chinese quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
ewoutwaza
Toeschouwer
Toeschouwer

chinese quad

Bericht door ewoutwaza »

ik wil een quad kopen en iemand die ik ken zij dat ik een chinese quad moest kopen en dan de bouten moest vervangen en dat de quad dan ongeveer net zo goed is als een normalen quad maar kan dit klopen
pointblanque
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Re: chinese quad

Bericht door pointblanque »

ligt eraan wat voor chinees je bedoelt.
een smc/barossa/adly e.d. zijn opzich prima quads, idd wat kleine dingetjes vervangen en je komt al een heel eind. zijn over het algemeen kwalitatief goede quads.
bashan/shineray zijn prima quads, zekers voor het geld wat je betaald. echter dien je hier wat meer zaken te controleren en eventueel aan te passen.
en natuurlijk heb je de a-merken, kwalitatief gewoon goed, maar alle waar naar z'n geld. maar dat is met alles, dus het ligt eraan...wat wil je ermee? wat ga je ermee doen? en wat wil je eraan kwijt zijn (zowel tijd als geld)?

en...alles kan kapot...dus het ligt ook aan de gebruiker.

ik zou zeggen kijk even op http://www.chinaquad.nl" onclick="window.open(this.href);return false; , uiteraard kan je hier ook even de reacties van verschillende gebruikers afwachten (o.a. hardcorechaam) die kunnen je ontzettend veel erover vertellen.
OTX
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door OTX »

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen. Als je links wat hebt vervangen breekt het volgende rechts al weer af. Voor plezier zonder zorgen koop je gewoon een A-merk.
Patje88NL
Quadrider
Quadrider

Bericht door Patje88NL »

Ik heb in het begin ook een chinees (bashan) gehad alleen niet echt goede ervaringen mee gehad. Persoonlijk zou ik zelf doorsparen voor iets anders.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

ik heb eergister zown chineese miniquad 50cc gekocht.
carb lekte, en koppeling moest versteld worden.

hij koste 15 eurie :bier: :lol: en een avondje sleutelen.
heb er toch al dikke lol mee gehad.

onderdelen zijn wel goedkoop.
dit is dan op eigen terein, zoiets wil jij niet.

ik zou beginnen met een yamaha blaster, barossa 250...
goede beginners quad's!
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
manchairred
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door manchairred »

het woord chinese quad zegt al genoeg denk ik.
fretje-pitbull
Quadrider
Quadrider

Bericht door fretje-pitbull »

bwaaa m'n shineray stixe heb ik ook nooit geen grote kosten gehad, enkel veel onderhoud eraan gedaan (bv; olie om de 300km) hij is enkel een beetje underpowerd :p
kawasaki mojave 50pk
cagiva mito 350
Pieteragmcatbrier
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Pieteragmcatbrier »

Een chinese quad is zeker een leuke quad om mee te beginnen. Kwalitatief zijn de gebruikte onderdelen wel minder dan van een A merk dat merk je gelijk maar dat wil nog niet zeggen dat alles gelijk kapot gaat. Je moet wel een beetje van sleutelen houden en het een en ander aanpassen maar dat is ook weer goed want daar leer je alleen maar van. Ikzelf vindt het hartstikke leuk als je iets voor een paar centen hebt aangepast waardoor je quad weer een heel stuk beter rijdt. De onderdelen voor een Bashan BS200S-7 of BS250S-11b en Shineray 250 stixe Kun je allemaal voor relatief lage prijzen bestellen bij ALGMOTO. Als je het dan echt leuk vind kun je later altijd nog de overstap maken naar een suzuki of yamaha.
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde

Bericht door tjobbie »

