SMC 250cc
-
- Toeschouwer
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 15:20
SMC 250cc
Hallo
Ik zou graag een quad kopen, men ouders zijn tegen zware modellen, dus zag ik onlangs een SMC 250cc staan voor 1000€ wat me toch wel bijzonder weinig lijk. Hij heeft +-4500km.
Maar nu is mijn vraag, is dit een goed merk? en heeft iemand er ervaring mee?
mvg
Ik zou graag een quad kopen, men ouders zijn tegen zware modellen, dus zag ik onlangs een SMC 250cc staan voor 1000€ wat me toch wel bijzonder weinig lijk. Hij heeft +-4500km.
Maar nu is mijn vraag, is dit een goed merk? en heeft iemand er ervaring mee?
mvg
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: SMC 250cc
heb er niet zoveel kaas van gegeten maar smc is dat geen barossa?
als het een barrossa is, is het een redelijk goed merk.
als het een barrossa is, is het een redelijk goed merk.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
-
- Toeschouwer
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 15:20
Re: SMC 250cc
denk dat het een smc ram 250CC is
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: SMC 250cc
dan zou ik het niet weten sorry
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: SMC 250cc
Die is gelijk aan een Barossa 250, zoek maar eens op 'Barossa' op dit forum. Korte samenvatting: niet al te groot, hoge topsnelheid, betrouwbaar.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadrider
- Berichten: 348
- Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
- Locatie: amersfoort.nl
Re: SMC 250cc
een nieuwe barossa quarterback model 2010 kost 2400 euro op marktplaats .
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 196
- Lid geworden op: zo 17 okt, 2004 13:04
- Locatie: NL
- Contacteer:
Re: SMC 250cc
Ik heb zelf een SMC 250cc xtreme gehad
en heb daar niets anders dan problemen mee gekregen
deze had last van scheuren in het frame, schroefjes en bouten die zomaar verdwijnen, scheur in de cylinder, tandwielen van de schakelbak helemaal kaal
en dit was binnen 3 weken van aanschaf (nieuw)
daarna heb ik woorden gekregen met de verkoper en heeft mijn quad 2 jaar stil gestaan
daarna heb ik er zelf een honda blok onder gezet (van een honda rebel 250cc die past precies )
nu heb ik een yamaha raptor 660 uit eind 2004 en dat is toch echt wel andere kwaliteit
Maar ik heb ook andere mensen gesproken die met smc rijden en die hebben nooit problemen dus het is erg verschillend en na mijn idee niet echt betrouwbaar
en heb daar niets anders dan problemen mee gekregen
deze had last van scheuren in het frame, schroefjes en bouten die zomaar verdwijnen, scheur in de cylinder, tandwielen van de schakelbak helemaal kaal
en dit was binnen 3 weken van aanschaf (nieuw)
daarna heb ik woorden gekregen met de verkoper en heeft mijn quad 2 jaar stil gestaan
daarna heb ik er zelf een honda blok onder gezet (van een honda rebel 250cc die past precies )
nu heb ik een yamaha raptor 660 uit eind 2004 en dat is toch echt wel andere kwaliteit
Maar ik heb ook andere mensen gesproken die met smc rijden en die hebben nooit problemen dus het is erg verschillend en na mijn idee niet echt betrouwbaar
-
- Quadrider
- Berichten: 439
- Lid geworden op: za 13 feb, 2010 03:56
- Locatie: roesbrugge (tssn veurne en ieper) west-vlaanderen
Re: SMC 250cc
kheb ook nog een smc ram250 gekocht (voor 350euro ) met een tikje in z'n 2de versnelling
kheb daar zeker 4maand dagelijks (woonwerk) mee gereden en in modder, op de kemmelberg, katsberg rode berg,.... overals rond mee gekrost op het laatste kwam m'n olieradiator niet meer warm (hij bleef rijden ) tot ik wilde schakelen van 1ste naar 2de zonder koppeling (anders kun je dat probleemloos van 2-3-4-5) maar kwas neutraal vergeten die tssn de 1 en 2 zat
