Welke (brom) quad zal ik nemen?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Re: Welke (brom) quad zal ik nemen?

Bericht door tjobbie »

Ea.2Fast schreef:Ja daar ben ik weer met nog meer lastige vragen :lol:
Is de streak nog ergens begrenst ofzo?? bijv. ontsteking of cdi (weet niet of die er wel opzit.. :| )
Of komt het echt door die brakke uitlaat dat hij met 70cc maar 55km/u gaat.. net 10km harder dan met originele cilinder. :x
Misschien zie ik iets over het hoofd??
70cc 55kmh??

dat zal toch niet, heb geen verstand van quads met een 2takt blokkie maar zo te zien is dit ong. hetzelfde als een minarelly
blokje van een scooter en daar heb ik wel een beetje verstand van.

meestal begrenst op: uitlaatpoort, luchtinlaatpoort carb., membraamkleppen, cdi, vario-ring.
meestal kun je 'horen' waar en hoe ie begrenst is.
hoe reageerd je quad precies van nul naar top?(toeren beschrijving is belangrijk)
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ea.2Fast
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Ea.2Fast »

Bedankt voor je nuttige reactie :p
Het is idd een minarelli kort blok wat eronder zit.
Dit is wat ik al weet:
-uitlaat is niet begrenst dmv een ring
-carb is gewisseld voor een 19mm dellorto
-membraan is niet begrenst met een plaat
-geen varioring
-cdi of ontsteking weet ik dus niet..

Verder trekt ie wel goed op naar zn top maar maakt weinig toeren voor mn gevoel, Op mn scoot heb ik ook een DR70 gehad en die maakte veel meer toeren.
Lichtere rollen geprobeert (5,2 gr) maar daarmee komt mn snaar niet helemaal bovenin, nu met 6gr wel.
Verder heb ik een gele drukveer erin, rijdt iets beter als met een rode.
Sproeiermaat is 78 met buisje in het luchtfilter, kleiner durf ik niet te gaan. Met een grotere stottert hij nogal. Nu met handshoke erop ook..
Daarom zit ik aan een begrensde cdi ofzo te denken.. :|
Afbeelding
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

shit, haha een vrouw met verstand van techniek, die zien we niet vaak meer. :wink:
goed bezig! :knikduim:

hoe weet je dat je snaar nu bovenin komt, door de achterwielen te lichten?
dit is helaas niet de goede manier om te tweaken omdat je geen rol of wind weerstand hebt.

hoe loopt het toerengebied, van begin tot eind, loopt ie van 0 tot bijv 20 naar hoogtoeren en zakt daarna als een baksteen in
of maakt ie helemaal geen hoge toeren?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Ea.2Fast
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Ea.2Fast »

Tja er zijn ook vrouwen met verstand van techniek :p
Mn pa was een "rijwielhersteller" met een eigen zaak, heb daar leren sleutelen aan tweewielers vanaf mn 12de.
Ik vind het ook fijn om alles zelf te doen zodat je weet wat er aan gedaan is, wat ik zelf niet kan doet mn vriend; die is ook erg handig!

Ik weet dat de snaar niet bovenin kwam door de vario af te strepen; met een zwarte stift zet je een streep op je vario, vervolgens ga je rijden op top snelheid en kijkt daarna hoeveel er van de streep over is. Met 5,2 gram had ik nog een cm over, met 6 gram ongeveer 5mm.
Kwa toeren; er zit niet echt een dip in, hij trek wel goed op zakt niet in maar komt niet echt op hoge toeren. Helaas is mn display kapot dus kan niet zien hoeveel toeren hij werkelijk maakt. Maar zoals al gezegd te weinig voor mn gevoel. Alsof iets hem begrenst...
Waarschijnlijk gaan we deze week nog een streak op halen die wel een tecnigas quadder heeft (en een achteruit..) daarmee zal ik gaan testen of het de uitlaat is of iets anders. Maar kan gewoon niet tegen wachten en moet gewoon weten wat het is.. daarom weet ik waarschijnlijk ook veel van motoren etc :mrgreen:
Afbeelding
dwain
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door dwain »

Ea.2Fast schreef:Tja er zijn ook vrouwen met verstand van techniek :p
Mn pa was een "rijwielhersteller" met een eigen zaak, heb daar leren sleutelen aan tweewielers vanaf mn 12de.
Ik vind het ook fijn om alles zelf te doen zodat je weet wat er aan gedaan is, wat ik zelf niet kan doet mn vriend; die is ook erg handig!

