt gesproken van een zenuwachtig stuurgedrag en het volledig omslaan van het stuur als er een steen of obstakel geraakt wordt .
Er wordt dan gesproken van een stuurstabilisator te monteren of een "dj castermod" te installeren.
Een model met eps zou al die problemen niet meer hebben en veel stabieler rijden.
En een veilige machine vind ik wel belangrijk.
- cyberdrone
- Quadracer
Een paar weken geleden heb ik met een King 750 met eps gereden, nu ik was er niet echt van onder de indruk, ik had er iets meer van verwacht, maar uiteindelijk denk ik dat je het niet echt beseft tot je eens in een put of tegen een steen rijd, of op een zeer hobbelige baan rijd. Dan denk ik wel dat je een pak minder schokken zal opvangen. Het parcours waarop ik het getest heb was niet echt een uitdaging voor de eps echt aan te voelen. Volgens mij als je een dag gaan off-roaden bent zul je wel het verschil voelen in je polsen en schouders. Het is me wel al eens voorgevallen tijdens een rit dat je in een put rijd of tegen een wortel van een boom en dat je het echt niet ziet aankomen, dan zal zo een eps wel echt welkom zijn denk ik. Niet alleen zal het de schok deels opvangen, maar het zal er ook voor zorgen dat je niet zo snel zal afwijken van te traject.
Het is dan toch een kingquad 750 met powersteering geworden.
Als alles goed gaat zou ik hem vrijdag hebben.
t'Is een blauwe geworden waar ik wel mee kan leven.
Heb er de ceros van maxxis dan ook maar laten opleggen.
Nu hoop ik maar dat alles in orde is en er niets meer verkeerd gaat.
Als alles goed gaat zou ik hem vrijdag hebben.
t'Is een blauwe geworden waar ik wel mee kan leven.
Heb er de ceros van maxxis dan ook maar laten opleggen.
Nu hoop ik maar dat alles in orde is en er niets meer verkeerd gaat.
- Stefmeister
- Quadfanaat
Proficiat met je aankoop, ik wens je veel plezier er mee!!!
ik zie trouwens dat je van ham bent. Kunnen misschien eens samen gaan bollen, is nl niet zo ver van hier...
grtzzzz.
ik zie trouwens dat je van ham bent. Kunnen misschien eens samen gaan bollen, is nl niet zo ver van hier...
grtzzzz.
Tanx,ik ga zeker binnenkort eens kontakt opnemen.
Ik wil nog even de quad goed roderen en er wat mee leren rijden.
Tot binnenkort.
Ik wil nog even de quad goed roderen en er wat mee leren rijden.
Tot binnenkort.