motor blok toe, een beetje achteruit geduwd en hij draaide weer maar de eerste 3 versnellingen waren "weg"
verder een goed quadje enkel het 2cilinder geluid vond ik niet zo "quad-achtig"
en indd dezelfde motor als honda rebel niet als honda cb250
kheb daar zeker 4maand dagelijks (woonwerk) mee gereden en in modder, op de kemmelberg, katsberg rode berg,.... overals rond mee gekrost op het laatste kwam m'n olieradiator niet meer warm (hij bleef rijden ) tot ik wilde schakelen van 1ste naar 2de zonder koppeling (anders kun je dat probleemloos van 2-3-4-5) maar kwas neutraal vergeten die tssn de 1 en 2 zat
motor blok toe, een beetje achteruit geduwd en hij draaide weer maar de eerste 3 versnellingen waren "weg"
verder een goed quadje enkel het 2cilinder geluid vond ik niet zo "quad-achtig"
en indd dezelfde motor als honda rebel niet als honda cb250
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
cagiva mito 350
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 134
- Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
- Locatie: Snits
- Contacteer:
Re: SMC 250cc
Blokken zijn vrijwel identiek aan de CB250/Rebel250.
Voor betrouwbaarheid kun je het beste ook zo'n motorblok eronder zetten.
Is goed te doen, ook als je niet zo'n sleutelheld bent.
De motoren zijn gelijk, bij mij CPI XS250 heb ik alleen de 2 voorste boutgaten moeten opboren van M8 naar M10.
De rest past gewoon, ook de ontstekings-stekker was bij m'n CPI hetzelfde...!
Maarreh, ik vind Barossa's niet echt mooi, is het niet leuker om een CPI XS250 te zoeken?
Leuke degelijke quad, maar is wel lichterlijk ondergemotoriseerd met z'n 16(!!!!) pk's....!
De motorblokken van de Honda FT500 en/of CB400 schijnen te passen, van de FT weet ik het niet zeker(is een 1cyl. 500) maar van de CB400 weet ik het bijna zeker dat hij zonder aanpassingen moet passen.
Heb ik een keer gelezen op een motorforum.
Hoe dan ook, succes met je keuze!;)
Voor betrouwbaarheid kun je het beste ook zo'n motorblok eronder zetten.
Is goed te doen, ook als je niet zo'n sleutelheld bent.
De motoren zijn gelijk, bij mij CPI XS250 heb ik alleen de 2 voorste boutgaten moeten opboren van M8 naar M10.
De rest past gewoon, ook de ontstekings-stekker was bij m'n CPI hetzelfde...!
Maarreh, ik vind Barossa's niet echt mooi, is het niet leuker om een CPI XS250 te zoeken?
Leuke degelijke quad, maar is wel lichterlijk ondergemotoriseerd met z'n 16(!!!!) pk's....!
De motorblokken van de Honda FT500 en/of CB400 schijnen te passen, van de FT weet ik het niet zeker(is een 1cyl. 500) maar van de CB400 weet ik het bijna zeker dat hij zonder aanpassingen moet passen.
Heb ik een keer gelezen op een motorforum.
Hoe dan ook, succes met je keuze!;)
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
-
- Quadrider
- Berichten: 348
- Lid geworden op: di 15 jan, 2008 15:26
- Locatie: amersfoort.nl
Re: SMC 250cc
je kunt er van alles in hangen alleen vervalt dan de type goedkeuring van je quad als ze je dan pakken nemen ze je kenteken in.tip koop gewoon een goede quad als je even goed zoekt vind je best een goede quad voor een leuke prijs.
beter met je quad vast staan in de blubber dan in de fille met de auto
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 134
- Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
- Locatie: Snits
- Contacteer:
Re: SMC 250cc
Als je er iets groters inhangt wel ja....
