Bartr schreef:Oke, heb me dus een beetje georienteerd op internet
Raptors 350cc zijn rond de 4000-5000 euro.
Terwijl goede Raptors 700cc 8000+ kosten. Nu droom ik echt van een Raptor 700cc
Moet alleen een kleine invenstering van mijn vader vragen
Verder denk ik de 350cc snel zat zal zijn, zo denk ik ook over LTZ's.
Maar ik had ergens gelezen dat sommige type raptors versnellingsbak problemen hebben?
8000+ daarvoor heb je een nieuwe raptor in de winkel
heb de mijne van een zelfstandige kunnen kopen aan 5500 .. was mijn 1ste quad op 18jaar (700cc raptor 2006) en rijd er nog steeds mee.
begin niet met te zwak/klein te nemen want ben je beu voor je het weet
geof schreef:
8000+ daarvoor heb je een nieuwe raptor in de winkel
heb de mijne van een zelfstandige kunnen kopen aan 5500 .. was mijn 1ste quad op 18jaar (700cc raptor 2006) en rijd er nog steeds mee.
begin niet met te zwak/klein te nemen want ben je beu voor je het weet
Maar jij woont in belgie en wij in nederland
En tevens mijn 350 bevalt nog steeds goed
Als blok ooit in de soep ligt of revisie nodig heeft komt er wat leukers in. Maar tot nu toe loopt het hard zat.
mterweeme schreef:Heb al veel gelezen maar wou graag weten wat de mensen die er verstand van hebben(op dit forum) mij zouden aanraden.
ik zou je aanrade om op een 660 te beginnen die zijn nog redelijk geprijst
je hebt dan een quad waar je niet snel op uit gekeken bent.
Dat gaat helaas niet voor 3000 euro, niet in Nederland tenminste.
Qua sportquads kom je dan op een Raptor 350 of zijn iets oudere broertje de Warrior. Met dat budget zou ik in ieder geval een A-merk aanraden zoals Yamaha of Suzuki. Dat laatste merk heeft de LTZ 400 maar die vind je niet voor 3000 euro, niet in redelijke staat en met kenteken.
Maar vermeld nog even in welk land je woont, ik denk Nederland maar zoals je ziet maakt dat nogal wat uit.
Ik en mijn vriend hebben op vakantie een quad gehuurd en waren meteen verkocht.
Nu terug thuis zouden we graag zelf een quad kopen. We wonen landelijk dus dat kan wel leuk zijn!
Op vakantie reden we op een 250cc en dit ging goed.
Maar ik ben een complete leek op gebied van quads dus kom ik natuurlijk hier om hulp vragen!
Ofwel willen we een quad om hier in de omgeving mee zowel on- en offroad te rijden.
Of nu was ik aan het denken, we kunnen ook een quad kopen waarmee we ook verder mee kunnen rijden, bijvoorbeeld naar de Ardennen of naar Frankrijk ofzo, maar is dit mogelijk? En wat voor quad moet je dan hebben?
dan zou ik kijken voor minstens een 400cc een ltz of kfx 400 zijn beide betrouwbare quads
of als je iets meer kunt spenderen een raptor 700
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
We zijn vandaag bij een Yamaha verdeler in de buurt geweest en de Raptor is te duur hoor.
Ik heb ook de Wolverine gezien, die stond me wel aan.
Mijn vriend kan wel een manuele versnellingsbak pakken maar ik zou toch graag automatic hebben
ik heb een ltz
ik ververs elke 1000 kilometer olie en om de 3000 het oliefilter mee
elke 3000 nieuwe bougie en nieuwe koelvloeistof en luchtfilter uitwassen en inspuiten
en zo wie zo elke rit controle op lagers en olie
dat zal bij de raptor ook zo zijn
houdt er wel rekening mee dat de 350 luchtgekoeld is
dus als je veel file rijdt dus in de stad heb je kans dat ie wat warmer wordt
maxx schreef:Ik kom uit Nederland,
maar ik ga eens kijken naar een Yamaha Raptor 350 of Suzuki LTZ 400.
Zit er nog verschil ik onderhoud voor deze 2 quads?
en wat voor onderhoud is dit?
2x poetsen per jaar?
groeten Marc
Het hangt een beetje van het gebruik af. Mijn Raptor 350 heb ik pas na een motorrevisie in gebruik genomen en omdat ik alleen 's avonds af en toe wat toerde heb ik hem 1 keer per jaar onderhoud gegeven. Offcieel moet een Raptor 350 twee keer per jaar voor onderhoud en na 40 uur een schoon luchtfilter. Zal bij een Suzuki 400 wel vergelijkbaar zijn, maar dat heb ik nooit nagekeken. Als je geen gekke pech hebt en kleine klusjes zelf kunt doen, moet je rekenen aan een paar honderd tot 1000 euro per jaar aan onderhoud.