wat doen gasveren ?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
petoe
Quadrunner
Quadrunner

wat doen gasveren ?

Bericht door petoe »

hallo ik heb gas veren vooraan op mijn qaud maar als ik nu rond rij kraken deze en piepen ze hoe zou dat komen en hoe kan ik dit verhelpen grtz steven
RonaldTD
Quadrider
Quadrider

Re: wat doen gasveren ?

Bericht door RonaldTD »

petoe schreef:hallo ik heb gas veren vooraan op mijn qaud maar als ik nu rond rij kraken deze en piepen ze hoe zou dat komen en hoe kan ik dit verhelpen grtz steven
Denk niet dat dit zozeer met gasveren te maken heeft, maar meer met vuil dat ertussen zit.. ?
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

petoe schreef:hallo ik heb gas veren vooraan op mijn qaud maar als ik nu rond rij kraken deze en piepen ze hoe zou dat komen en hoe kan ik dit verhelpen grtz steven
je zult de vering een paar klikjes zachter moeten zetten. hoogstwaarschijnlijk staan ze in de uiterste stand.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-=(R4N3)=-
Quadrider
Quadrider

Bericht door -=(R4N3)=- »

He Petoe! Alles goed? :)

kan ook zijn dat de stofkeerringen(die zitten op de plek waar de chromen stang de demper in gaat) een beetje droog worden. Dat gebeurd wel meer met dit soort weer.
Je kan een beetje WD40 ofzo op de stang spuiten op de plek waar stofkeerring zit,meestal is het dan weg.

Als dit niet helpt kan het ook zo zijn dat je scharnierpunten droog zijn,ook ff smeren in dat geval.
Volgens mij zitten er ook een soort kunstofbussen in de scharnierpunten,als deze te droog worden gaan ze ook wel eens akelig kraken.

l8rrrrrrrrr 8)
2008 Raptor700SE Road use -SOLD.....damned!
2006 Honda TRX450R-HRC MX use full rebuild 2011
2011 sponsor: DFR @ dirtfiendracing.com
Crossbaan Maasvlakte crew"Wil ik net plankgas....is het hout op!"
Reparatie vuistregel:Zodra je handen onder het vet en de olie zitten...gaat je neus jeuken en moet je naar de WC
Plaats reactie