Ik weet dat de snaar niet bovenin kwam door de vario af te strepen; met een zwarte stift zet je een streep op je vario, vervolgens ga je rijden op top snelheid en kijkt daarna hoeveel er van de streep over is. Met 5,2 gram had ik nog een cm over, met 6 gram ongeveer 5mm.
Kwa toeren; er zit niet echt een dip in, hij trek wel goed op zakt niet in maar komt niet echt op hoge toeren. Helaas is mn display kapot dus kan niet zien hoeveel toeren hij werkelijk maakt. Maar zoals al gezegd te weinig voor mn gevoel. Alsof iets hem begrenst...
Waarschijnlijk gaan we deze week nog een streak op halen die wel een tecnigas quadder heeft (en een achteruit..) daarmee zal ik gaan testen of het de uitlaat is of iets anders. Maar kan gewoon niet tegen wachten en moet gewoon weten wat het is.. daarom weet ik waarschijnlijk ook veel van motoren etc :mrgreen:
Misschien dan ook eens je teller maken of een nieuwe kopen, of een toerenteller van iemand lenen of zo.

En ik denk dat er wel elektrisch ergens een begrenzer inzit dit is ook altijd zo bij scooter blokjes, lees anders dit even door: http://www.scooter-freaks.nl/forum/show ... p?t=123659 heel misschien dat je er wat aan hebt maar ik denk dat je alle informatie die daar staat al weet.

Trouwens iemand zei me dat sommige quads een minarelli blok hebben en dan ook inplaats van een v-snaar hier een ketting inhebben volgens mij is dat lulkoek en komt er gewoon op de uitgaande as een ketting inplaatstvan achterwiel of is dit waar?
Ea.2Fast
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Ea.2Fast »

Trouwens iemand zei me dat sommige quads een minarelli blok hebben en dan ook inplaats van een v-snaar hier een ketting inhebben volgens mij is dat lulkoek en komt er gewoon op de uitgaande as een ketting inplaatstvan achterwiel of is dit waar?
Lijkt mij bullshit, scooterblokjes hebben naar mijn weten altijd een v-snaar. Ketting zit bij de quad idd op de uitgaande as naar de achteras toe.

Vandaag een 2de "barrel" opgehaald, ding is echt een ramp :( Zo'n beetje alles is verroest of kapot. Eentje die ik dus helemaal uit elkaar ga halen en ga opknappen.
Wel een tecnigas quadder erop en die meteen op mn andere streak gezet, hiermee ging die al gelijk 10km/u harder. Ook veel meer koppel, en dat zonder afstellen.
Enige min punten; je moet iets maken ter bevestiging om beugel van de demper vast te kunnen zetten, standaard zit die aan de bovenkant en bij die quadder komt de beugel aan de onderkant uit. Ook zit het bakje van je accu in de weg, deze moet je dus ook aanpassen. Wel jammer maarja wie "hard" wil gaan.. :crosser:
Afbeelding
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

aah nog een der bij! :p

alles begint en eindigt met afstellen he.

gr Diesell :bier:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Hey da ben ik weer.

Access streak is inderdaad nergens op begrenst. Het is geen scooter en moet meer kracht leveren om vooruit te komen.
Als je hem goed afsteld moet hij met gemak 75/80 kunnen halen.

Als je vario niet helemaal uit komt moet je waarschijnlijk wat zwaardere rollen hebben. ( dus ff met rollen spelen )

Suc6 met je streak's :applaus:
Ea.2Fast
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Ea.2Fast »

Ok het is dan eindelijk gelukt!! Ik heb inmiddels weer een andere cilinder gemonteerd (motoforce 70cc rpm) en daarbij zag ik dat ik in de dr70 een bougie voor een korte schacht ipv een lange had zitten.. weg compressie :p M'n vriend een schop gegeven en daarna opnieuw afgesteld met als resultaat een top van 85km/u. :quad:
Inmiddels dus al weer een hoop gebeurt aan de quad; ook heb ik de nerfbars, carterkap en waterpomp deksel laten zwart coaten. Ziet er gelijk een stuk beter uit!
Afbeelding
Verder heb ik zolang een fietscomputer erop gezet zodat ik de snelheid kan meten. Er komt nog wel een nieuwe/betere teller op.
Ook al een mooi stuur besteld, zodat de orginele (met knipperlicht houders) eraf kan.

Nu nog andere velgen of deze opknappen.. iemand een goed idee hierover??
Groetjes Gab
Afbeelding
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

Dat schiet al lekker op :)

je zou de velgen ook kunnen laten coaten... wat kost het nou ongeveer om een set nerfsbars te laten coaten? heb er echt geen idee van wat dat zou koste :oops:
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Ea.2Fast
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Ea.2Fast »

Eerlijk gezegd ik ook niet.. heb alle spullen zelf geparelstraald en daarna is alles gratis gecoat, gewoon even lief vragen, ff knip-ogen en tada :p
Mn vriend heeft het via zn werk kunnen regelen, vandaar :buig:
Afbeelding
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

hahaha oke das nog beter :p
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Ea.2Fast schreef: ff knip-ogen en tada :p
Voor ons als jongens is dit geen goed idee om da te doen bij een man XD
8ruben8
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door 8ruben8 »

Ik heb ook mijn nerfbars van mijn streak zwart laten poedercoaten :D ziet er mooi uit,
Plaats reactie