Pieteragmcatbrier schreef:Een chinese quad is zeker een leuke quad om mee te beginnen. Kwalitatief zijn de gebruikte onderdelen wel minder dan van een A merk dat merk je gelijk maar dat wil nog niet zeggen dat alles gelijk kapot gaat. Je moet wel een beetje van sleutelen houden en het een en ander aanpassen maar dat is ook weer goed want daar leer je alleen maar van. Ikzelf vindt het hartstikke leuk als je iets voor een paar centen hebt aangepast waardoor je quad weer een heel stuk beter rijdt. De onderdelen voor een Bashan BS200S-7 of BS250S-11b en Shineray 250 stixe Kun je allemaal voor relatief lage prijzen bestellen bij ALGMOTO. Als je het dan echt leuk vind kun je later altijd nog de overstap maken naar een suzuki of yamaha.
100% gelijk in :bier:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

mee eens pieter :D

een chinese quad is net zo veel lol als een a-merk, ze hebben alleen wat meer liefde nodig :D
als je niet kunt sleutelen zou ik het niet doen maar als je dat wel kunt of graag wilt leren is het hartstikke leuk :D
kom is langs op http://www.chinaquad.nl zoals al gezegt werd, forum voor chineesjes :bier:

de shineray stixe 250 en de bashan bs250-11b zijn goede quad's!
weet niet wat je er mee wilt doen? woon-werk verkeer of bossen?
ODN
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door ODN »

Ik heb zelf ook een bashan bs250-11b. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en er zijn geen grote problemen mee geweest. Het enige probleem was lekken van de olie maar dat was de dealer zijn fout omdat die het stuk niet in één keer wou vervangen. Probleem heeft een paar weken in beslag genomen terwijl dit kon opgelost raken op een paar uur. Fout lag dus niet bij de quad!!

Zijn degelijke quads als je er niet gek mee doet. Dat wil zeggen dat ze geschikt zijn voor op de openbare weg. Ga je daarmee crossen en dergelijke dan zoek je de problemen zelf op en koop je best een andere.

Voor de snelheid moet je ze ook niet kopen. Topsnelheid op de meter is 86 en de kilometerteller heeft een afwijking van ongeveer 7km/h. Dus hij haalt op vlakke weg de 80 niet. Ik gebruik hem enkel voor het plezier en ga met moeite boven de 70.
Ieder zijn ding natuurlijk.

Ik bekijk het anders. Het is mijn eerste quad en ik wou er niet veel geld aan spenderen want je weet nooit of het zou tegenvallen (wat het, zoals verwacht, niet deed). Een tweedehands wou ik ook niet omdat ik niet graag de prutsen van een ander koop. Dus bleef er maar één optie meer vrij: een goedkope chinees :) Het is de bashan geworden.
Er staan ondertussen al aardig wat kilometers op de teller en ik rij met deze tot hij uit elkaar valt. Met het geld dat een A-merk kost kan ik mij al 4 goedkope quads kopen!! ;)

Natuurlijk is het te zien wat je verwachtingen zijn.

Vergeet ook niet dat een A-merk ook kapot kan gaan. Techniek zit soms raar in elkaar en een putje in de weg kan al voldoende zijn...
petervee
Quadrider
Quadrider

Bericht door petervee »

Als je niet gelijk veel geld wilt kwijt zijn om te kijken of het quad rijden wel wat voor je is kun je inderdaad net zo goed een chinees kopen.
Later kun je altijd nog over stappen naar een ander merk als je meer power wilt.
De onderdelen voor een chinese quad zijn over het algemeen niet duur ( dus daar hoef je het niet voor te laten )
Ik heb zelf een jaar op een chinese quad gereden met veel plezier en niet veel kosten.
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

dieseltank schreef:ik heb eergister zown chineese miniquad 50cc gekocht.

goede beginners quad's!

hij is al kapot :chagarijn:
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Ardjuh »

dieseltank schreef:
dieseltank schreef:ik heb eergister zown chineese miniquad 50cc gekocht.

goede beginners quad's!
hij is al kapot :chagarijn:
Je hebt er toch niet mee geprobeerd te rijden hé??? :shock:
No Can't Do!
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door hardcorechaam »

wat is dat voor zielige en nutteloze reactie?
hoop niet dat het jou kop is op dat plaatje anders heb je al een flink ongeluk gehad
Plaats reactie