Als je kijkt naar de snorkel dan zie je dat dat gat toch iets kleiner is en er dus wat minder lucht/stof doorheen gaat als een gat van zoveel bij zoveel cm
En die powerwinst, begin me af te vragen of het niet tussen de oren zit omdat het geluid gewoon harder is?
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Teunie schreef:Als je kijkt naar de snorkel dan zie je dat dat gat toch iets kleiner is en er dus wat minder lucht/stof doorheen gaat als een gat van zoveel bij zoveel cm
En die powerwinst, begin me af te vragen of het niet tussen de oren zit omdat het geluid gewoon harder is?
ik denk juist hetzelfde, als je bv filter en uiltaat veranderd dat je denkt dat hij sneller optrekt maar dit komt door het geluid en daar ben ik zekers van want mijne dynotest bewijst het een beke he. En der is mss 4 a5 pk bijgekomen je voelt dit toch niet mss maar als je opparcour bent dat je die extra pk nodig hebt en dan het verschil ziet.
Fré schreef:als je 4 a 5 pk op de 29pk niet voelt, dan ga je me raar zien kijken hoor
kijk fre, we gaan elkaar toch eens zien he, awel ge moogt eens rijden met mijn m3an gr33n machin3 en je gaat ook zeggen dat er niet zoveel verschil is. Ik heb dit voor mijn operatie eens getest. Een eind gereden met de kfx van mijne maat die standaard staat en dan terug met de mijne. Hmmm ie heeft idd een klein beke meer macht als je bv van halfgas loslaat en dan terug volgas dan voel je dat ie vooruit wil maar zo extreem veel is het niet hoor. Denk pas echt resultaat te zien met carb.
als ge geen prestatie hebt met k&n, uitlaat enzo, zou ik toch eens beginnen die jetting na te kijken.......... met die yoshi was m'n Z gewoon niet te houden..
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!
DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Teunie schreef:Voor iedereen die zn kap eraf wil halen: heb ze net weer terug erop gezet.
(zonder de jetting te veranderen)
Stuk meer power bovenin, en ietsjes power onderin kwijt.
Overall een fijnere powerband.
Ook betere powerband als stock (met stock jetting dus)
Denk dat de carb toch een beperkende factor is en het idd waar is dat ze zeggen dat een vacuumcarb slecht werkt met open filter....
Oftewel ik heb gewoon slecht gejet, waarbij ik jullie uitdaag te bewijzen dat ie wel meer power geeft met kap eraf
Kan waar zijn. Is ook het geen wat hellracer zegt met de carbu van zijn baja.
Denk dat je pas echt kan gaan werken met een andere carbu.
Ben wel benieuwd naar fré zijn testen, de luchtoevoer wat verhogen kan toch verbetering brengen.
Oké maar uitlaat-ontwerpers zeggen dat je bij sommige dempers op bepaalde merken van quads
de kap moet verwijderen,of bijkomende gaten moet bijboren als je de kap erop laat.
Maakt het een iets uit met het ander dan??
Ik volg dit zo een beetje om een evenwicht te vinden voor mijn mods.