ik wil een 1000cc blok in een raptor plaatsen.
moet ik een raptor kope (2dehands) en een 1000cc blok apart kope en dan laten plaatsen ?
of moet ik een 1000cc blok kopen en zelf een raptor bouwen ?
Wat zou je zelf doen als je een raptor wilt met een 1000cc motor ?
ik zou graag veel hulp krijgen op dit forum want ik ben nieuw in de ''quadwereld''
matty schreef:ik wil een 1000cc blok in een raptor plaatsen.
moet ik een raptor kope (2dehands) en een 1000cc blok apart kope en dan laten plaatsen ?
ik zou graag veel hulp krijgen op dit forum want ik ben nieuw in de ''quadwereld''
dank u, Matty
Nieuwe in de quadwereld en dan meteen 1000cc
Man man man jij vraagt om ongelukken.
Koop eerst maar eens een quad en leer ermee rijden.
het valt mij steeds meer op he,.
mensen met de 1ste post en van die rare vragen stellen waar discussie's uit komen van tall paginas van is het veilig dit dat.
vervolgens hoor je die mens van de 1ste post nooit meer.
zie voorbeeld "zoontje voor op mijn quad" "ik wil een gordel" etc..
voor de duidelijkheid he, een raptor is een bepaald type quad van yamaha jij kan zelf geen raptor bouwen, tenzij je het met de onderdelen van yamaha doet.
raptor 80, 250, 350, 660, 700
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}
Als je het toch wil zoeken zou ik een goedkope raptor zoeken of een met kapot blok en dan volledig van 0 opnieuw opbouwen en aanpassen voor je 1000cc blok.
Maar als je spreekt over het blok te 'laten plaatsen', dus niet zelf doen, dan zou ik er niet aan beginnen.
matty schreef:ik wil een 1000cc blok in een raptor plaatsen.
dank u, Matty
Nieuwe in de quadwereld en dan meteen 1000cc
Man man man jij vraagt om ongelukken.
Koop eerst maar eens een quad en leer ermee rijden.
hahahhah leren rijden, ben je serieus bezig , een kind van 16 kan al rijden
JohnBeton schreef:Als je het toch wil zoeken zou ik een goedkope raptor zoeken of een met kapot blok en dan volledig van 0 opnieuw opbouwen en aanpassen voor je 1000cc blok.
Maar als je spreekt over het blok te 'laten plaatsen', dus niet zelf doen, dan zou ik er niet aan beginnen.
waar kan ik die 1000cc blok laten plaatsen ? kan dat bij een garagist ?
kan ik dan op de baan rijden met een 1000cc raptor ? is dat legaal ?
welk rijbewijs heb ik dan nodig ?
1 - Zal HEEEEL moeilijk worden
2 - Zal heeeeel moeilijk worden
3 - je kan overal mee op de baan rijden, alleen nee dit is niet legaal!
4 - Geen want het is niet legaal...
Ik vindt dit beetje raar, komt iemand die vraagt of je een 1000 cc blok in raptor kan bouwen, wordt gezegd dat je beter eerst kan leren rijden en dan zo'n reactie..
Mijn vraag aan u is: heeft u eerder op een quad gereden buiten om één keer een quad een uurtje gehuurd bijv. ?
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
Dit heeft toch helemaal geen zin..? Kijk nou eens hoe die jongen / man zijn vragen stelt. Hij heeft geen idee van quads, maar het moet wel een omgebouwde raptor met 1000cc worden. Hoe serieus moet je zoiets nemen?
Ik heb nog geen auto, maar wil wel graag een GolfVI met een v8 en compressor. Kan ik dit bij de plaatselijke garage bestellen? Laat mij dan eerst maar eens in een normale Golf rijden of ik het wat vind of niet?
cilinderhead schreef:1 - Zal HEEEEL moeilijk worden
2 - Zal heeeeel moeilijk worden
3 - je kan overal mee op de baan rijden, alleen nee dit is niet legaal!
4 - Geen want het is niet legaal...
Ik vindt dit beetje raar, komt iemand die vraagt of je een 1000 cc blok in raptor kan bouwen, wordt gezegd dat je beter eerst kan leren rijden en dan zo'n reactie..
Mijn vraag aan u is: heeft u eerder op een quad gereden buiten om één keer een quad een uurtje gehuurd bijv. ?
Nu rijd ik bijna elke dag met een quad, in zo'n warm weer, een vriend heeft een blauwe raptor
omdat hij niet is gekeurd voor 1000 cc, als jij hem legaal wilt hebben moet jij hem nog een keer laten keuren bij de RDW dit gaat erg moeilijk worden omdat het niet standaard is en je er zelf aan hebt lopen sleutelen, wil het aan de wettelijke eisen voldoen.
Er zal dan dus nog 700 cc op de papieren staan ( Als je een raptor 700 hebt waar je een 1000cc blok in legt) terwijl er een 1000cc blok in ligt, als jij dan een ongeluk veroorzaakt kan het wel eens nare gevolgen hebben. denk dan aan een verzekering die niet wilt uitbetalen.
Verder als je zelf niet zo technisch bent aangelegd dat je er geen ander blok in kunt bouwen zou ik er niet aan beginnen, bij een bedrijf zal het ERG veel geld gaan kosten Als ze het al willen doen. Garantie is helemaal niet te krijgen en een betrouwbare quad zal dus de vraag zijn. Ik zou gewoon een Nette Raptor 700 kopen en daar eerst een ( paar ) jaar op gaan rijden, pas als je die te langzaam vindt gaan of dat hij te weinig kracht heeft gaan nadenken over een 1000cc, je kan ook altijd nog een power-comandor andere uitlaat enzo voor monteren.
CilinderHead-
Honda TRX450R
Donut ATV Racing team
Sponsored by :
www.pretec.nl Pretec precisietechniek
www.colijnbv.com Colijn straal en coatingen
www.elfracing.nl Van dijck MX Products
www.freekvanos.nl duurzame installaties
www.bakkerbart.nl Bakker Bart Cuijk
cilinderhead schreef:omdat hij niet is gekeurd voor 1000 cc, als jij hem legaal wilt hebben moet jij hem nog een keer laten keuren bij de RDW dit gaat erg moeilijk worden omdat het niet standaard is en je er zelf aan hebt lopen sleutelen, wil het aan de wettelijke eisen voldoen.
Er zal dan dus nog 700 cc op de papieren staan ( Als je een raptor 700 hebt waar je een 1000cc blok in legt) terwijl er een 1000cc blok in ligt, als jij dan een ongeluk veroorzaakt kan het wel eens nare gevolgen hebben. denk dan aan een verzekering die niet wilt uitbetalen.
Verder als je zelf niet zo technisch bent aangelegd dat je er geen ander blok in kunt bouwen zou ik er niet aan beginnen, bij een bedrijf zal het ERG veel geld gaan kosten Als ze het al willen doen. Garantie is helemaal niet te krijgen en een betrouwbare quad zal dus de vraag zijn. Ik zou gewoon een Nette Raptor 700 kopen en daar eerst een ( paar ) jaar op gaan rijden, pas als je die te langzaam vindt gaan of dat hij te weinig kracht heeft gaan nadenken over een 1000cc, je kan ook altijd nog een power-comandor andere uitlaat enzo voor monteren.
waarom zou de verzekering u niet dekken, als je quad door de keuring is geraakt (op papier raptor 700) ?