Geen goede wegligging

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Re: Geen goede wegligging

Bericht door Haagje »

cilinderhead schreef:t is een quad... en een eigenschap van een quad is dat die op de weg wat minder rijd omdat die vooral voor in het veld bedoeld is. waarom koop je een quad, om hem dan weer zo te maken dat het niet meer de eigenschappen van een quad heeft...

Conclusie, ik zou het weggedrag van de quad accepteren, als het ECHT niet te rijden is moet je gaan kijken wat er mis is want dan is er waarschijnlijk iets mis...
Klopt dus geen totaal niks van. Hij zou zelfs beter moeten rijden dan op het veld. Aangezien weg vlak is.
Toch logisch :? ( of ben ik de domme hier? )

Als je met een mountainbike rijdt over een vlakke weg rijdt dit gewoon super. Ga je over veld wegen, dan hobbel je aan alle kanten.
Zo zou het bij de quad ook moeten zijn. iig gewoon goed rij baar zonder bang te moeten zijn dat je quad opeens naar links of rechts schiet
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

niet helemaal waar..., ik vindt mijn quad op een weiland beter rijden dan op de weg.... verder is het het rijgedrag dat als je met de quad boven een snelheid van 80 komt ( op de weg ) dat die zijn eigen weg wil gaan zoeken...

Iedereen moet natuurlijk doen wat die zelf wilt.. :p
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

je hebt nog geen rijbewijs dus wat weet je dan waar je over praat? Dat kleine stukje op en neer door de straat?
Ik rij 100 met gemak rechtdoor op een vlakke weg zonder dat de quad een voetzoeker is.

Als ze volgens jou boven de 80 hun eigen weg gaan zoeken, hoe zit het dan met onze race gasten hier op het forum met een dik blok eronder?
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider

Bericht door bonzaiking »

cilinderhead schreef:niet helemaal waar..., ik vindt mijn quad op een weiland beter rijden dan op de weg.... verder is het het rijgedrag dat als je met de quad boven een snelheid van 80 komt ( op de weg ) dat die zijn eigen weg wil gaan zoeken...

Iedereen moet natuurlijk doen wat die zelf wilt.. :p

sorry met alle respect maar dit klopt niet boven de 80 verandert er nix rijd prima gewoon je sporing goed zetten gewoon recht geen toespoor en dan gewoon een beetje testen iets toespoor en dan even rijden dan merk je gouw genoeg het verschil 8)
cilinderhead
Quad Master
Quad Master

Bericht door cilinderhead »

heb genoeg ervaring :)

daar hebben we het al .. "100 recht door zonder voetzoeker... ) verlaagd en wat nog meer?

maar weet dat we hier niks mee opschieten maar moest t gewoon ff kwijt... :)

@ bonzaiking , is bij elke quad inderdaad verschillend.. maarja zullen we weer ontopic gaan me ze alle ? :)
CilinderHead-

Honda TRX450R

Donut ATV Racing team

Sponsored by :

www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk

www.donutracing.nl
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

inderdaad wat zoeken en verschilt ook van quad tot quad laat even iemand met je quad rijden en rij er eens achter dan kun je zien hoe het spoor staat :idea: had mijn warrior ook recht afgesteld mooi een plank er langs gelegt :) maar toen ik er eens achter reed :? niet normaal met gewicht erop stond het spoor serieus toe :verymad: heb mijn voor veren al harder gezet en spoor iets open maar zal het nog verder moeten open zetten :chagarijn:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door Kev006 »

een quad is wel degelijk gemaakt om in het veld te rijden. Vandaar dat hij een starre as heeft achteraan. Dit wringt eigenlijk serieus op de baan, dus dit zorgt ook voor een slechtere wegligging.

Maar dit neemt wel niet weg dat er niet mee te rijden valt op de baan. Want dat kan wel perfect.

Ik denk dat de ene quad wat betere baanligging heeft als de andere. Maar het meeste ligt toch aan het soort band, (bol of vlak, breedte, hoogte,...) en dan hiermee gepaard de bandendruk. en dan kan je eventueel nog verder kijken naar de vering enz. maar dit gaat al minder maken normaal.

De stuurdemper gaat gewoon het voetzoeker gevoel dempen. En is een goede oplossing. Een andere oplossing is voor een ander soort band kiezen denk ik. Misschien moet je eens wat foto's posten van de quad en de banden.
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
mr.legs
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door mr.legs »

Peter Kawasaki KFX 700 / 2007;

Hallo,

-Ik heb inmiddels de spoorverbreders van elk 4,5 cm geplaats (achter).
Dit geeft wel wat meer stabiliteit bij het bochtenwerk.

-heb tevens de sporing van de voorwielen op 0% gezet, ofwel recht vooruit.

-En de bandendruk rondom op 1 bar gezet.

Ik moet zeggen dat dit al met al, een enorme verbetering is. :D
Hij zoekt nog wel wat, maar niet meer te vergelijken met toen ik hem pas had aangeschaft (2e hands).

Misschien nog een stuurdemper, maar ja die kosten ook nog al wat.
Of heeft iemand die nog te koop voor een mooi bedrag :) :p

Als er nog iemand is met een goed advies, hoor ik het graag.

PS; jullie hebben me al goed op weg geholpen :buig:

M.v.g Peter Kawasaki KFX 700 / 2007
Plaats reactie