Toelichting verbodsbord quads

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
JBX
Quadrider
Quadrider

Re: Toelichting verbodsbord quads

Bericht door JBX »

Tommyboy schreef:@JBX : what the hell are you talking about? Het gaat niet over een krantenartikel, maar lees de eerste post eens opnieuw door! Het gaat over de mail die ik gekregen heb van Staatssecretaris van Mobiliteit omtrent het verbodsbord.
Weet ik. Er staat ook niks in om je zorgen over te maken. Maar iedereen laat zich meeslepen door wat de media zegt. Hoeveel keer heeft er al in de krant gestaan dat dat bord er volgende maand is? En hoeveel personen denken dat ze binnenkort nergens meer mogen rijden? Vandaar mijn reactie. Er bestaan ook borden die auto's of moto's verbieden. Maar die staan toch ook niet overal? (Uw vraag in de mail is trouwens niet juist want er is nergens sprake van een "algemeen quadverbod", maar van een verkeersbord. Maar dat terzijde.) Daarom denk ik dat je je een beetje laat ophitsen door de kranten terwijl het uiteindelijk allemaal wel zal meevallen. De reactie op je mail bevestigd dat.

PS: zonder regering zal het bord er nog zo snel niet komen...
Can-Am Renegade 800 X
If it's too loud, you're too old!
¡ɹǝʌo ǝɯ dıןɟ 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Eat my dust!
stephkewillems1
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stephkewillems1 »

hey,

ik ben voor het uitbrengen van een verbodsbord.dan wordt het misch duidelijk waar we wel en waar we niet mogen rijden.kunnen ze ook niet zomaar een quad meer aanslaan.als er geen bord staat mag je er rijden.wat eerder gezegd werd ,dat je een verkeersbord hangt aan de ingang van een stad,en dan in de hel stad mag rijden,is denk ik niet juist.volgens dat ik mij kan herinneren ,moet elk verkeersbord na een kruispunt herhaald worden.dus zou dat verbodsbord maar gelden tot aan het volgende kruispunt.is eigenlijk nie meer dan logisc dat er zo een bord komt.als ik nu ga gaan rijden ben ik nooit zeker of ik risico's loop al dan niet.ben misch verkeerd ,maar is toch mijn mening

de leute :p
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

stephkewillems1 schreef:volgens dat ik mij kan herinneren ,moet elk verkeersbord na een kruispunt herhaald worden.dus zou dat verbodsbord maar gelden tot aan het volgende kruispunt.
Behalve als het een "zone" bord is. En dat kan je van elk bestaand bord maken.
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tommyboy »

JBX schreef:
stephkewillems1 schreef:volgens dat ik mij kan herinneren ,moet elk verkeersbord na een kruispunt herhaald worden.dus zou dat verbodsbord maar gelden tot aan het volgende kruispunt.
Behalve als het een "zone" bord is. En dat kan je van elk bestaand bord maken.
JBX schreef:Uw vraag in de mail is trouwens niet juist want er is nergens sprake van een "algemeen quadverbod", maar van een verkeersbord. Maar dat terzijde.
Je zegt het zelf (citaat hierboven)! Zodat door het invoeren van een zonaal bord WEL sprake is van een ALGEMEEN QUADVERBOD (dus mijn zin in de mail sloeg daarop en klopt wel degelijk :)

Schouppe is een gast die deze dingen er wel door krijgt, er zullen wel aanbevelingsbrieven volgen naar de verschillende gemeenten, don't worry... Er bestaan idd borden die auto's en moto's verbieden, maar dit betreft een heel ander uitgangspunt. Deze auto's en moto's zorgen immers niet voor overlast (lawaai, roekeloos gedrag) dus de neiging om zo'n bord te plaatsen is er sneller bij quads en zeker bij quads!

De reactie op mijn mail is zeer helder: "Het is inderdaad mogelijk dat een gemeente zeer creatief wordt en overal een (zonaal) bord plaatst." "Als burger sta je hiertegen een stuk machteloos.Ik deel uw mening."
JBX schreef:PS: zonder regering zal het bord er nog zo snel niet komen...

Het bord IS er al :wink: (bord C6) het zal van de gemeenten afhangen of deze al dan niet een zonaal bord gaan maken :) dus weeral die onzekerheid...
Tommyboy
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Tommyboy »

Er worden zelfs AL quads aangeboden wegens ZONAAL verbod (Dringend te koop, dit wegens (zonaal) quad-verbod nog voor de zomer) :( :( :( Echt triestig
Lazii
Quadrider
Quadrider

Bericht door Lazii »

Tommyboy schreef:Er bestaan idd borden die auto's en moto's verbieden, maar dit betreft een heel ander uitgangspunt. Deze auto's en moto's zorgen immers niet voor overlast (lawaai, roekeloos gedrag)
Bij dat standpunt heb je me helemaal tegen. Moto's zorgen ook voor overlast (choppers vooral) en die op hun sport machien durven ook wel eens roekeloos rijden. En wat met die getunede bakken? Die zorgen ook niet voor overlast zeker of van die oude mensen op de baan, ook niet roekeloos?

Heb persoonlijk niets tegen zo'n mensen, vind het zelfs tof. Maar dat uit alle soorten vervoer de quads politiekers tegen hebben...
JBX
Quadrider
Quadrider

Bericht door JBX »

Ge kunt altijd een verkeersbord negeren ;-) Ik denk niet dat dat meer dan 50 Euro kost ALS ze u betrappen :roll:
(Voor de quad haters die meelezen: het is een grapje he!)
Can-Am Renegade 800 X
Eat my dust!
Plaats reactie