Houd je het echter bij het CB250blok dan verandert er helemaal niets, dus geen problemen met de typegoedkeuring!
Houd je het echter bij het CB250blok dan verandert er helemaal niets, dus geen problemen met de typegoedkeuring!
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
Re: SMC 250cc
Maar waarom zou je dat doen dan? Die SMC/Barossa blokken staan juist als heel betrouwbaar bekend.iaccaloco schreef:Als je er iets groters inhangt wel ja....
Houd je het echter bij het CB250blok dan verandert er helemaal niets, dus geen problemen met de typegoedkeuring!
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 134
- Lid geworden op: di 25 nov, 2008 20:45
- Locatie: Snits
- Contacteer:
Re: SMC 250cc
Ja.....Mijnes ging na 3 dagen stuk, terwijl ie nog geen 2000km(ofzo) gelopen had.
Maat van me(R1aptor) heeft 1 & al ellende gehad met een vergelijkbaar blok.
Er staat een reactie van bravoure die er ook niet echt over te spreken is....
Blok van de Barossa MOET! een oliekoeler hebben, mijn CPI heeft door weer & wind gereden zonder oliekoeler.
Wat ik wil zeggen is, de Barossa/Kymco/Derbi/CPI enz. die allemaal dit CB-kloon blokkie hebben wordt gewoon 200% betrouwbaarder door het Hondablok eronder te lepelen.
Middaggie sleutelen, ff 200 euri in je gedachten houden en je vindt zéker een blok!
Plus dat, mocht er iets kapot gaan je eerder parts voor de CBblokken vinden zult dan voor het originele blok....
(En hij is i.m.o. ook 1000x mooier dan dat vieze half chromen gebakkie wat standaard onder die dingen hangt!)
Maat van me(R1aptor) heeft 1 & al ellende gehad met een vergelijkbaar blok.
Er staat een reactie van bravoure die er ook niet echt over te spreken is....
Blok van de Barossa MOET! een oliekoeler hebben, mijn CPI heeft door weer & wind gereden zonder oliekoeler.
Wat ik wil zeggen is, de Barossa/Kymco/Derbi/CPI enz. die allemaal dit CB-kloon blokkie hebben wordt gewoon 200% betrouwbaarder door het Hondablok eronder te lepelen.
Middaggie sleutelen, ff 200 euri in je gedachten houden en je vindt zéker een blok!
Plus dat, mocht er iets kapot gaan je eerder parts voor de CBblokken vinden zult dan voor het originele blok....
(En hij is i.m.o. ook 1000x mooier dan dat vieze half chromen gebakkie wat standaard onder die dingen hangt!)
2007 GOES 450X 54HP.
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?f=42&t=41555
Re: SMC 250cc
Tja, ik geloof jullie ervaringen wel maar het is voor het eerst dat ik dit lees hier op het forum. Ik blijf er bij dat die Barossa 250 blokken hardstikke betrouwbaar zijn, dat is trouwens ook mijn eigen ervaring.iaccaloco schreef:Wat ik wil zeggen is, de Barossa/Kymco/Derbi/CPI enz. die allemaal dit CB-kloon blokkie hebben wordt gewoon 200% betrouwbaarder door het Hondablok eronder te lepelen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: SMC 250cc
ik zeg, waarom swappen als het niet nodig is.
ok als blokkie de geest heeft gegeven kun je altijd nog swappen maar heb zelf toch ook gehoordt dat ze betrouwbaar zijn
ach ja, de topic starter hoor je ook niet meer so who cares?
ok als blokkie de geest heeft gegeven kun je altijd nog swappen maar heb zelf toch ook gehoordt dat ze betrouwbaar zijn
ach ja, de topic starter hoor je ook niet meer so who cares?
Laatst gewijzigd door tjobbie op za 19 jun, 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves