Ik wil met mijn 8 jarig zoontje voor op mijn quad de openbare weg op, of dit veilg is weet ik niet maar mag dit wel of niet. hij heeft dan wel een helm op hoor. Wanneer hij het stuur stevig vast houdt dan moet dat toch geen probleem zijn?

quaddevil schreef:He quad vrienden,
Ik wil met mijn 8 jarig zoontje voor op mijn quad de openbare weg op, of dit veilg is weet ik niet maar mag dit wel of niet. hij heeft dan wel een helm op hoor. Wanneer hij het stuur stevig vast houdt dan moet dat toch geen probleem zijn?

Je bent grappig.quaddevil schreef:Jullie lijken mijn vrouw wel......zij vond het ook geen goed idee omdat het kindje nog herstellende is van een incident. Ik dacht dat het juist wel goed voor hem is om een goed uit te waaien. Hij vind het echt fantastisch!
 Logisch dat je zoontje het geweldig vindt, je hebt juist een volwassene nodig die de risico's in kan schatten en grenzen stelt. Die volwassene is in jullie gezin je vrouw dus.
 Logisch dat je zoontje het geweldig vindt, je hebt juist een volwassene nodig die de risico's in kan schatten en grenzen stelt. Die volwassene is in jullie gezin je vrouw dus. 

Los van de helmplicht en dergelijke, is er nog artikel 5 van de RVV. Komt er op neer dat je jezelf of anderen niet in gevaar mag brengen. Dat artikel is juist bedoelt voor dat soort kromme redenaties.quaddevil schreef:nu wil eigenlijk enkel weten of ik dit volgens de wet mag doe, het is mijn eigen kind en ik rij al enkele jaren quad.

Jazzy schreef:Je bent grappig.quaddevil schreef:Jullie lijken mijn vrouw wel......zij vond het ook geen goed idee omdat het kindje nog herstellende is van een incident. Ik dacht dat het juist wel goed voor hem is om een goed uit te waaien. Hij vind het echt fantastisch!Logisch dat je zoontje het geweldig vindt, je hebt juist een volwassene nodig die de risico's in kan schatten en grenzen stelt. Die volwassene is in jullie gezin je vrouw dus.